انجمن واردکنندگان تلفن همراه: نوسانات بازار ارز تاثیری بر قیمت تلفن‌همراه نداشته است

طی دو هفته اخیر، بازار ارز دچار نوساناتی شد و قیمت دلار اندکی افزایش یافت و این نگرانی وجود داشت که این موضوع باعث افزایش قیمت تلفن‌همراه شود.

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، در این رابطه گفت: از آن جایی که بازار تلفن‌همراه از مدل‌های مختلف اشباع شده است و همچنین بین فروشندگان فضای رقابتی در رابطه با قیمت‌ها وجود دارد، نوسانات اخیر ارز، تاثیری روی قیمت تلفن‌همراه نداشت و باعث افزایش آن نشد.

وی افزود: در حال حاضر حتی پیش می‌آید که فروشندگان تلفن‌همراه، کالای خود را بدون سود به فروش می‌رسانند و طی دو هفته اخیر حتی با وجود بالا رفتن قیمت دلار، بازار تلفن‌همراه نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه در برخی موارد، قیمت‌ها تا دو درصد کاهش پیدا کرد.

عالیان با اشاره به اینکه در تلاشیم بازار تلفن همراه را آرام نگه داریم، گفت: از آن‌جایی که واردات تلفن همراه به صورت رسمی و قانونی انجام می‌شود، ذی‌نفعان دولتی همه تلاش خود را کرده‌اند تا بازار به اندازه نیاز تامین شود و ما نیز در حال مذاکره با ذی‌نفعان دولتی هستیم تا بتوانیم بازار را در همین حالت اشباع نگه داریم و کمک کنیم که وضعیت عرضه و تقاضا در تعادل باشد. چرا که اگر تقاضا افزایش یابد و در تامین کالا کمبودی وجود داشته باشد، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به میزان واردات تلفن‌همراه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تلفن‌همراه وارد کشور شده است که از این تعداد ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار موبایل توسط مصرف‌کنندگان، خریداری و وارد شبکه ارتباطی شده‌اند. این موضوع موید آن است که تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH