هیوندای به‌دنبال سرمایه‌گذاری 530 میلیون دلاری جهت عرضه 6 دستگاه خودروی برقی است

بر اساس اعلام وبسایت Nikkei Asia Review، شرکت کره‌ای هیوندای موتور به منظور عرضه 6 دستگاه خودروی الکتریکی در بازار هندوستان تا سال 2028 مبلغ 530 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تارن گارگ؛ مدیر بازاریابی هیوندای موتور هند اعلام کرد که این شرکت نخستین خودروی الکتریکی خود را در سال 2022 عرضه خواهد کرد. متعاقبا هیوندای موتور نیز چندین خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه و پیشرفته از جمله اتومبیل‌های کاربردی اسپورت (SUV) و سدان را به بازار عرضه خواهد کرد. آقای گارگ در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که هیوندای امیدوار است تا به یکی از بازیگران کلیدی صنعت خودروهای برقی در هندوستان تبدیل شود.

هیوندای موتور هندوستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری به منظور توسعه 6 خودرو به‌کار گرفته خواهد شد. در هندوستان، خودروهای برقی کمتر از یک درصد کل اتومبیل‌های فروخته شده را تشکیل می‌دهند؛ اما دولت هند قصد دارد که این رقم تا سال 2030 به 30 درصد برسد. در عین‌حال شرکت تسلا نیز در تدارک عرضه خودروهایی در هندوستان بوده و در این زمینه با دولت هند رایزنی نموده است.

هیوندای موتور به منظور پشتیبانی کامل از خودروهای برقی به جمع شرکت‌های اتومبیل‌سازی تاتا موتورز و ماهیندرا پیوست. در حال حاضر هندوستان به منظور کاهش آلودگی هوا و واردات سوخت به سختی تلاش می‌کند تا شرکت‌های خودروساز را به عرضه اتومبیل‌های الکتریکی وادار نماید.

به گفته آقای گارگ، شرکت هیوندای می‌تواند این خودروها را بر پایه پلتفرم ماژولار الکتریکی اختصاصی در جهان (E-GMP) تولید کند. در حال حاضر کمپانی به منظور معرفی این پلتفرم در هندوستان برنامه‌هایی را تدارک دیده است. از سوی دیگر هیوندای قادر به تولید خودرو روی پلتفرم بهبودیافته‌ای است که در حال حاضر برای ساخت خودروهای بنزینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته وی خودروهای تولید شده روی پلتفرم الکتریکی اختصاصی دارای برد کروز تا سقف 800 کیلومتر هستند.

هیوندای موتور سرگرم مذاکره با تامین‌کنندگان است و امیدوار است تا قطعات مورد نیاز خودروهای برقی خود را به‌صورت محلی خریداری و تولید نماید. این موضوع به شرکت خودروساز کمک می‌کند تا قیمت‌ اتومبیل‌های برقی خود در هندوستان را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. آقای گارگ ادعا می‌کند که هیوندای موتور علاوه بر ارائه امکانات شارژ خانگی به‌دنبال ایجاد همکاری‌های استراتژیک جهت ارائه امکانات شارژ عمومی است.

هیوندای احتمالا به‌عنوان بخشی از پروژه خودروی برقی شرکت اپل نقش‌آفرینی خواهد کرد

اپل یکی از 3 شرکت برتر با بالاترین میزان ارزش بازار در ایالات‌متحده است. با توجه به جهش اخیر در بازار خودروهای الکتریکی، تمایل اپل برای ورود به این بازار کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. با این‌حال غول کوپرتینویی در مسیر این ماجراجویی کاملا تنها نخواهد بود؛ بلکه با شرکت‌های خودروسازی باسابقه در جهان همکاری خواهد کرد.

بر اساس گزارش نشریه Korean Times، شرکت اپل به‌دنبال واگذاری تولید خودروی برقی خود به شرکت‌های اتومبیل‌سازی است. در عین‌حال این شرکت‌ها مسئولیت تضمین کیفیت کلی و برقی نمودن خودروی اپل را بر عهده خواهند داشت. هیوندای یکی از خودروسازان برتر در ایالات‌متحده به‌شمار می‌رود و این شرکت احتمالا مسئولیت تولید خودروی برقی اپل را عهده‌دار خواهد شد. البته در حال حاضر هنوز هیچ چیز به‌طور رسمی تائید نشده است.

برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که اپل با تعدادی از تولیدکنندگان کره‌ای خودروهای برقی در تماس است. غول آمریکایی امیدوار است تا این شرکت‌های خودروساز را نسبت به مشارکت در پروژه Apple Car ترغیب نماید. یک گزارش جدید خاطرنشان می‌کند که مذاکرات اپل با این شرکت‌ها کماکان در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH