AMD و کوالکام نخستین مشتریان فرآیند 3 نانومتری GAA سامسونگ خواهد بود

اکنون کمپانی TSMC در تلاش برای عرضه فرآیند 3 نانومتری خود است. در عین‌حال سامسونگ الکترونیکس نیز با توسعه فرآیند تولید تراشه 3 نانومتری خود یکی از رقبای نزدیک کمپانی تایوانی محسوب می‌شود. اگرچه TSMC بخش قابل‌توجهی از بازار تولید تراشه را در اختیار دارد؛ اما غول فناوری کره‌ای نیز به بازیگران بزرگ بازار به‌عنوان نخستین مشتریان فرآیند 3 نانومتری GAA خود چشم دوخته است.

بر اساس گزارش وبسایت Digitimes، کمپانی سامسونگ به شکل فعالانه‌ای در جستجوی دریافت سفارش برای فرآیند تولید 3 نانومتری GAA خود است. بعلاوه برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که شرکت‌های AMD و کوالکام احتمالا جزو نخستین مشتریان فرآیند پیشرفته و جدید اختصاصی سامسونگ خواهند بود. با این‌حال فهرست برندهای بزرگ به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا تولیدکننده کره‌ای در صدد دریافت سفارش از شرکت انویدیا نیز است.

شایان به ذکر است که این پدیده نشان‌دهنده شدت رقابت روزافزون در زمینه تولید تراشه‌های 3 نانومتری است؛ زیرا هم TSMC (به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده قراردادی تراشه در جهان) و هم سامسونگ در تلاش برای عرضه فناوری‌های اختصاصی خود به بازار هستند.

در حال حاضر TSMC تولید آزمایشی فناوری فرآیند 3 نانومتری خود را آغاز کرده است. بعلاوه کمپانی تایوانی قصد دارد تا تولید انبوه تراشه با استفاده از فناوری پیشرفته خود را در 3 ماهه چهارم سال 2022 آغاز نماید. با این‌حال برخی منابع آگاه اعلام کردند که شرکت‌های کوالکام، AMD و سایر بازیگران کلیدی در صنعت علاقه خود به استفاده از فرآیند تولید 3 نانومتری سامسونگ را ابراز نموده‌اند. کمپانی TSMC در تدارک عرضه فرآیند 3 نانومتری خود مبتنی بر معماری FinFET است؛ در حالی‌که سامسونگ به‌دنبال عرضه فناوری اختصاصی 3 نانومتری بر پایه معماری GAA است.

با توجه به مشکل کمبود مداوم نیمه‌هادی در جهان، تلاش برندهای بزرگ در راستای یافتن تولیدکنندگان ثالث برای ساخت محصولات خود چندان مایه تعجب نیست. انویدیا، AMD و کوالکام مشتریان شناخته شده TSMC به‌شمار می‌روند؛ بنابراین گرایش این شرکت‌ها به سوی سامسونگ به منزله حرکتی بزرگ در صنعت قلمداد می‌شود. در واقع کمپانی‌ها نیز به تامین امنیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری چشم دوخته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH