سامسونگ تلویزیون‌ مینی LED خود با رزولوشن 8K را در سال 2022 عرضه می‌کند

بر اساس اعلام منابع خبری، مجموعه تلویزیون‌های گران‌قیمت شرکت سامسونگ در سال 2022 شامل مدل‌ مینی LED با رزولوشن 8K و محصولات اولد با رزولوشن 4K خواهد بود. این محصولات ممتاز دارای فناوری‌های خیره‌کننده بوده و توسط غول تکنولوژی کره‌ای توسعه یافته‌اند. تلویزیون مینی LED با رزولوشن 8K پیشرفته‌ترین مدل در سری جدید تولیدات سامسونگ به‌شمار رفته و از برند Neo QLED TV استفاده خواهد کرد.

تلویزیون‌های میکرو LED سامسونگ در طیف محصولات پیشرفته طبقه‌بندی می‌شوند؛ اما کمپانی صرفا تعداد بسیار محدودی از آن‌ها را تولید می‌کند تا پاسخگوی تقاضای مشتریان خود در رده تولیدات پیشرفته بازار باشد. میزان تولید این تلویزیون‌ها هنوز به اندازه‌ای نیست که موجب کاهش مقیاس تولید سایر مدل‌ها شود؛ اگرچه این موضوع احتمالا یک تصمیم اقتصادی قلمداد می‌شود.

تلویزیون 8K Neo QLED در بالاترین سطح قرار دارد و تلویزیون‌های 4K OLED نیز رتبه بعدی را به خود اختصاص می‌دهند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فناوری نمایشگر برای تلویزیون Neo QLED توسط سامسونگ دیسپلی ارائه می‌شود و کارشناسان معتقدند که فناوری اولد قادر به پشتیبانی از رزولوشن 8K است. اگرچه سامسونگ در تلویزیون‌های اولد 4K خود صرفا از پنل‌های تولیدی ال‌جی دیسپلی استفاده خواهد کرد.

سری Neo QLED 4K نیز بخشی از مجموعه تلویزیون‌های سال 2022 شرکت سامسونگ به‌شمار می‌رود. سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که فروش تلویزیون‌های 8K QLED و مدل‌های 4K به‌ترتیب به 3 میلیون و حداکثر 2 میلیون دستگاه برسد. در حال حاضر سامسونگ به منظور تحقق اهداف فروش خود سرگرم مذاکره با ال‌جی دیسپلی جهت خریداری حداکثر 2 میلیون واحد از پنل‌های W-OLED 4K است.

انتظار می‌رود که تلویزیون‌های اولد ارزان‌قیمت‌تر با تقاضای بیش‌تری نسبت به مدل‌های QLED مواجه شوند. البته بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که کمپانی به منظور تحقق انتظارات خود از چه استراتژی بازاریابی استفاده خواهد کرد.

همچنین سامسونگ مشغول توسعه ظرفیت تولید پنل‌های اولد توسط واحد تولید نمایشگر خود موسوم به سامسونگ دیسپلی است. در این راستا همکاری میان شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی به احتمال فراوان تا سال 2024 خاتمه خواهد یافت. در آن مقطع زمانی، سامسونگ تولید این پنل‌ها را شخصا آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH