همه چیز درباره‌ اندروید 12L: سیستم‌عاملی برای صفحه نمایش‌های بزرگ!

اندروید 12L نوید می‌دهد که تجربه‌ای خوشایند‌تر برای کاربران صفحه نمایش‌های بزرگ به ارمغان می‌آورد. قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل اعلام شده و انتظار می‌رود در اوایل سال 2022 منتشر شود، اما بیاید ببینیم این سیستم‌عامل جدید چه چیز‌هایی برای ارائه کردن دارد.

استفاده از Pixel 6 Pro جدید برای افرادی که انگشتان کوچکی مانند من دارند، یک چالش به حساب می‌آید. این موضوع در مورد اکثر پرچمداران مدرنی که در تلاش برای ارائه بزرگترین نمایشگرهای ممکن در بازار هستند، صادق است. سامسونگ حتی تا آنجایی پیش رفت که نمایشگرهای تاشو را به منظور قرار دادن صفحه نمایشی بزرگ‌تر و در عین حال، با جاگیری کم‌تر ارائه داد.

خب، بیایید تصور کنیم هم‌اکنون نمایشگر بزرگ را در کف دست خود داریم. قرار است با آنها چه کنیم؟ فضای زیادی برای چند کار به صورت هم‌زمان وجود دارد. اندروید تاکنون برای اندازه‌های نمایشگر محدودی ساخته شده بود که می‌توانست در یک دست جا شود و این تجربه کار با یک دستگاه بزرگ‌تر را خراب می‌کرد. به طوری که در صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر همه چیز کشیده به نظر می‌رسید.

گوگل از هر فرصتی برای بهتر کردن زندگی ما و بهبود کیفیت محصولاتش استفاده می‌کند و قرار است مجموعه‌ جدیدی از بهینه‌سازی‌ها را در قالب Android 12L در اوایل سال آینده ارائه کند.

در این به‌روز‌رسانی کاربران چند ترفند جدید را پیدا خواهند کرد که به آنها کمک می‌کند بهترین استفاده را از دستگاه جدید و گران قیمت خود ببرند. این بهینه‌سازی‌ها بیشتر کاربرانی را هدف قرار می‌دهند که گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر مانند Google Pixel 6 Pro ،Samsung Galaxy S21 Ultra و Samsung Galaxy Z Fold 3 و همچنین باقی تبلت‌ها دارند.

قابلیت‌های اندروید 12L

گوگل در وب‌سایت توسعه دهندگان خود بینش خوبی در مورد آنچه که با به‌روز‌رسانی جدید دریافت خواهید کرد به ما ارائه داده است. برخی از ویژگی‌ها ممکن است به تنهایی مانند پیشرفت‌های کوچک و تدریجی به نظر برسند، اما در کنار هم، ارتقای قابل توجهی را در تجربه کاربر با صفحه نمایشی بزرگ‌تر ایجاد می‌کنند.

سه رکن اصلی این ارتقا‌ها عبارتند از بهینه سازی UI، قابلیت چندوظیفه‌ای (Multitasking) بهتر و بهبود سازگاری با انواع سخت‌افزار و نرم‌افزارها.

سازگاری بهبود یافته با برنامه‌هایی که بهینه نشده‌اند

من معتقدم نکته پایانی مهمترین نکته است. متأسفانه بیشتر برنامه‌ها برای دستگاه‌های بزرگ بهینه‌سازی نشده‌اند و احتمالاً هرگز هم بهینه نخواهند شد. تا زمانی که مصرف‌کنندگان بیشتری به تلفن‌های با اندازه فلیپ فلاپ روی بیاورند، دلیل محکمی برای اکثر توسعه‌دهندگان نمی‌بینم که به این زودی شروع به بهینه‌سازی محصولات خود برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر کنند.

اندروید 12L بهبودهای بصری را نیز برای برنامه‌های مختلفی به همراه دارد. برای مثال تصاویری بهتر و پایدارتر را ارمغان می‌آورد، در حالی که به سازندگان دستگاه اجازه می‌دهد تا هرگونه که دوست دارند شروع به ایجاد سازگاری بین سیستم‌عامل و نرم‌افزار بکنند. می‌توان گفت سیستم‌عامل جدید در پنجره‌های سفارشی، گوشه‌های پنجره و شفافیت نوار وظیفه پیشرفت‌های بصری خوبی کرده است که می‌تواند مورد تحسین کاربران قرار بگیرد.

بهینه سازی رابط کاربری

رابط کاربری اصلی شروع و پایان تجربه کاربر را با هر دستگاهی نشان می‌دهد. بهینه‌سازی آن برای عملکرد بهتر در صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر می‌تواند به استفاده بهتر از فضای موجود به روش‌های حداقلی و در عین حال بسیار شهودی کمک کند.

گوگل واقعاً روی این مورد برای اندروید 12L تاکید کرده و تغییرات بسیار جزئی در اعلان‌هایی کشویی ایجاد کرده است. اکنون، مساحت صفحه نمایش توسط دو ستون، با تنظیمات سریع در یک طرف و اعلان‌ها در سمت دیگر، بهتر استفاده می‌شود. بدین ترتیب کاربران می‌توانند تنها با یک سوایپ به تمام ویژگی‌ها دسترسی داشته باشند.

اما فقط همین نیست؛ گوگل همچنین صفحه قفل را بهتر بهینه کرده تا ویجت‌های بیشتری را مثل ساعت‌ و اعلان‌ها نشان دهد. قابلیت دسترسی نیز بهبود می‌یابد و الگوها و کنترلر‌های پین به کناره‌ صفحه نزدیک‌تر می‌شوند. برای گوشی‌های تاشو نیز روند تا شدن و باز شدن با انتقال بهتری از صفحه نمایش بیرونی به صفحه نمایش داخلی بزرگتر روبه‌رو شده است.

قابلیت‌های چندوظیفه‌ای جدیدی که بی‌سابقه است

با اندروید 12L جدید، کاربران می‌توانند از سطح اضافی دستگاه‌های خود برای انجام چند کار استفاده کنند که حتی محدودیت‌های کمتری نسبت به نسل قبل خود دارد. این غول فناوری با افزودن یک نوار وظیفه چندوظیفه‌ای جدید برای تغییرات سریع در برنامه‌ها، این ویژگی‌ را بهبود بخشیده است. اکنون، تنها با یک حرکت ساده می‌توانید چندین برنامه را در صفحه‌نمایش خود اضافه کرده و یا بین آنها جابه‌جا شوید.

از ویژگی‌های جالب دیگر نیز می‌توان به قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) و ژست‌های حرکتی (که به شما کمک می‌کند تا به سرعت بین کارهایتان جا‌به‌جا شوید) اشاره کرد.

به عنوان یک مزیت خوب، گوگل همچنین این قابلیت را برای کاربران اندروید 12 در نظر گرفته است که از هر برنامه‌ای در صفحه تقسیم شده خود استفاده کنند، چه قابل تغییر اندازه باشند و چه نباشند.

اندروید 12L در حال آزمایش به دست توسعه‌دهندگان

واضح است که گوگل واقعاً می‌خواهد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را وادار به بهینه‌سازی محصولات خود با نمایشگرهای بزرگ‌تر کند. با این کار توسعه‌دهندگان تشویق می‌شوند تا برنامه‌های خود را در حالت تقسیم صفحه آزمایش کنند و آنها را برای به‌روز‌رسانی آینده اندروید آماده کنند.

گوگل روزبه‌روز در حال ارائه ابزارهای متنوعی برای افزایش سرعت و کارایی اندروید و استفاده کاربران در سال 2022 است. هم‌اکنون نیز یک شبیه‌ساز برای اندروید 12L در دسترس است که تمام تغییراتی را که می‌توانید از اندروید جدید انتظار داشته باشید برای شما به نمایش می‌گذارد.

1 در مورد “همه چیز درباره‌ اندروید 12L: سیستم‌عاملی برای صفحه نمایش‌های بزرگ!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH