تا سال ۱۴۰۴، ده درصد از کاربران ایرانی از اینترنت 5G بهره‌‌مند می‌شوند

در حال حاضر، وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت در کشور ما چندان مطلوب نیست و براساس آخرین آمارهای ارائه شده توسط وبسایت Speedtest (وبسایتی که سرعت اینترنت در تمام کشورها را بررسی و آن‌ها را رده‌بندی می‌کند) متوسط سرعت اینترنت همراه در ایران، ۳۵ مگابیت بر ثانیه بوده و این آمار، ایران را در رتبه ۷۳ ام جهان در بین ۱۴۰ کشور قرار می‌دهد.

حالا شورای عالی فضای مجازی، ضمن ارائه مصوبه جدید خود، نهادهای مسئول را مکلف کرده است که تا سال ۱۴۰۴، سرعت اینترنت همراه را دو برابر کنند.

صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرد که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تا سال ۱۴۰۴، باید ده درصد از کاربران ایرانی از اینترنت نسل پنجم تلفن‌همراه (5G) بهره‌مند شوند.

عباسی شاهکوه گفت: در حال حاضر، برنامه‌ریزی‌ها برای مقررات‌گذاری و اختصاص دادن فرکانس ورود فناوری‌های 5G در حال انجام است.

وی در ادامه به وضعیت کنونی اینترنت همراه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، متوسط سرعت اینترنت همراه، ۵ مگابیت بر ثانیه است. اما شورای عالی فضای مجازی ما را مکلف کرده است که تا چهار سال آینده سرعت و کیفیت اینترنت باید دو برابر شود و به ده مگابیت بر ثانیه برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH