ویژگی‌های جدید ویندوز 11 برای شخصی‌سازی منوی استارت

هنگامی که ویندوز 11 را نصب می‌کنید، بلافاصله متوجه دو تغییر اساسی خواهید شد. مثلا منوی Start اکنون به جای قرارگیری در سمت چپ، در وسط دیده می‌شود. دومین و قابل توجه‌ترین تغییر این است که سیستم عامل ویندوز 11 به طور کامل کاشی‌های زنده ویندوز 8 را حذف کرده است.

کاشی‌های زنده براق با یک لانچر موبایل جایگزین شده‌اند. منوی Start اکنون دارای دو بخش است: برنامه‌ها و پیشنهادها. برنامه‌ها در یک لیست ظاهر می‌شوند و منو به هیچ‌وجه قابل شخصی سازی نیست. در حال حاضر، تنها می‌توانید برنامه‌ها را دوباره مرتب کنید و یا اینکه پین‌شان را بردارید.

خوشبختانه، مایکروسافت از محدودیت‌های منوی استارت آگاه است و این غول فناوری هم اکنون در حال کار بر روی گزینه‌های سفارشی‌سازی منوی استارت است. گزینه‌های شخصی‌سازی در بیلد 22509 به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها یا پیشنهادهای بیشتری را در منوی استارت نمایش دهند و این تغییرات به عنوان بخشی از به‌روزرسانی بزرگ مایکروسافت در پاییز 2022 ارائه خواهد شد.

برای شروع، کافی است در هر نقطه از منوی استارت راست کلیک کرده و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید تا تنظیمات مخصوص منوی استارت باز شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، مایکروسافت گزینه‌های جدیدی را برای تغییر طرح پیش‌فرض منوی استارت اضافه کرده است. اکنون می‌توانید پین‌های بیشتری یا پیشنهاد‌های بیشتری در منو داشته باشید.

طبق پست‌های Feedback Hub، تعداد زیادی از کاربران تمایلی به بخش پیشنهاد‌های منوی استارت ندارند، زیرا فضای خالی در منوی Start را پر می‌کند و برخی ممکن است از این موضوع آزرده شوند.

همچنین می‌تواند مواردی را که قبلاً به منوی استارت پین کرده‌اید، نمایش دهد. اگر فقط می‌خواهید برنامه‌های پین شده را مشاهده کنید، به سادگی می‌توانید گزینه «پین‌های بیشتر» را در تنظیمات انتخاب کنید.

اگر پیشنهاد‌ها را به برنامه‌های پین شده ترجیح می‌دهید، کافی است گزینه سوم را انتخاب کنید تا پیشنهاد‌های بیشتری داشته باشید. اگر اسناد زیادی را ویرایش می‌کنید و می‌خواهید فعالیت را در منوی Start مشاهده کنید، می‌توانید از این گزینه مفید استفاده کنید.

علاوه بر ویژگی‌های سفارشی‌سازی منوی استارت، مایکروسافت باگ‌های استارت را نیز برطرف کرده است. به عنوان مثال، مایکروسافت باگی را رفع کرده که در آن آیکون‌های Start ،Search Task View ،Widgets و Chat زمانی که مقیاس سیستم روی 125% تنظیم شده است، نسبت به دیگر آیکون‌ها بزرگ‌تر می‌شوند.

به همین ترتیب، یکی دیگر از باگ‌های مربوط به «تنظیمات برنامه» در منوی استارت است که گاهی شما را به تنظیمات اشتباهی می‌برد. مایکروسافت اکنون میانبر جدیدی را برای باز کردن ms-settings:appsfeatures ایجاد کرده است. قبلا شما می‌توانستید با استفاده از همین لینک لیست اپلیکیشن‌های نصب شده را باز کنید.

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی بهبود نوار وظیفه است، اما پشتیبانی از کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) و توانایی تغییر اندازه منوی Start هنوز وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH