ویندوز 11 مایکروسافت سرعت حافظه‌های NVMe SSD را کاهش می‌دهد

امروزه تعداد بیش‌تری از سیستم‌های کامپیوتری مجهز به حافظه‌های NVMe SSD هستند. همچنین کاربرانی که شخصا مایل به ارتقاء سیستم‌های خود هستند نیز به منظور عملکرد سریع‌تر حافظه از NVMe SSD استفاده می‌کنند. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که سیستم‌عامل ویندوز 11 بر عملکرد سریع‌تر این حافظه‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

وبسایت Neowin با استناد به پستی که توسط یک کاربر با نام MJ_JasonM در انجمن‌های مایکروسافت منتشر شده است؛ گزارشی را تنظیم نموده و در آن به این موضوع اشاره نموده است. با توجه به این پست به‌نظر می‌رسد که کاربر مورد اشاره پس از دریافت به‌روزرسانی ویندوز 11 متوجه شده که عملکرد حافظه NVMe SSD وی در مقایسه با زمان استفاده از ویندوز 10 به نصف کاهش یافته است.

این کاربر اذعان می‌کند که اگرچه سرعت عملکرد درایو SSD دچار نوسان است؛ اما به‌نظر می‌رسد که کاهش بیش از 50 درصدی سرعت حافظه، پدیده‌ای فراتر از نوسانات معمول به‌شمار رفته و احتمالا از وجود یک مشکل در سیستم‌عامل حکایت دارد.

نیل کریستینسن؛ یکی از اعضای تیم سیستم‌های فایل شرکت مایکروسافت با انتشار پستی در انجمن Reddit وجود چنین مشکلی را تائید کرده است. با این‌حال وی خاطرنشان کرد که مایکروسافت سرگرم بررسی موضوع است.

کاربر دیگری با نام جف سی با انتشار پستی متفاوت ادعا کرده که این مشکل احتمالا از درایورهای مایکروسافت ناشی می‌شود. آقای جف خاطرنشان می‌کند که درایوهای NVMe که از درایورهای مایکروسافت استفاده می‌کنند نیز با مشکل مشابهی دست‌به‌گریبان هستند. اما درایوهای اینتل که از درایورهای اختصاصی این شرکت استفاده می‌کنند؛ با سرعت کامل عمل خواهند کرد. کارشناسان امیدوارند که مایکروسافت این مشکل را به‌سرعت برطرف نماید. با این‌حال هنوز مشخص نیست که پچ اصلاح‌کننده مشکل دقیقا چه زمانی منتشر خواهد شد.

این پدیده بدان معناست که کاربرانی که به درایوهای NVMe به شدت متکی هستند؛ احتمالا بهتر است که فعلا از ارتقاء سیستم کامپیوتری خود به ویندوز 11 اجتناب نمایند. همچنین چنان‌چه آن‌ها پیش‌تر نسبت به دریافت آپدیت ویندوز 11 اقدام نموده‌اند؛ در این‌صورت بایستی از تبعات احتمالی این مشکل مطلع باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH