اپل برای نخستین بار طی بیش از یک دهه گذشته تولید آی‌فون‌های خود را متوقف کرد

اخیرمحدودیت‌های زنجیره تامین موجب شد تا شرکت اپل برای نخستین بار پس از آغاز شیوع بیماری کووید 19 در سال 2020 ناچارا تولید گوشی‌های آی‌فون خود را متوقف نماید.

بر اساس گزارش وبسایت Nikkei، شرکت اپل برای نخستین بار طی مدت بیش از 10 سال گذشته ناچار به توقف فعالیت خط تولید آی‌فون خود شده است. این تصمیم از موانع زنجیره تامین و محدودیت‌های مداوم برق در چین ناشی شده است. چندین منبع خبری مطلع به این موضوع اشاره نموده‌اند.

وبسایت Nikkei توضیح می‌دهد که طی هفته جاری، فعالیت اپل به‌طور معمول به حالت اضافه‌کاری منتقل می‌شود تا کمپانی بتواند به تقاضای جهانی برای فصل خرید تعطیلات پاسخ دهد. اما اکنون کارگران به‌جای فعالیت در شیفت‌های کاری اضافی و برنامه تولید 24 ساعته به مرخصی رفته‌اند.

یکی از مدیران زنجیره تامین در گفتگو با وبسایت Nikkei اعلام کرد: “به‌دلیل محدودیت موجودی قطعات و تراشه‌ها، اضافه‌کاری در تعطیلات و پرداخت دستمزد بیش‌تر به کارگران خط مقدم بی‌معنا است. چنین وضعیتی پیش‌تر بی‌سابقه بوده است. در گذشته تعطیلات طلایی چین همواره پرمشغله‌ترین دوران به‌شمار می‌رفت. در این دوران تمامی مونتاژکنندگان خود را برای فرآیند تولید آماده می‌کردند.”

سری آی‌فون 13 اپل

شرکت اپل در ماه اکتبر پیش‌بینی خود برای تولید آی‌فون 13 را کاهش داد. حتی در ماه نوامبر نیز غول کوپرتینویی برای ادامه تولید آی‌فون 13 ناچارا از نقل و انتقال تبلت‌های آی‌پد خود صرفنظر کرد. اگرچه این اقدام برای جلوگیری از توقف فرآیند تولید آی‌فون کافی نبود. هدف‌گذاری اولیه اپل از تولید 95 میلیون دستگاه گوشی سری آی‌فون 13 در سال 2021 حکایت داشت؛ اما با آغاز ماه دسامبر این رقم به 83 تا 85 میلیون دستگاه کاهش یافت.

آی‌پد مینی 2021 همزمان با سری آی‌فون 13 اپل معرفی شد

بر اساس اعلام وبسایت Nikkei میزان تولید مدل‌های خانواده آی‌فون 13 طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر در مقایسه با هدف‌گذاری اولیه 20 درصد کاهش یافت. در عین‌حال میزان تولید آی‌پد طی همین دوره زمانی تنها 50 درصد رقم مورد پیش‌بینی بود. تولید آی‌فون‌های قدیمی‌تر نیز 25 درصد کاهش یافت و با آغاز ماه نوامبر نیز این وضعیت بهبود پیدا نکرد.

گزارش کامل وبسایت Nikkei به بررسی عمیق‌تر کلیه تامین‌کنندگان قطعات آی‌فون 13 و دلایل بروز تاخیر در عرضه تولیدات آن‌ها می‌پردازد. تاخیرات ایجاد شده از عوامل متعددی نظیر اجرای اقدامات قرنطینه در کشورهای مالزی و ویتنام، محدودیت‌های غیرمنتظره برق در چین، کمبود قطعات، موانع تولید، افزایش زمان تحویل قطعات و بسیاری از موارد دیگر ناشی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH