6 قابلیت جدید در چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1

چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 به صورت کاملا رسمی معرفی شده و اگر به دنبال ارتقای گوشی اندرویدی خود در سال آینده هستید، احتمالاً این چیپست را در دستگاه پرچمدار جدید خواهید یافت.

ما در مورد توانایی‌های تراشه جدید موارد فراوانی را آموخته‌ایم و مطمئن باشید هر آنچه را که در مورد اسنپدراگون 8 نسل 1 نیاز دارید، در اینجا پیدا خواهید کرد.

ما یک لیست کلی از آنچه ممکن است در تلفن اندروید بعدی شما تغییر کند را گردآوری کرده‌ایم. شش ویژگی اصلی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید و اینها به شما ایده‌ای از آنچه می‌توانید در پرچمداران آینده مانند Samsung Galaxy S22، OnePlus 10، Xiaomi 12 و غیره انتظار داشته باشید، می‌دهد.

1. دوربینی که همیشه روشن است

ما قبلا هم راجع به دوربین همیشه روشن تراشه کوالکام صحبت کرده‌ایم. مسلماً بزرگترین تغییر این تراشه نسبت به نسل قبل خود همین دوربین همیشه روشن است که می‌تواند ایده‌های جدید و بزرگی را ممکن کند. چیپست جدید به دوربین گوشی هوشمند شما اجازه می‌دهد همیشه روشن باشد. نگران نباشید، این دوربین دائماً سلفی نمی‌گیرد (به گونه ای طراحی شده است که به جای عکس گرفتن، ویژگی‌های دیگری را نیز ارائه دهد).

این به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌هایی را به تلفن اضافه کنند که به دسترسی دوربین تلفن شما نیاز دارند و در این صورت می‌توانید اعمالی را بدون اینکه دستگاه را لمس کنید، انجام بدهید.

مثالی که کوالکام آورده این است که به شما این امکان را می‌دهد تا قفل گوشی خود را بدون دست زدن به آن باز کنید. به این فکر کنید که وقتی هر دو دستتان مشغول است می‌توانید قفل گوشی خود را بدون ریختن قطره‌ای آب بر روی آن باز کنید!

برخی نگرانی‌های امنیتی در مورد این ویژگی وجود دارد که ممکن است شما را هم نگران کند. کوالکام اصرار دارد که این کار را به روشی ایمن انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ کس نمی‌تواند داده‌های شما را از دوربین گوشی شما بدزدد، اما جالب است که ببینیم مردم چگونه از این قابلیت جدید استقبال می‌کنند.

2. ارتقاهای متعددی برای دوربین

به غیر از دوربین همیشه روشن، تعداد زیادی ارتقاء دیگر وجود دارد که می‌توانند ایده‌های دیگری را ممکن سازند. پردازنده سیگنال تصویر 18 بیتی (ISP)، عکاسی بهبودیافته در حالت شب، عکس‌های با زاویه باز بهتر، فناوری تشخیص چهره قوی‌تر، فیلم‌برداری 8K HDR و… نشان می‌دهند که اسنپدراگون 8 نسل 1 برای ارتقای کیفیت عکاسی در گوشی‌های هوشمند آماده شده است.

علاوه بر این ارتقا‌های بزرگ پیشرفت‌های کوچک دیگری نیز وجود دارد که تجربه کلی را بهبود می‌بخشد و به طور کلی انتظار می‌رود که به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر بر روی تقویت عملکرد شوتر گوشی هوشمندتان تمرکز داشته باشند.

3. حذف نویز پس‌زمینه در تماس‌ها

فناوری Voice Suite Qualcomm در سال 2021 ارتقا یافته است و هدف در اینجا حذف نویز پس زمینه هنگام ضبط است. به عنوان مثال، اگر در حال تماس ویدیویی هستید، این فناوری جدید از هوش مصنوعی برای کاهش صداهایی مانند آژیر یا صدای تایپ استفاده می‌کند.

ما یک نسخه نمایشی از این فناوری را دیده‌ایم که در نمونه‌های امتحانی کوالکام به طرز شگفت‌انگیزی خوب کار می‌کرد. این آزمایش‌ها بر روی یک نسخه آزمایشی تنظیم شده توسط Qualcomm انجام شده، بنابراین ما بیشتر علاقه‌مندیم که آن را بر روی یک دستگاه واقعی امتحان کنیم.

اگر ادعا‌های کوالکام درست باشد، می‌تواند کیفیت نحوه ضبط صدا در تماس‌ها و کیفیت صدای خروجی را به شدت تقویت کند.

4. افزای سرعت اینترنت تا 10 گیگابایت در ثانیه

این برای همه مفید نخواهد بود، اما اگر یک اتصال فوق‌العاده خوب 5G داشته باشید، متوجه می‌شوید که می‌توانید به سرعت‌های بالاتری نسبت به قبل برسید.

اسنپدراگون 888 سال گذشته به 7.5 گیگابیت بر ثانیه محدود شده بود البته که این سرعت فوق‌العاده‌ نیز بود. رسیدن به این سرعت‌ها در یک روز تقریبا غیرممکن است، اما این مفید است که بدانید گوشی پرچمدار شما در سال 2022 قادر به انجام آن خواهد بود.

5. افکت بوکه در اندروید

افکت بوکه افکتی است که در آن می‌توانید پس‌زمینه یک سوژه را محو کنید و در حالت‌های پرتره از آن استفاده کنید، چیزی که در سراسر اندروید رایج است. اگر می‌خواستید این افکت را در ضبط ویدیو داشته باشید و تا حالا نتوانستید این یک خبر خوب برای شماست.

فناوری مشابهی در سری آیفون 13 با ویژگی حالت سینمایی اپل آغاز شد و اکنون از طریق این چیپست جدید به گوشی‌های اندرویدی می‌آید.

ما هنوز نمی‌دانیم کدام سازنده این ویژگی را تحت پوشش و استفاده قرار می‌دهد، اما به احتمال زیاد بسیاری از گوشی‌های اندرویدی آینده این ویژگی را در برنامه‌های دوربینی خود خواهند داشت. خبر خوب دیگر این است که شما همچنین قادر به ضبط این نوع محتوا با کیفیت 4K خواهید بود.

6. طبیعتاً سریع‌تر از همیشه

همانطور که انتظار می‌رود، اسنپدراگون 8 نسل 1 سریعترین چیپست کوالکام است، بنابراین باید به این معنی باشد که گوشی هوشمند شما در بارگذاری برنامه‌ها، بازی کردن و هر چیز دیگری که به آن می‌پردازید، سریع‌تر است.

طبق گفته کوالکام، CPU در اینجا 20 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 888 است و 30 درصد در مصرف انرژی نیز نسبت به نتایجش صرفه‌جویی می‌کند. این پردازنده با پردازنده گرافیکی Adreno حدودا 30٪ سریعتر عمل می‌کند، که این یعنی بازی‌ها سریعتر بارگیری می‌شوند و بهتر از همیشه به نظر می‌رسند.

تا زمانی که اسنپدراگون 8 نسل 1 را در گوشی‌های هوشمند جدید نبینیم (و هر چیزی که سازندگان سخت‌افزاری تصمیم بگیرند) نمی‌دانیم واقعاً چقدر خوب عمل می‌کند، اما به نظر می‌رسد یک ارتقای بزرگ برای بزرگ‌ترین گوشی‌های سال 2022 باشد.

1 در مورد “6 قابلیت جدید در چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1”

  1. شاید تا زمانی که این چیپست وارد ایران بشه نرخ یک دلار به ۵۰ تا ۷۰ هزار تومن برسه و گوشی پرچمدار با این چیپست به ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومن در ایران قیمت بخوره. کی میخره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH