تجربه تلخ استفاده از اینترنت رسپینا: سواستفاده در روز روشن!

در این مقاله تجربه تلخ استفاده از اینترنت رسپینا را می‌خوانید و با نوعی سواستفاده مدرن توسط برخی اپراتورها آشنا خواهید شد که شاید هرکسی از آن اطلاع نداشته باشد!

شما بعد از نقل مکان و چیدن وسایل در خانه جدید، چه می‌کنید؟ یکی از مهم‌ترین کارها بعد از تغییر منزل و سکونت در جای دیگری، خرید سرویس اینترنت ADSL، یا به اصطلاح خودمان خرید اینترنت خانگی است. بالاخره این روزها داشتن اینترنت خوب در خانه شاید از نان شب هم واجب‌تر باشد!

اینترنت رسپینا با طعم تلخ!

من هم مثل همه شما و به واسطه شرایط کاری خودم، به دنبال یک سرویس اینترنت خوب برای خانه جدیدمان بودم. بعد از پرس‌وجوهای فراوان و ناامید شدن از اینترنت مخابرات عزیز (!)، با یک گزینه جدید و شگفت‌انگیز به نام رسپینا مواجه شدم. شرکتی که علاوه بر سازمان‌ها، به برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی سرویس‌ اینترنت خانگی می‌دهد. البته ظاهرا خیلی حوصله برخورد با ارباب رجوع را ندارند و برای این‌کار، برخی نمایندگی‌ها را انتخاب کرده و سرویس اینترنت خودشان را از این طریق، به دست مشتری می‌رسانند. برای مجتمعی که من زندگی می‌کنم، شرکت عهد ایرانیان به عنوان نمایندگی رسمی رسپینا فعالیت می‌کند.

وقتی با رسپینا آشنا شدم و سرویس‌های اینترنت و تعرفه‌های آن را دیدم، حقیقتا کمی جا خوردم و حس کردم که جای تهران، در یک کشور پیشرفته زندگی می‌کنم! ارایه چنین خدماتی با قیمت مناسب، آن هم در ایران، بعید به نظر می‌رسید. تصورش را بکنید که بعد از درخواست برای داشتن اینترنت، خیلی زود و تنها چند ساعت بعد، فردی به عنوان کارشناس به منزل مراجعه کند و همان لحظه اینترنت وصل شود؛ آن هم اینترنتی با سرعت 8 مگابیت و حجم ماهیانه 1000 گیگابایت! بله درست خواندید، رسپینا با قیمتی نزدیک به سایر شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنتی، سرویسی با سرعت 8 مگابیت و حجم 1000 گیگابایت اینترنت بین‌الملل به صورت ماهیانه داشت که نظر هر خریداری را به خودش جلب می‌کرد.

من که به واسطه کارم به حجم بالا نیاز داشتم، از داشتن چنین سرویسی با قیمت مناسب به وجد آمده بودم، غافل از اینکه سرویس مورد نظر، یک طعمه برای جلب نظر مخاطب است و در واقعیت، یک تور ماهیگیری بزرگ از دوردست به چشم می‌خورد و شما در این ماجرا، نقش یک ماهی را بازی می‌کنید که در دریای طعمه‌ها، از همه جا بی‌خبر در حال شنا کردن است!

دو سه ماهی گذشت و من از کیفیت، سرعت، حجم و خدماتی که دریافت می‌کردم، بسیار راضی بودم و حتی به همه توصیه می‌کردم که از رسپینا استفاده کنید؛ تا اینکه به یک‌باره آن سرویس محبوب دل‌ها، با افزایش قیمت مواجه شد و حجمش شاید به یک دهم سابق رسید! یعنی تقریبا چیزی شبیه به سایر سرویس‌هایی که در جاهای مختلف می‌بینیم؛ به عبارت دیگر، عملا این سرویس، جذابیت خودش را از دست داد و کاملا به یک سرویس معمولی تبدیل شد.

چند باری با پشتیبانی صحبت داشتم و گلایه کردم که من مشتری این سرویس بوده‌ام و بدون اطلاع قبلی، سرویس کاملا حذف شده و هیچ گزینه جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ اما خب شخصا به دلایلی که احتمالا شما هم می‌دانید، خیلی اهل سر و کله‌ زدن با پشتیبانی نیستم و تصمیم گرفتم که بیخیال شوم و سرویس دیگری را انتخاب کنم.

در پنل رسپینا، بهترین سرویس موجود که حجم مناسبی ارایه می‌داد، سرویس 16 مگابیت یک‌ساله با حجم 4800 گیگابایت بود؛ یعنی به صورت میانگین، 400 گیگابایت در هر ماه می‌توانستم از اینترنت رسپینا استفاده کنم. من هم با دیدن این سرویس، با این نگاه که «مثل قبل که نیست اما خب بد هم نیست» هزینه را پرداخت و سرویس را با قیمت میلیونی خریداری کردم. از لحاظ حجم، مشکل خاصی با رسپینا نداشتم و سرویس مورد نظر می‌توانست تا حدودی کار من را راه بیندازد اما مشکل دیگری بوجود آمد! سرعت اینترنت هیچوقت در طول یکسال به بیش از ۱۲ مگابیت نرسید! یعنی هزینه سرویس ۱۶ مگابیت از من گرفته شد و عملا یک سرویس ۱۲ مگابیت داشتم! در حالی‌که حتی خود رسپینا می‌گوید که هدفش این است که حداقل سرعت دریافتی کاربر، برابر و یا بیشتر از سرویس خریداری شده باشد!

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وارد می‌شود

وقتی موضوع از طریق پیگیری با پشتیبانی به جایی نرسید، تصمیم گرفتم که ماجرا را از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری کنم. چون از قدیم این جمله یا مثل معروف همیشه گوشه ذهنم بود که «دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست» و خوشبختانه سازمانی وجود دارد که بتوان از شرکت‌های اینترنتی بابت نارضایتی از سرویس خریداری شده، شکایت کرد. از مزایای ثبت شکایت در این سازمان همین بس که دیگر لازم نیست شما پیگیر ماجرا باشید و مدام با پشتیبانی صحبت کنید، خودشان پیگیری می‌کنند و با شما تماس می‌گیرند.

سایت سازمان تنظیم مقررات را پیدا کردم و با ارایه اطلاعات شخصی، اسکرین شات از سرعت دریافت شده و عدم مطابقت آن با سرویس خریداری شده و پاره‌ای از توضیحات تکمیلی، یک شکایت از رسپینا ثبت کردم. حدودا یک ساعت بعد، پیامی از رسپینا در پنل سازمان تنظیم مقررات دریافت کردم که در حال پیگیری موضوع هستند. 4 روز گذشت و دوباره پیامی مبنی بر پیگیری ماجرا از سمت رسپینا دریافت شد. پس از آن از سمت رسپینا با من تماس گرفته شد و کارشناس شرکت نتیجه شکایت من را اعلام کرد.

ایشان گفتند که افزایش قیمت سرویس و کاهش حجم چند برابری آن بدون اطلاع به کاربر و یا عدم عرضه سرویس جایگزین، زیر نظر سازمان تنظیم مقررات صورت گرفته و عملا تخلفی وجود ندارد (موردی که حداقل شخصا با کمی تردید به آن نگاه می‌کنم). در رابطه با عدم تطابق سرعت خریداری شده با چیزی که در حال استفاده از آن هستم، گفتند که مشکل از کشش خط شماست و ارتباطی به رسپینا ندارد! موضوع زمانی جالب شد که کارشناس رسپینا رسما بندهای اعلام شده بعد از خرید سرویس اینترنت را برای من بازگو کردند و گفتند که بعد از خرید سرویس، به شما گفتیم که مسئولیت سرویس خریداری شده به عهده خودتان است و وجه عودت داده نمی‌شود! من که از کشش خط و موارد این چنینی اطلاعی نداشتم، پرسیدم که خب چرا قبل از خرید سرویس حرفی از کشش خط زده نشد؟ چرا اعلام نکردین که ابتدا خط منزل را بررسی کنید و متناسب با آن سرویس مورد نظر را بخرید؟! اصلا چرا وقتی خط ما نهایتا تا ۱۲ مگابیت کشش دارد، در پنل رسپینا سرویس‌های ۱۶ مگابیتی و حتی ۲۰ مگابیتی با آب و تاب نمایش داده می‌شود (وقتی یک سرویس به نمایش در آمده و به راحتی قابل خرید است، قاعدتا یعنی شرکت می‌تواند آن را ارایه دهد)؟! سوال بعدی اینکه برای مشتری تازه وارد، کشش خط اندازه‌گیری نشده اما من که قبلا سرویس 8 مگابیت را داشتم و عملا از آپ استریم و دان استریم یا همان میزان کشش خط رسما خبر داشتید، پس چرا اعلام نکردید که لطفا سرویس 16 مگابیتی نخرید؟!

طبق حدسی که احتمالا شما هم زده باشید، کارشناس رسپینا جواب منطقی که هیچ، حتی جواب غیرمنطقی هم برای این پرسش‌ها نداشت و عملا گفت که باید قبل از خرید سرویس، کشش آن را چک کنید و بعد بخرید و به این موضوع تاکید داشت که «این را که دیگر همه می‌دانند!»، باز هم ادامه داد که مسئولیت خط خریداری شده به عهده خودتان است و تمام!

با تصور اینکه مشکل حل می‌شود، به سوال پشتیبان که می‌توانم شکایت را ببندم، پاسخ مثبت دادم اما شکایت در سازمان تنظیم مقررات با این عنوان که توضیحات به من ارایه شده، مختومه گردید! ولی من همچنان متوجه پیگیری‌های رسپینا نشدم! بعد از ۵ روز به این نتیجه رسیدند که مقصر من هستم و شکایت مختومه شد؟! هنوز هم هزینه سرعت 16 مگابیت پرداخت شده و عملا بیش از یکسال است که سرعت 12 مگابیت دریافت می‌کنم و در این بین رسپینا کوچکترین تلاشی برای حل مشکل من نکرده! به همین دلیل، درخواست تجدید نظر دادم و همچنان پیگیر ماجرا هستم تا بالاخره همان چیزی را که در پنل به من نمایش داده شده و با میل و مسئولیت خودم خریداری کرده‌ام، دریافت کنم. فکر نمی‌کنم خواسته زیادی باشد. مسئله خیلی ساده‌تر از این حرف‌هاست: من چیزی را می‌خواهم که خریده‌ام…!

مراقب طعمه‌های رسپینا برای خرید و تمدید سرویس باشید!

ظاهرا این رویه برای بسیاری از مردم که پول و وقت‌شان را صرف می‌کنند، در رسپینا وجود دارد! ابتدا با قرار دادن چند طعمه نظرتان را به خودشان جلب می‌کنند و سپس شما را ترغیب می‌کنند تا سرویس دیگری را بخرید که گمان می‌کنید به سودتان است اما غافل از اینکه اصلا نمی‌توانید از چیزی که بابتش پول پرداخت کرده‌اید، به صورت کامل استفاده کنید! یعنی رسپینا در پنل خودش به شما سرویس‌های جذاب ۱۶ و ۲۰ مگابیتی را نشان می‌دهد اما حرفی از چک کردن کشش خط نمی‌زد یا حتی کسی به شما نمی‌گوید که خط‌تان انقدر کشش دارد، لطفا سرویس با سرعت بالا نخرید!

در واقع ممکن است هر لحظه شما مثل یک ماهی از همه جا بی‌خبر در تور گرفتار شوید و مثلا یک سرویس خوب یک‌ساله با سرعت ۲۰ مگابیت را بخرید اما خط‌تان نهایتا تا ۴ مگابیت کشش داشته باشد و نتوانید از آن استفاده کنید! و وقتی اعتراض می‌کنید، با این پاسخ رو‌به‌رو می‌شوید که خب ما که مقصر نیستیم، مسئولیت سرویس خریداری شده به عهده خودتان است! خب مسئولیت ارایه سرعت به میزان خریداری شده به عهده چه کسی است؟ حقیقتا خوش به‌حال رسپینا که از مردم پول سرویس ۱۶ و ۲۰ مگابیتی را می‌گیرد و آن‌ها شاید حتی نتوانند از نصف این سرعت هم استفاده کنند و به احتمال فراوان بسیاری حتی نمی‌دانند که چه کلاه بزرگی سرشان می‌رود اما برای رسپینا همه چیز خوب‌تر از خوب است چرا که ترافیکی ایجاد نشده و یک پول خوب هم به جیب شرکت رفته است! نکته جالب اینکه مثلا برای شخصی مثل من که ظاهرا باید اینترنت 12 مگابیتی بخرم، چنین سرویسی وجود ندارد! یعنی یا باید 8 مگابیت را بخرید و از سرعت گلایه کنید یا پول 16 مگابیت را بدهید و نهایتا تا 12 مگابیت دریافت کنید و مقصر هم خودتان باشید!

وقتی کسی نمی‌تواند از چنین میزان سرعتی استفاده کند، پس چرا اصلا سرویس‌های خوش رنگ و لعاب در پنل رسپینا به نمایش در می‌آید؟ فکر نمی‌کنم نوشتن چند خط کد و یک if else ساده کار سختی باشد! به زبان عامیانه یعنی اگر مشترکی خطش به اندازه N مگابیت کشش دارد، سرویس‌های کمتر از N مگابیت را به نمایش بگذار، در غیر این صورت، تمام سرویس‌ها قابل خرید باشند؛ به همین سادگی…! کاری که رسپینا (بخوانید اکثر شرکت‌های اینترنتی) انجام نمی‌دهد، چون به ضررش تمام خواهد شد. بالاخره بسیاری از افراد مثل من، پول بیشتری می‌دهند و نمی‌توانند از سرویس استفاده کنند و رسپینا ترافیک کمتری مصرف می‌کند، پول بیشتری به جیب می‌زند و مقصر هم همه دنیا هستند بجز رسپینا!

این خانه از پای‌بست ویران است

تصور می‌کنم که چنین رویه‌ای را بسیاری از مردم عزیز کشورمان نه فقط با رسپینا که با سایر شرکت‌ها نیز تجربه کرده‌ باشند. قبل از خرید، کسی در رابطه با کشش خط، سرویس مناسب با شرایط شما و موارد دیگر صحتبی نمی‌کند و مقابل شما تعداد بسیار زیادی از سرویس‌های مختلف با سرعت و شرایط جذاب قرار می‌دهند اما بعد از خرید تازه متوجه می‌شوید که چه کلاه بزرگی سرتان رفته‌ است. برای مشترکین جدید که چنین آپشنی وجود ندارد و به مشترکین سابق هم در رابطه با این موارد توضیحی داده نمی‌شود. شخصا که مشکلی بابت هزینه پرداختی ندارم، اصلا چند صد هزار تومان وجه ناقابل از جیب من در جیب شما باشد، نوش جان‌تان؛ اما حداقل از آب گل آلود ماهی نگیرید و به مردم حرف ناصحیح نگویید! با تمام این‌ شرایط، توصیه می‌کنم حتی اگر از عالم و آدم زده شدید و محتاج یک مگابایت اینترنت بودید، به هیچ‌وجه سمت شرکت رسپینا نروید، چرا که در نهایت مقصر اصلی خودتان خواهید بود!

نظر شما چیست؟ آیا تاکنون تجربه مشابهی با رسپینا یا سایر شرکت‌ها داشته‌اید؟ تاکنون پیش آمده که سرویسی را به شما بفروشند که اصلا حتی اگر بخواهید هم توان استفاده از آن را نداشته باشید؟ یا اصلا شما همین حالا که این مقاله را می‌خوانید، همان سرعتی را دریافت می‌کنید که خریداری کرده‌اید؟! نظرات خودتان را در این باره با ما در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

59 در مورد “تجربه تلخ استفاده از اینترنت رسپینا: سواستفاده در روز روشن!”

  1. می‌دونی مشکل چیه یادت رفته که تو کشوره جهان سومی هستیم اگه اینو بفهمی کلاته می‌ندازی بالا

  2. به جای این همه انتقاد کردن راه حل ارائه بده ، لااقل به مردم بگو چی بخرن که سود کنن، مرد حسابی پنجاه خط بدگویی کردی و انتقاد، آخرش حداقل میگفتی چی بخریم که خوب باشه

    7
    4
  3. یوسف قوانلو

    مورد اول بابت موضوع مالی بسته شما باید با واحد فروش هر شرکت صحبت کنید نه با واحد فنی که اصلا ربتی به این موضوع ندارد .
    مورد دوم عدم نداشتن سواد کافی بابت کشش خط را نمی توان بعهده شرکت گذاشت به طور مثال شرکت اسیاتک که بیش از ۵۰۰ هزار یوزر adsl دارد نمی تواند برای هر نفر مشاور بدهد که کشش خط شما فلان است

    نظرات بنده به عنوان فردی که در کال سنتر پشتیبانی اینترنت به مدت ۲ سال بوده ، داده شده

    12
    3
    1. مجتبی مسکینی

      با سرپرست پشتیبانی صحبت کردیم
      اگه متن رو خونده باشید کاملا توضیح دادم! قرار نیست به هر مشترک زنگ بزنن و از کشش خط بگن می‌تونن پنل رو طوری طراحی کنن که به هر شخص متناسب با میزان کشش خطش سرویس فروخته بشه. یا حداقل کمترین کار ممکن این هست که بگن متناسب با کشش خط‌تون سرویس بخرید! نه اینکه شما وارد بشید و سرویس ۲۰ مگ بذارن برای فروش و به راحتی بخرین بعد بگن کشش خط شما ۴ بوده و به ما ارتباطی نداره و هزینه هم برگشت داده نمیشه!
      جالبه که سازمان تنظیم و حتی وزیر سابق هم میگفتن که مشکل وجود داره و حتی سرپرست پشتیبانی رسپینا هم گفتن تخلف صورت گرفته و تذکر کتبی داده شده اما شما قبول ندارین!

      2
      14
  4. حق با سرویس دهنده هست و شما خیلی جدی گرفتی کل سرویس های ارایه دهنده اینترنت همین جوری هستن وقتی خط کشش نداره مشکل از اونا نیست مشکل از مخابرات و زیر ساخت مزخرفشه بیشتر مشترکای adsl و اینترنت خانگی همین مشکل دارن یکیش خوده من سرویس 8 میگ دارم 4 میگ بیشتر سرعت نمیگیرم از هر شرکتی هم بگیرم همین سرعته ولی میتونستن تذکر بدن قبلش زیاد بزرگش نکنین تو ایران این چیزا دیگه عادیه هر چند فکر کنم شما بیشتر برای بازدید این موضوع رو بزرگ جلوه دادید

    17
    5
    1. مجتبی مسکینی

      اتفاقا مسئله خیلی هم جدی هست! همه خیلی راحت باهاش کنار میان و اعتراضی نمیشه و برای همینه که هر سرویس دهنده‌ای به خودش اجازه میده سرویس مثلا ۲۰ مگ رو بفروشه اما شما عملا نتونی بیشتر از ۴ مگ استفاده کنی و پول رو هم برنگردونه و شما رو اینجوری قانع کنه که خب کشش خط پایینه به ما مربوط نیست! همه مثل شما راحت باهاش کنار اومدن و جدی نگرفتن که الان وضعیت خیلی عادی شده و انگار که یه چیز طبیعیه! اگه بقیه مثل شما فکر نکنن و اعتراض داشته باشن وظیفه سرویس دهنده هست که مشکل رو حل کنه! یا سرویسی رو نفروشه یا اگه میفروشه همون قدری که هزینه شده خدمات بده! اینکه مشکل از زیرساخته یا هرچیز دیگه‌ای واقعا به مخاطب مربوط نیست
      شاد باشید

      2
      21
    2. چی میگی آقا؟! مگه نخوندی که نوشتن تا چند وقت سرعت اینترنتشون عالی بوده و بعد به این وضعیت افتاده؟! کشش خط ناگهان سقوط کرده؟!!

      13
      1. سلام کشش خط روی اینترنت ۱۶ مگ کم بوده و توی من با اینترنت ۸ مگ مشکلی نداشتند ولی ۱۶ مگ گرفتم تا ۱۲ مگ می‌رفته

  5. من از سرویس نکسفون استفاده کردم و یکباره گفتن فقط رو اینترنت خودمون جواب میده و هزینه و سرمایه گذاری مون روی اون شماره از دست رفت.

    2
    3
  6. اقای مسکینی من مطالب رو خوندم شما خیلی اغماض کردید
    زمانیکه خط مشترک ۱۲ مگ کشش داره نمیتونن برای ۱ مشترک داخل crmشرکت سرویس ۱۲ مگ تعریف کنند
    شما بعد از این مسئله از سرویس کابلی استفاده کردید و الان ۵۰ مگ دارید تحویل میگیرید
    مشکل اینترنت شما از مودمی که ۱۰ ساله دارید ازش استفاده میکنید بوده ….
    لطفا الان بفرمایید سرویسی که دریافت میکنید ۵۰ مگ هست یا خیر ؟؟

    11
    1
    1. مجتبی مسکینی

      مرسی از کامنت‌تون اما تو خود مقاله کامل در این مورد صحبت شد اما ظاهرا باید بازم توضیح بدم
      قطعا که یک مخاطب این مشکل رو نداره و خیلی‌ها چنین موردی رو دارن (و ازش بی‌خبرن) همونجوری که سرویس ۲۰ مگ تعریف شده امکان تعریف سرویس ۱۲ مگ هم هست اگه بخوان! در کل اینکه می‌تونن کاری رو انجام بدن یا نمی‌تونن و… که به مخاطب ارتباطی نداره! وظیفه مشتری پرداخت هزینه و وظیفه شرکت، ارائه خدماته که تو خود قوانین رسپینا هم درج شده بود و اسکرین شاتش در مقاله هست! یا سرویس‌ها متناسب با کشش خط ارائه بشن یا حداقل موقع انتخاب سرویس‌ها، متناسب با کشش خط قابل انتخاب باشن و بقیه رو نشه خرید! نه به این صورت که به شما سرویس 20 مگ هم نشون بدن و شما خیلی راحت خریداری کنید بعد بگن که کشش خط شما مثلا 4 مگ هست و به ما ارتباطی نداره و طبق قوانین هزینه برگشت داده نمیشه! اگه کشش خط بر فرض مثال 12 مگ هست، خب یا سرویس 12 مگ تعریف بشه که مشتری بتونه انتخاب کنه یا حداقل سرویس 16 مگ و 20 مگ به مخاطب نشون داده نشه و نهایتا 8 مگ رو بشه خرید که متناسب با هزینه مشتری، سرویس ارائه بشه! حتی اگه هیچکدوم از این موارد هم قابل انجام نیست (که هست!) حداقل میشه موقع خرید سرویس، یه اخطار کوچیک بیاد که کشش خط خودتون رو چک کنید و متناسب با اون سرویس بخرید(اما چنین اخطاری نمیاد چون به نفع رسپینا هست و به ضرر مشتری!)
      مشکل اینترنت من هیچ ارتباطی به مودم نداشت! با چند مودم مختلف هم تست شد، مشکل صرفا به خاطر وای فای نبود و با کابل هم تست شد! نماینده رسپینا تشریف آوردن و با مودم خودشون هم تست سرعت گرفتن و وضعیت همون چیزی بود که من با مودم خودم می‌گرفتم!! در حال حاضر هم سرویس کابلی 50 مگ، هیچ وقت سرعت 50 رو به من نداده و 40 تا 45 هست و اینکه از طرف رسپینا اصلا همچین راه حلی به من پیشنهاد نشد! یعنی نگفتن که شما مشکل از خط‌تون هست و بیاین از سرویس کابلی استفاده کنید! من خودم پیگیر این موضوع شدم…! جالبه که امور مشترکین رسپینا از تخلف صورت گرفته مطلع بودن و طی تماسی که داشتن، گفتن که تذکر کتبی هم به نماینده داده شده و در حال پیگیری هستن اما شما (که احتمالا عضوی از رسپینا هستین) قبول ندارین

    2. داری چرت و پرت میگی امیر حسین چهارتا مث تو تو مملکت هستن که اوضاع مملکت اینه، مرتیکه نامرد میگه مقصر شرکت نیس تو باید بدونی خطط چقد کشش داره

  7. سلام به همه دوستان. من برای مغازه خودم که خدمات کامپیوتری هست سرویس 16 مگابیت صبانت رو خریدم و روز اولی که وصل شد مودم رو کانفیگ کردم و وصل کردم سرعت 0.47 مگابیت به من میداد یعنی 34 برابر کندتر از چیزی که بود.بعد از حدود 12 بار تماس با پشتیبانی سرعت رو بالا بردن و به حدود 6.9 مگابیت رسید اما بعد با تماس با نماینده فروش و درخواست کارشناس اون بنده خدا اومد و چک کرد دید مشکلی از سمت من نیست و مخابرات بزرگوار زحمت کشیده و خط من رو توی پورت 8 مگابیت قرارداده و بعد از 3 روز بالاخره سرعت من درست شد و الان تا حدود 17 مگابیت بهم میده.آپلود هم که کلا توی adsl ضعیف هست.برای منزل هم از td lte مبین نت استفاده میکنم و واقعا راضیم از سرعت و پینگش اما خوب مشکل td lte قیمت بالاتر نسبت به adsl هست و نکته مثبتش اینه که چون مبین نت با همراه اول قرارداد بسته شما هر جایی که همراه اول آنتن داشته باشه از مبین نت هم میتونین استفاده کنید.پشتیبانی مبین نت هم واقعا عالیه.بسیار خوش برخورد هستن و واقعا کار بلد.اما متاسفانه صبا نت اکثرشون جوری حرف میزنن که انگار با آدم دعوا دارن.

    1
    1
  8. من حق رو به شرکت سرویس دهنده میدم چون اون داره میفروشه عین اینه که بگی چرا بی ام وی ماشینی میزنه که 300 کیلومتر میره من 120 تا میتونم باهاش برم نهایت خب این مشکل خودته نه اون تولید کننده تو باید بپرسی چی میخوای یا اینکه خودت دانشش رو دارری و خودت چک میکنی به نظرم دزد خطاب کردن هم زشت و توهین امیزه رسیپینا یا هر شرکت دیگری دارن خدمات میدن مال بابای منم نیستن ولی این ادبیات نشان از ضعف درک و شعور نویسنده هست

    20
    4
    1. مجتبی مسکینی

      مرسی از نظرتون و بالاخره نوع بیان هر کس نشانه شخصیتش هست
      جالبه که خود رسپینا قبول کرد که مشکل وجود داره و به نماینده هم تذکر کتبی داد بابت این مورد اما شما قبول ندارین! بعد از شکایت هم مشکل من حل شد و الان سرعت دریافتی متناسب با چیزی هست که خریدم یعنی امکانش بود که بدن اما نداده بودن!
      مثالتون هم خیلی ارتباطی به موضوع نداره! شما میگین ۱۲۰ تا میتونم باهاش برم، این انتخاب خودتونه که نمیخواین تخلف کنید و ۱۲۰ تا بیشتر برید اما اگه بخواین، بی‌ام‌و امکان ۳۰۰ تا رفتن رو واستون فراهم کرده! این شکلی نیست که شما پاتون رو روی پدال گاز بذارید و در هر شرایطی و تو هرجای دنیا ۱۲۰ تا بیشتر نشه! در واقع امکان ۳۰۰ تا رفتن فراهمه دیگه اینکه میرم یا نمیرم به خودم مربوطه و مشکل منه اما برای این مورد رسپینا، شبیه این هست که بی‌ام‌و بگه ماشین زدیم ۳۰۰ تا میره ولی هرچقدر هم پا روی پدال بذارید، بیشتر از ۱۲۰ نمیشه یعنی شما بخواین هم نمی‌تونید ۱۲۰ تا بیشتر برید و این با هر متر و معیاری تخلف هست

      1
      21
      1. سلام،عرض ادب دوستان ازتون یه کمک میخواستم،،،من چجوری میتونم از یه دزد مصرف حجم اینترنت شکایت کنم که شناسایی بشه،،،من سخت‌ترین رمز ها رو برای مودم هم استفاده کردم و حتی مودم رو عوض کردم ولی متاسفانه طرف رمز رو پیدا میکنه و از اینترنت من مصرف میکنه،،،،ip طرف رو هم میدونم چیه از چه طریقی میتونم صاحب اون ip رو پیدا کنم،،،الان نزدیک دو ماه هست روی مخ من هست،،،باور کنید رمزی برای وای فای ثبت کردم که خودم با اینکه روی کاغذ هم نوشتم باز اشتباه وارد میکنم ولی طرف فوری رمز رو پیدا میکنه،،،لطفا راهنمایی کنید

        1. مجتبی مسکینی

          سلام
          می‌تونید آی پی رو بلاک کنید
          وای فای رو هیدن کنید که به راحتی پیدا نشه
          پسورد قوی شامل عدد و حروف و علائم قرار بدین
          و موارد امنیتی رو رعایت کنید
          اگه با این شرایط باز هم دسترسی داشتن احتمال اشتباه از سمت شما هم هست شاید آی پی خودتون یا شخص دیگری در خونه باشه چون بعیده با این شرایط به راحتی هک بشه مخصوصا که مودم رو هم تغییر دادین

          1
          6
        2. سلام و عرض ادب و ممنون از راهنمایی،،،اصلا با ip گوشی‌های ما و حتی ریسور ماهواره اصلا همخوانی نداره،،،با داشتن ip طرف آیا راهی داره که بشه شناسایی کرد طرف رو،،،و یا از چه طریقی میتونم شناسایی بکنمش

        3. مجتبی مسکینی

          میشه یه سری اطلاعات رو از روی آی‌پی پیدا کردن اما اینکه دقیقا چه کسی هست رو شما نمی‌تونید متوجه بشید
          ضمن اینکه اگه طرف واقعا تا این حد حرفه‌ای هست قطعا آی پی رو تغییر می‌ده
          گرچه من بعید میدونم

        4. سلام و عرض ادب و ممنون از راهنمایی،،،اصلا با ip گوشی‌های ما و حتی ریسور ماهواره اصلا همخوانی نداره،،،با داشتن ip طرف آیا راهی داره که بشه شناسایی کرد طرف رو،،،و یا از چه طریقی میتونم شناسایی بکنمش

  9. من قبلا شاتل داشتم درد اجبار و اصلا راضی نبودم ولی تغییر مکان که دادم خوشبختانه فیبرنوری مخابرات اون منطقه بود و انصافا سرعت ای دی اس ال قابل رقابت با FTTH یا فیبر نوری نیستش. من سرعت دانلود 40 mb هم میگیرم گاهی اوقات. دقت کنید سرعت دانلود اینقدر نه سرعت خود اینترنت. قطعی و نویز هم انصافا کم بوده تا حالا. فقط بدلیل انحصار مخابرات که دلیلشو نمیدونم نمیزاره بقیه شرکتا فیبر نوری بدن. پرس و جو کنید اگر توی منطقتون مخابرات این سرویسو میده درنگ نکنید در استفادش

    1
    8
  10. دوستان عزیز در دزد بودن این شرکت های ارائه دهنده اینترنت هیچ شکی نیست
    خود من مشکل اساسی تو افت سرعت داشتم از سمت مخابرات منطقه مون !! همیشه سرعت 8 مگ با ترافیک ماهیانه 94.5 میگیرم هم برای محل کار هم خونه ! تو محل کار مشکلی ندارم چون با مخابرات 10 قدم فاصله هست ولی خونه اینطور نبود و اومدم از سر خط تست گرفتم با اون حال که خونه نو ساز بود ولی نویز شدیدی روی سیم های داخل دیوار دیده میشد که با سیم کشی جداگانه به سر خط و نصب اسپلیتر به سر خط این مشکل حل شد الان قشنگ وقتی دانلود میکنم تا 1.5MB بهم دانلود میده قبلا 600 Kb بود
    این تجربه خود من هست و پیشنهاد میکنم اگر فنی هستید و دسترسی به سر خط دارید تو منزل حتما این کار رو انجام بدید

    با این کار اگر مشکلی داشتید که بیرون از سر خط خونه هست میتونید اپراتور دزدی که ازش سرویس میگیرید رو به خوبی ببرید زیر سوال چون دیگه جایی برای بهانه تراشی و ….نمیمونه براشون و مجبورن خدماتشون رو بهتر کنن این جماعت شکم گنده و بی پروا

    1
    7
  11. VDSL و FTTH رو هم که دیگه هیچی اصلا معلوم نشد چی شد ،
    یه بار مطرح کردن دیدن گرونه نمیتونن کافو های مخابراتی شونو فیبر کنن ، کلا بیخیال شدن .
    حتی یادمه یه گزینه توی پنل مشترکین مخابرات adsl.tci.ir به نام ارتقاع به سرویس VDSL گذاشته شد ، بعد یهو برداشتنش ،
    FTTH هم که کلا گزینه ی ثبت نامش غیر فعاله.
    خلاصه فقط ADSL2+ هست !!! البته ADSL2+ باید تا 24 مگ باشه به طور استاندارد ولی خب اینا فقط تا ۱۶ مگ ارائه میدن ، که اونم به خاطر زیرساخت سیم مسی هست ، که تا ۹ مگ بیشتر نمیرسه ، سرعت اینترنت ثابتم طبق سایت speedtest نهایتا تا ۹ مگ بوده…

    حالا جالبه که میری امورمشترکین مخابرات یه دونه از بنر های بزرگ چاپ کردن داخلش نوشتن :« اینترنت فوق پرسرعت VDSL سورینو !

    بعد که میری داخل میگی سرویس VDSL میخوام میگن تجهیزات نداریم فعلا !

    البته من خودم چندین بار داخل تنظیمات کنسول مودمم تو قسمت Logs یا گزارشات دیدم که چند دفعه ADSL2+ شده d.gmt !!!!!!

    نمیدونم چه اسراری دارن نویزو بیارن پایین وقتی قطع نمیشه ؟
    خودشون هر پهنای باندی دوست داشته باشن برای کاربر تنظیم میکنن و بهانشونم نویز بالا و کشش پایین خط هست !

    آخر فک کنم که سرعتم بشه ۱۲۸ کیلوبیت ! ولی SNR خطم خوب شه مثلا ، یا کلا اینترنتم قطع بشه ولی بجاش نویزم کمتر شه …. خخخخ…

    نمیدونم واقعا چی بگم .

    1
    12
    1. بعضی جاها راه افته فیبرنوری مخابرات ولی شانسیه. سرعت عالی و نویز و قطعی درحد خیلی خیلی کم

    2. دقیقا همینه
      خود شرکتها برای اینکه سرعت کمتری ارائه بدن نویز خط یا SNR مارجین رو دستکاری میکنن و بعد میگن مشکل از خط شماست
      من خط جدید کشیدم به خونه و SNR من شد 42 بعد زنگ زدم پشتیبانی گفت خیلی نویز خطتون عالیه و کیفیت 20
      نیم ساعت بعد چک کردم دیدم SNR شده 12 !!!

      1
      4
    3. یه دوره ای که اینترنت فیبر نوری ثبت نام می کردند من نوشتم و بعد از یه مدت زیادی اومدن نصب کردن. من 16 مگ گرفتم و تا مدتی همه چیز خوب بود. اما بعد مدتی قطع شد و وقتی پیگیری کردیم متوجه شدیم مشکل قطعی از خود خطوط فیبر مخابراته و مدت زیادی بیش از یک ماه طول کشید که دوباره وصل بشه. و تقریبا هرسال یکی دوبار قطعی چندروزه یا یک ماهه که مربوط به سخت افزار خودشون هست داریم. 🙁
      ولی از قبل ADSL2+ هم داشتم که سرعت 4 و 8 مگ میگرفتم که خیلی افتضاح بود و با وجود این قطعی ها مجبور شدم سرویس ADSL2+ هم تمدید کنم تا توی قطعی فیبر نوری اینترنت داشته باشم. البته نویز خط هم بالا بود و با تعویض مودم کمی قابل تحمل شد ولی اصلا رضایت کننده نبود . اما وقتی ارتقا دادم به 16 مگ نتیجه خیلی جالب توجه بود. سرعت 16 مگ هیچ تفاوتی با 8مگ که قبلش داشتم نداشت و حتی بعضی وقتا کندتر هم میشد که واقعا جای تامل داره. درمقایسه با فیبرنوری هم خب مشخصا سرعت فیبر نوری به واقعیت نزدیک تر هست که بخشی از این مربوط به ماهیت فیبرنوری میشه که مزایای خودشو داره. ولی این اختلاف سرعت زیاد نزدیک به دو برابر بین 16 مگ فیبر نوری و 16 مگ ADSL2 دیگه واقعا غیر قابل توجیه هست.
      اما اینکه قبل از خرید هیچ توضیحی درمورد کشش خط و نویز خط و … داده نمیشه و فقط با تبلیغات فراوان میخوان سرویسشونو بفروشن و بعد از فروش مدت کمی همه چیر خوبه و بعد کم کم افت کیفیت زیاد و افزایش هزینه و … داریم، چیزیه که فکرکنم همه تجربه کردیم و البته که مصداق بارز کم فروشی و گران فروشی و دزدی هست و متاسفانه دادرسی هم نیست !
      به نظر من مشکل اینجاست که هنوز متوجه نشدیم که اساسا قرار نیست واسه ما این چیزا راحت دردسترس قرار بگیره و اینترنت ارزان و پرسرعت محقق بشه، چون اهداف دیگه ای در پیش هست که همه میدونیم و با اونا مغایره و اینترنت پرسرعت و ارزان و پهنای باند بالا و … سرابی بیش نیست و با همت مسئولین به سمت شبکه ملی اطلاعات (بخوانید اینترانت داخلی) در پیش هستیم.

      1
      10
  12. بنده خط 16 مگ میگیرم بعد 8 دریافت میکنم چندین بار هم خطم رو تست کردم و هیچ نویز و قطعی نداره بعد از 2 ماه زنگ زدن به 2020 سرعت خطم شد 10 مگ به این نتیجه رسیدم که این شیر سرعت نت کاملا دست خودشونه

    1
    8
    1. امیرمحمد خاکپور

      عملا دیگه کسی تو ایران نیست که از اینترنت راضی باشه. این شائبه ها هم شاید غیرواقعی نباشه!

      1
      6
  13. نظر ایشون کاملا غیر مربوطه. اینکه خط خانه شما کشش نداره به شرکت اینترنتی ربطی نداره. به مخابرات خود شما ربط داره که اونها هم کلا هیچ جوابی نمی دن.
    من از شاتل اینترنت می گیرم. قبلا خونمون نزدیک مخابرات منطقه بود. سرعت راحت تا 14 جواب میداد. الان فاصلمون از مخابرات زیاد شده. با سلام و صلوات 8 تا بیشتر جواب نمیده. خود پرسنل شاتل هم خیلی خیلی پیگیری کردند ولی نشد که نشد. مخابرات هم که کلا جواب سر بالا میده.

    17
    2
    1. مجتبی مسکینی

      شرکت اینترنتی که گفتین نوشته چنین سرعتی رو ارائه میدم و وظیفه‌اش هست که تا در خونه اون سرعت رو به مشتری بده! حالا داخل خونه اگه مشکلی باشه به مشتری مربوطه
      اینکه خط کشش نداره خب چنین سرعت‌هایی رو برای فروش نذارن! یا خودشون از طریق مخابرات مشکل رو حل کنن و یا هر چیز دیگه‌ای در هر صورت به مشتری مربوط نیست! نمیشه که سرعت ۲۰ رو برای فروش بگذارید بعد مشتری بخره و بگن خط شما کشش نداره بیشتر نمیشه و مسئولش ما نیستیم! پس کی مسئوله؟
      شما میرید پنل رو نگاه می‌کنید و سرویس مورد نظرتون رو می‌خرید و وظیفه شما پرداخت هزینه و انتخاب سرویسه و وظیفه شرکت ارائه خدمات مناسب و سرعتی هست که خریداری شده!
      خیلی راحت میشه مشخص کرد که اگه خط نمیکشه پس سرویسی هم فروخته نشه! شما خودتون دارین میگین که سرعت خونه شما به زور به 8 میرسه اما موقع خرید سرعت 16 هم برای خرید می‌بینید! اگه نمیشه استفاده کرد، پس چرا قابل خریده؟ خیلی‌ها از این ماجرا خبر ندارن و عملا شرکت داره پول سرویس ۱۶ رو میگیره اما سرعت ۸ رو میده و این تو هرجای دنیا تخلفه! خود آذری جهرمی وزیر ارتباطات سابق چندین بار در این مورد و این مشکل صحبت کرد، ما شکایت کردیم و سازمان تنظیم مشکل رو پذیرفته، حتی خود پشتیبانی رسپینا هم قبول داشتن که مشکل وجود داشته اون وقت شما میگین نظر غیر مربوطه؟

      1
      20
      1. مانی منجی پور

        با سلام من هم از سرویس اینترنتی شاتل استفاده میکنم اما اگه خط کشش نداشته باشه سایت ارور میده و از شما رضایتنامه میگیره. سعید آقا احتمالا سرویس قبلا سرویس طولانی مدت خریدن همچین چیزی میگن.

        1
        5
    2. شما فاصله منزل تا شرکت مخابرات را مدنظر قرار میدهید پس نظر شما در مورد اوپراتور همراه اول چیست که هیچ ربطی هم به دور و نزدیک بودن منزل شما به شرکت مخابرات ندارد ؟؟ تا کی قصد ماله کشی روی این وضعیت کمبود پهنای باند دارید ؟؟ خجالت نمیکشید ؟؟؟ سرعت در کل طول روز تا 2 صبح روز بعد بیشتر از 300کیلوبایت نمیشود بعد دقیقا از ساعت 3 صبح تا 9 صبح تا 10مگابایت افزایش پیدا میکند !!!!! خب با پشتیبانی هم بارها صحبت کردیم که میگویند منطقه شما نیاز به اپدیت سایت دارد که خب 8 ماه گذشت ولی خبری از بهتر شدن نیست!!!! چقدر بده که در ایران زندگی کنید و چنین وضعیت اسفباری سرویسدهنده های اینترنت داشتهب اشند حالا میخاهد اوپراتور ثابت باشد و یا همراه تفاوتی ندارد
      بنده باید برای استفاده از سرعت بیشتر تا 3 صبح بیدار بمانم ؟ این برای اوپراتور همراه اول که مدام از بیشترین پوشش اینترنت در کشور صحبت میکند خجالت اور و احمقانه نیست ؟ وقتی پهنای باند بشدت کم داری چرا باید اینقدر کورکورانه که فقط باعث خجالت دادن خودشان و رفتن ابرویشان میشود دست به تبلیغهای آنچنانی بزنند ؟
      انوقت میگویند قصد داریم از سرویس 5G رونمایی کنیم خب تروخدا اینکارو نکنید لابد قرار است آبروی مردم ایران هم در این سرویس جدید به باد برود با پایین بودن سرعت و کمبود پهنای باند….. تو برو اول مشکلاتت رو از بیخ درست کن بعد بیا حرف از 5G بزن
      به شرکت زیرساخت شکایت میکنیم میگویند حداقل سرعت اینترنت 200کیلوبایت است که شما دارید!!!! آخه آدم مثلا تحصیل کرده و با فهم و کمالات که دوست ندارید کمتر از این درمورد شما مردم فکر کنند تو نمیفهمی که این سرویسها پرسرعت هستند؟ نمیفهمی که حداقل سرعت برای سرویسهای پرسرعت چند 10 مگابایتی باید حداقل 5 الی 10 مگابایت باشد ؟ نمیفهمی که یک سرویس پرسرعت مثل 4.5G که سرعتی تا بالای 20مگابایت یعنی 200مگابیت میدهد باید حداقل سرعت را 10 مگابایت یعنی 100مگابیت قرار بدهید؟ مردم فهم و شعور ندارند نمیفهمند و فقط شما دارید ؟ چند تا پیرپاتال کم سواد وقتی مسئولیت را بزور قبول بکنند وضعیت کل زیرساخت و قوانین اینترنت ایران همین آش سوخته ای میشود که میبینید. یا علی

      1
      7
    3. نمیدونم چی بگم

      تو یا خودت نمایندگی اینترنت داری و جز پشتیبانی شرکتایی یا انقدر این مملکت خوب بوده که کاری کرده از حق خودت بگزری و فکر کنی مشکل از تو نیس
      ببین چقدر خوب کار کردن که شما فکر کردی مقصر یکی دیگه اس و شاتل عشقه و پیگیری میکنه
      عزیزم پیگیری این نیس که فقط ۴ بار بهت زنگ بزنن پیگیری اینه که مشکلت حل بشه دیگ از این ساده ترررررر
      امام حسین به خاطر حق و حقانیت اون همه جنگ به راه انداخت و ساکت نشد بعد شما میگی ۱۶ خریدم سرعتش ۸ تقصیر شاتل نیس؟
      خدایا خودت ظهور کن

      1
      6
    4. خونه ما سرعت اینترنت نهایت نهایت 4 مگابیت هست و از اونجایی که هر 8بیت معادل 1 بایت هست تقسیم 4000 به 8 سرعت اینترنت من 500 کیلوبایت بر ثانیه میشه. من سرویس 16 مگابیت هم بگیرم بیشتر از 4 نمیدن. علتش هم فاصله زیاد خونه تا مخابرات هست. یعنی طبق گفته کارشناس مخابرات چون ما انتهای کابل مخابراتی هستیم و تلفات اینترنتی زیاد داریم نمیتونن بیشتر از این سرعت بدن مگر اینکه فیبرنوری بکشن. الان به خاطر اختلاسهایی که توی مخابرات شده و بودجه کم آوردن نمیتونن فیبر نوری بکشن و بهانه میارن که تجهیزات گرون شده!
      من نهایت بتونم ساکنین رو راضی کنم دیش بگیرم سرعت 32 مگابیت میتونم بگیرم

      1
      1
  14. درود بر شما

    متاسفانه چنین مشکلی از سوی مخابرات پیش گامان های وب بیشتر دیده بنده از جای دیگه سرویس گرفته بودم سرعت 16 با ریت دانلود 2 مگ در صورتی که های وب وپیشگامان می گفتند خططتون کشش نداره ونسبت به مرکز مخابراتی مسافتش دوره در صورتی که چنین نیست بخوان صرعت رو بالا ببرند راحت می تونند

    1
    9
  15. دوست عزیز من از شاتل اینترنت میگیرم. حدود 5 ساله. اولا ما سرویس اینترنت ADSL بالای 16 مگ نداریم این حداکثر سرعتیه که ADSL میتونه بده بیشتر بخواین باید فعلا VDSL بگیرین. خوشبختانه شاتل وقتی که من ازشون 16 مگ خواستم گفتن خط شما 13 مگ جواب میده ولی قطعی ممکنه زیاد داشته باشه و میتونیم 12 مگ رو بهتون پیشنهاد کنیم ولی چه کاریه همین 8 مگ مگه بده؟ منم دیدم سرعتم زیاده و ماهی 175 گیگ بین الملل و 175 گیگ داخلی میدن که جمعا میشه 350 گیگ و صد تومن هم هزینه اش هست البته من 6 ماهه میگیرم. ولی تا حالا ندیدم یه نفر از سرویس مخابرات راضی باشه. موفق باشید

    4
    3
    1. مجتبی مسکینی

      سلام بله حرف‌تون برای بقیه شرکت‌ها درسته
      ام رسپینا کمی شرایطش متفاوته و برای مجتمع‌ها سرویس می‌ده به این صورت که تجهیزات توی مجتمع هست و می‌تونن توی خود مجتمع کابل کشی کنن و سرعت‌های بیشتر رو از راه‌های مختلف به مشتری بدن. توی اسکرین شات هم مشخصه که سرعت ۲۰ قابل انتخابه
      کمی با اینترنت بقیه شرکت‌ها متفاوته و برای همین هم به هر خونه‌ای اینترنت نمی‌دن و فقط با مجتمع‌ها و سازمان‌ها کار می‌کنن

      2
      6
  16. سلام
    اگه منصفید منتشر کنید
    1. من هیچ ارتباطی با هیچ شرکتی ندارم و طرفدار رسپینا نیستم همونطور که اینترنت من پارس آنلاین خدابیامرز (های وب فعلی ) هست
    2. اینکه شما 16 مگا بیت خریدید و خطتتون نمی کشه مقصر خودتونید چطور اینهمه سر کار دارید با نت که حتی بلدید کجا شکایت کنید ولی اینو نمی دونید که خطوط تلفن در ایران در اکثر جاها بسیار فرسوده و با توجه به سرقت کابل ها دارای وصله پینه های زیاد در مسیر هست همچنین عدم مهندسی در کابل کشی اکثر ساختمان ها نویز بسیار بالایی ایجاد می کنه و عملا در بسیاری از مشترکین سرعت 16 بی معنیه (adsl)
    3 . صحبت شما مثل اینه که بری بنز آخرین مدل بخری ولی بلد نباشی استفاده کنی بعد بری اعتراض کنی شما چرا به منی که بلد نیستم استفاده کنم بنز فروختید باید پراید می فروختید
    4. بی … تر و بی … تر از مخابرات و پدرش یعنی شرکت زیر ساخت نیست طناب انداخته دور گردن شرکتا که حجمو ببرید بالا قیمتو بکشید بالا خب من سالی 2400 گیگ چی میخوام بکنم 500 گیگ بهم بفروش با قیمت کمتر
    و من الله توفیق

    9
    5
    1. مجتبی مسکینی

      سلام ممنون از نظرتون
      پاسخ سوال‌هاتون رو فکر کنم توی متن کامل بتونید پیدا کنید اما خلاصه بگم:
      اینترنت رسپینا کمی با بقیه شرکت‌ها متفاوته و فقط به مجتمع‌ها و سازمان‌ها سرویس میده و عملا بحث کشش خط بی‌معنی میشه چون می‌تونن به راحتی توی مجمتع کابل کشی کنن
      بحث اصلی اینجاست که قبل از خرید سرویس هیچ‌کس در رابطه با کشش خط صحبتی نمیکنه و هیچ پیامی مبنی بر اینکه کشش خط‌تون رو چک کنید و بعد انتخاب کنید یا حتی کشش خط شما انقدر هست پس سرویس بیشتر انتخاب نکنید، نشون داده نمیشه! یه سری سرویس جلوی شماست و بهتون حق انتخاب دادن که استفاده کنید و عملا وقتی شخصی یه چیزی رو میبینه یعنی شرکت این تضمین رو داده که میتونه اون سرویس رو ارائه بده. اگه نمیتونیم استفاده کنیم خب پس چرا نشون داده میشه؟
      حقیقتا مثالی که زدین خیلی ارتباطی به مشکل بوجود اومده نداشت! شما فکر کنید وارد نمایشگاه ماشین شدیم و بنز آخرین مدل، پرشیا و پراید برای فروش هست. من استفاده از همه رو بلدم و متناسب با نیازم میرم بنز آخرین مدل میخرم اما لاستیک پراید روش گذاشتن و به ما فروختن! بنابراین بلدیم ازش استفاده کنیم و پا روی گاز بذاریم و ۳۰۰ تا سرعت بریم اما لاستیک پرایدی که روش هست چنین امکانی رو به من نمیده و در واقع اصلا من بهترین راننده بنز آخرین مدل در دنیا هم باشم بازم نمیتونم ۳۰۰ تا برونم چون لاستیکش اجازه نمیده! در نتیجه من متناسب با نیازم و پولم ماشین خریدم اما فروشنده چیزی که خریدم رو به من نداده! این ارتباطی به نحوه استفاده یا بلد بودن و نبودن ما نداره و نشون میده که فروشنده مقصره! میتونست قبلش بگه که بنز شما با لاستیک پراید فروخته میشه که ما نخریم و یا اصلا بنز توی نمایشگاه برای فروش نذاره چون بنز کامل نیست.

      2
      11
    2. جالبه که این خطوط فرسوده در ساعات مشخصی (مثلا نصفه شب) ناگهان جوان و برنا میشن و در ساعات دیگری (مثلا پنج عصر) پیر و فرتوت! :)))

  17. من هم همین بلاها بسرم آمده! یک زمانی خط من سرعت ۸ مگ رو تمام وکمال پشتیبانی می‌کرد و براحتی در دانلود منجر سرعت دانلود (با ضریب ۸ به ۱) حتی تا دو برابر یعنی ۲ مگ بر ثانیه هم می‌رسید، ولی ناگهان بحث زیبای نویز خط مطرح شد و علی رغم شکایت ها و بازرسی ها و کارشناس بازی های فراوان! نهایتا نتیجه این شد که خط (بدون هیچ دلیل مشخصی!!!) نویز داشته و در بهترین شرایط نهایتا می‌تواند تا سرعت ۴ مگ رو پشتیبانی کند!
    البته ناگفته نماند که با تعدد دفعات شکایت و اثبات اینکه مشکل بوجود آمده ناشی از مخابرات منطقه و شرکت ارائه دهنده نت می‌باشد، پس از دو ماه و اندی توانستم مبلغ پرداختی (البته به مدت نه ماه باقیمانده) را به سرعت ۴ مگ تغییر بدهم و ما به التفاوت آن را در پنل کاربری دریافت کنم!

    2
    4
  18. محمد سعید کریمی

    سه سال قبل کابل تلفن ثابت مخابرات توسط سارقین سرقت شد و همه مشترکین محله ما ارتباطشون قطع شد علیرغم چندین دفعه ثبت شکایت در سامانه 195 متاسفانه مخابرات هیچ اقدامی انجام نداد و بدلیل عدم سرویس TD LTE سراغ های وب رفتم متاسفانه بی کیفیت ترین و کند ترین سرویس را دارد تاجایی که گاهی سایت خود های وب باز نمی شود اما موقعی که با کارشناسان های وب تماس می گیرید می گویند که سرعت ما همین است اما در قرداد سرعت 4 جی باید حد اقل ده مگ باشد . گویا این اپراتور ها هر چه سر مردم بیاورند نهاد مسولی که حق مردم را بگیرد وجود ندارد سایت 195 هم هیچگاه کاری انجام نداده

    1
    7
  19. البته من از رسپینا سرویس نکسفون داشتم! خوب بود ولی یهو گفتن قانون جدید اومده و صرفا باید اینترنت رسپینا داشته باشید و منم درخواست کردم و تمام و کمال هزینه هام رو ازشون پس گرفتم!
    اگر FTTH مخابرات همه جا فراگیر بشه بهترین سرویس هست. به طور کلی بستر فیبر بهترین راهکار هست. پایدار هست و محدودیت سرعتی نداره. الان مخابرات 500 گیگ ماهیانه با 300 مگ سرعت رو میده 160 که با مالیات و … کمتر از 200 تومن میشه.

    3
    7
    1. من هم سرویس نکسفون داشتم و همچین بلایی هم سر من اوردن و شمارم رو از دست دادم و به سختی و شکایت تونستم پولم رو پس بگیرم . به نظر من ذات این شرکت کلاهبرداریه و هیچ وقت دیگه سمتش نمیرم و به هیچکس هم رسپینا رو توصیه نمیکنم.

      1
      3
  20. خوبه که باز این رسپینا حداقل جوابتو داده و گفته که خطت کشش ششو نداشته !
    من که اینترنت مخابرات دارم ، خیلی ام از مرکز مخابراتیمون دور نیستیم ، نویز خطو همه ی اینام عالیه :
    SNR downstream : 16.8 و SNR upstream :15.3
    حتی مقدار کشش خطم توی مودم زده 17384 ولی سرعت دریافتیم 11237 هستش ! ( البته سرویسی که خریداری کردم 16 مگ هست )

    پ.ن : من ۱۲ سال مشترک اینترنت مخابراتم ، ولی تا بحال این شکلی نشده بود الان تقریبا یک سالی هست که پهنای باندمو محدود کردن !
    حالا پایین توضیح دادم لطفا بخونید !!!!…

    بعد با تمام اینا زنگ زدم پشتیبانیش میگه کشش خطت کمه ، بعد رفتم حضوری امور مشترکین به من گفتن که جدیدا یه قابلیتی به نام DLMO رو پروفایل خط همه فعال شده که مثلا مقدار نویز خط رو با توجه به کشش خط تنظیم میکنه ! که تو این حالت اصطلاحا میگن پروفایلت DLMO ایه!! ینی دیگه نمی تونی بفهمی که خطت اینترلیو هست یا فست … ( interleav و fast path یه نوع پروفایل خطه که بر اساس نیاز مشترک بهش اختصاص داده میشه مثلا fast path برای بازی های آنلاین پینگ کمتری داره ولی سرعت پهنای باندم کم میشه ولی interleav سرعتش بیشتره ولی پینگش بالاس ) قبلا می تونستیم زنگ بزنیم به پشتیبانیش بهشون بگیم پروفایلمونو بزارن مثلا روی fast path یا interleav ولی الان فقط خود DLMO هستدکه هرجور دوست داشته باشه تنظیم میکنه که همیشه ام سرعت کمه که مثلا اینترنت مشترک به خاطر نویز قطع نشه اما این درحالیه که قبلا که DLMO نبود ینی تقریبا یه سال پیش اصلا اینترنت قطع نمیشد ، نویزش بالا میرفت ولی قطع نمی شد !

    خلاصه به طور خودسرانه این قابلیتو فعال کردن روی خط همه …

    الان در حال حاضر من اینترنت ۱۶ مخابرات دارم که قبلا داشتم خوب و تا ۱۶ مگ هم سرعت داشت ولی الان سرعتش به زیر ۷ مگ رسیده تازه تو بهترین حالتش ۷ مگه ولی در بعضی مواقع به ۱ مگ میرسه ، ترافیک بین المللم که دیگه نپرس ! آدمو یاد دیال آپ میندازه !

    اما باز به این چیزا اکتفا نکردم رفتم مرکز بازرسی مخابرات اونجا این قضیه رو مطرح کردم ، بعد از کلی بکشمکش یه چیزی حدود ۳ ماه یه مامور مخابرات اومد خطو از سر خط چک کنه ، از بالای نردبون مودمم از دستش افتاد قاب و آنتنش شکست ! بعد با یه لحن طلبکارانه ای گفت همینی که هست ، نهایت کشش خطت همین ۷ مگه که در کمال تعجب معیار کشش خطی این مامور سایت های تست سرعت بود نه مقدار SNR و MAX Rate که داخل مودم نشون میده ، هیچی دیگه یه خصارتم به مودمم زد ، هیچ کاری ام نکرد و رفت !

    الانم که من این نظر مینویسم براتون ، کشش خطتم تقریبا ۱۷ مگ هست ولی به لطف DLMO سرعت ۷ مگ تقریبا دریافت می کنم .
    نمی دونم چرا ، لطفا راجب مخابراتم یه چیزی بنویسید تا شاید ببینه یه خورده بهتر کنه پشتیبانیشو …

    1
    12
  21. اگه فقط به جای رسپینا توی مقاله بنویسید مخابرات، میشه حال و روز من، با این تفاوت که ده ساله مشترک مخابراتم.
    البته سرعت من هیچوقت بیشتر از ۱۳ مگ نشده ولی چون حجم بسته های ۸ مگ کمه مجبورم ۱۶ مگ بخرم که حجم بیشتری دارند

    2
    9
  22. اگر متوجه بشی که یکسری استوریج میزارن و یک نسخه از دانلود شما در اون ذخیره میشه و نفر بعدی بجای دانلود از فلان سایت خارجی از استوریج خود شرکت مثلا رسپینا دانلود میکنن و پول دانلود بین الملل رو از شما میگیرن و از حساب ترافیکتون بین الملل کم میکنن ولی شما از داخل دانلود میکنین چه حسی بهتون دست میده.داداش اینجا ایرانه.از آب کره میگیرن

    2
    4
  23. متاسفانه روال تمام شرکتها همینه سرویس سرعت 50 مگ هم بخوایید بهتون میدن اما وقتی خطتتون کشش نداشته باشه نمیتونید چنین سرعتی داشته باشد شما از طریق تنظیمات داخل مودم میتونید کیفیت و کشش خطتتون را ببینید (تو اینترنت سرج کنید نوشته چجوری انجامش بدید) برای همین همیشه اول یه سرویس یکماهه بگیرید تا ببینید کیفیت خط و همینطور کیفیت اینترنتتون چطوری هست چون علاوه بر کشش خط ممکنه شرکتی که ازش اینترنت گرفتید در منطقه شما کمبود پهنای باند داشته باشه و سرعت اینترنت شما خیلی کمتر از کشش خطتتون باشه اگه راضی بودید و مشکلاتی مثل افت سرعت و قطع و وصلی مکرر نداشتید بعدا برای تمدید سرویس مثلا یکساله بخرید در ضمن یه راهکارهای هم برای افزایش کشش خط وجود داره که اگه سرج کنید تو اینترنت هست شاید براتون موثر واقع بشه

    1. مجتبی مسکینی

      از طریق سایت سازمان تنظیم میتونید شکایت کنید، لینکش توی مقاله هست
      به زودی یه مقاله کامل برای آموزش این کار هم منتشر میکنیم

  24. دقیقن من این مشکلو با آسیاتک داشتم
    مرتیکه ۱۶ گیگ رو خریدم بعد سرعتش در حد ۸ بود ۱۰۰ بار به پشتیبانی زنگ زدم گفت خط نمیکشه!! خو مرتیکه وقتی نمیکشه چرا میفروشی پس

    3
    8
    1. جواد محمدی

      سلام. آسیاتک و شاتل در راهنمای خرید سرعت. توضیحات کشش خط رو دادند. بنابراین براحتی میتوان فهمید که خط چقدر کشش دارد. اما برای من حجم مهم بود و با اینکه خطم کشش ۴ مگ دارد بخاطر حجم. ۸ مگ خریداری کردم. به نظرم باید این موضوع هم در نظر گرفته شود

      1
      7
    2. سید علی حسینی

      سلام علیکم دوست عزیز من هم مشترک آسیاتک هستم به مدت 10 سال
      خط بنده هم کشش سرعت 16 مگ را نداشت موقعی که انتخاب کردم این سرعت را بهم اخطار داد که خطت کشش نداره
      نمیدونم شما چجوری متوجه نشدی
      این شرکت افت سرعت شاید بگم ماهی دو سه بار یا قطعی اصلا نداره مگه اینکه سراسری باشه در کل تاحدودی این شرکت رضایت بخش هست نسبت به سایر شرکت ها یا خصوصا مخابرات و ما ناگزیر انتخاب دیگه ای نداریم
      مخابرات هم داشتم هم قطعی داشت و هم حجم دزدی که جمع اوری کردم .

      3
      2
    1. کلا اینترنت تو ایران مزخرفترین در دنیا و جایگاهشم که معلومه ،من فیبر نوری هستم با بالاترین سرعت و دریغ از یک سرویس خوب و عالی همیشه مشکل پینگ و هزار داستان دیگه ،در دبی فعالیت دارم و واقعا اینترنت اونجا متوجه میشید سرعت سرویسشون یعنی اینترنت بین الملل نه داخلی به هر سروری در دنیا وصل بشی سرعت اینترنت و پینگت ثابت لعنتی ، نه مثل ایران که به سرور داخلی وصل میشه البته جدیدا پینگشم باز بالا رفته بنظر کارشناس خوبه و به خارج وصل میشی افتضاحه ،برای همینم هست که تا حرف میشه میگن سرورهای خارجی بما ربط نداره، از وزیر مخابرات تا کارشناسان متوجه نشدن اینترنت یعنی دهکده جهانی نه داخلی خب از یک بیسواد و کسی که خودشو به خواب زده نمیشه توقع داشت که بفهمه و بیدارشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH