رئیس نظام صنفی رایانه‌ای تهران: صد درصد مخالف طرح صیانت هستیم!

به گزارش آی‌تی‌رسان، در جلسه‌ای که با حضور نمایندگانی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و غلامرضا نوری قزلجه، از نمایندگان مجلس برگزار شد؛ به بحث و گفتگو درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی پرداخته شد.

حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در این جلسه گفت: بیشتر اعضای کمیسیون طرح صیانت از فضای مجازی، موافق این طرح هستند و تعداد مخالفان آن اندک است.

وی با تاکید بر توجه به اثرات این طرح در درازمدت گفت: موافقان این طرح، می‌خواهند مشکلات حال حاضر را حل کنند؛ در حالی‌که تاثیر این تصمیم در آینده به شدت منفی خواهد بود.

وی در ادامه به نقش بخش خصوصی در پیشرفت کشور در حوزه آی‌تی پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد که آقایان خودشان را به خواب زده‌اند و قصد بیدار شدن ندارند؛ اگر امروز، آی‌تی در ایران به اینجا رسیده، نتیجه زحمات بخش خصوصی بوده است.

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس نیز گفت: درست است که تعداد نمایندگان موافق طرح صیانت بیشتر از مخالفان آن است اما استدلال و عزم نمایندگان مخالف بیشتر است. چرا که تاکنون نمایندگان موافق این طرح، استدلال خود را ارائه نداده‌اند.

وی در ادامه گفت: کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، ۲۳ نفر عضو دارد. اگر قرار باشد طرح به نتیجه برسد باید دو سوم اعضا، موافق باشند. یعنی اگر در کمیسیون ۸ نفر مخالف جدی داشته باشیم، طرح به نتیجه نخواهد رسید.

نوری قزلجه همچنین به تبعات طرح صیانت اشاره کرد و گفت: این طرح، آرامش جامعه را به هم خواهد زد؛ چرا که روی موضوعی دست گذاشته‌اند که مردم روی آن حساس هستند.

نیما نامداری، عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز گفت: کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری و اطلاعات، تنها بخش اقتصاد کشور است که همواره رشد مثبت داشته است. اما محدودیت‌هایی که طرح صیانت ایجاد می‌کند باعث می‌شود ما در لیست سیاه سرویس‌دهنده‌های خارجی قرار بگیریم. وقتی نتوانیم با زبان فنی دنیا ارتباط برقرار کنیم، توسعه محصولات بومی و صادرات از دست خواهد رفت.

وی در ادامه به مخالفت خود با کل طرح اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما در نظام صنفی رایانه‌ای تهران این است که این طرح اصلا تصویب نشود. شاید این امر در فضای سیاست‌گذاری ممکن نباشد اما به‌نظر من حتی اگر این طرح، شش ماه هم به تعویق بیفتد، از بار روانی‌ که روی صنعت آی‌تی گذاشته است اندکی کاسته می‌شود.

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز گفت: کاش مشخص شود که دغدغه موافقان این طرح دقیقا چیست؟ گویا برخی از نمایندگان، متوجه مشکلات این طرح نیستند. ضمنا طرحی که روی تمام ابعاد زندگی مردم اثر می‌گذارد، نباید پشت درهای بسته بررسی شود و لازم است که قبل از تصویب آن، تایید بخشی از نخبگان جامعه را نیز داشته باشند.

در نهایت، حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز گفت: یکی از نمایندگان مجلس گفته است که بخش خصوصی با طرح صیانت موافق است. ما روحمان نیز خبر نداشته است و صد درصد مخالف پیکره و منشا و مبدا این طرح هستیم و حتی اگر اصلاح نیز بشود نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH