مدیاتک به‌دنبال تثبیت برتری خود در زمینه فروش تراشه‌های موبایلی است

موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research گزارش تحلیلی 3 ماهه خود پیرامون فروش تراشه‌های اسمارت‌فونی را منتشر کرد. این داده‌ها نشان می‌دهند که شرکت مدیاتک در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر 2021 برتری خود نسبت به کوالکام را افزایش داده است. این در حالیست که شرکت Unisoc نیز یکی دیگر از برندگان بزرگ به‌شمار رفته و سهم خود از بازار را به 10 درصد ارتقاء داده است.

بدین‌ترتیب این تولیدکننده با پیشی گرفتن از سامسونگ لقب چهارمین برند بزرگ سازنده تراشه‌های اسمارت‌فونی را به خود اختصاص داده است. موضوع نه‌چندان تعجب‌آور اینکه روند افت جایگاه واحد های‌سیلیکون هواوی کماکان ادامه یافته و این شرکت اکنون تنها سهم ناچیز 2 درصدی از بازار را در اختیار دارد.

فروش بسیار بالای تراشه‌های ساخت شرکت مدیاتک در وهله نخست مدیون میزان بالای تقاضا برای تراشه‌های 4G بوده است. کمبود تراشه‌های 5G در بازار جهانی به رشد فروش تولیدات برند تایوانی کمک کرد. بدین‌ترتیب از هر 5 اسمارت‌فون عرضه شده به بازار 2 عدد از آن‌ها مجهز به تراشه مدیاتک بودند.

شرکت کوالکام با وجود مشکلات زنجیره تامین، عنوان بزرگترین فروشنده در بازار تراشه‌های 5G را به خود اختصاص داد. کمپانی آمریکایی موفق به کسب سهم چشمگیر 62 درصدی از تراشه‌های دارای قابلیت اتصال NR شد. این دستاورد در وهله نخست مدیون موفقیت کوالکام در زمینه انعقاد قرارداد تولید تراشه‌های سری 8 اسنپ‌دراگون و همچنین مودم‌های 5G برتر خود با 2 شرکت مختلف است. بعلاوه تقاضای بالای فصلی برای آی‌فون‌های جدید اپل نیز به رشد چشمگیر سهم کوالکام از بازار کمک کرد. گوشی‌های سری آی‌فون 13 اپل در ماه سپتامبر به بازار عرضه شدند و کمپانی کوالکام مسئولیت تامین مودم‌های مورد نیاز این هندست‌ها را بر عهده دارد.

سهم برندهای مختلف از فروش تراشه‌های اسمارت‌فونی در جهان طی 3 ماهه سوم 2020 و مقایسه آن با 3 ماهه سوم سال 2021

شرکت اپل جایگاه سوم خود در بازار تراشه‌های اسمارت‌فونی را کماکان حفظ کرد. با این‌حال به‌دنبال انتشار داده‌های مربوط به 3 ماهه چهارم سال 2021 تاثیر کمبود قطعات بر عملکرد غول کوپرتینویی هویدا خواهد شد. روند روبه رشد شرکت Unisoc برای سومین دوره 3 ماهه متوالی مدیون 2 عامل عمده یعنی همکاری مطمئن با شرکت‌های موتورولا، ریلمی، ZTE و حتی سامسونگ و دیگری فروش تراشه‌های خود به برند آنر است؛ شرکتی که در گذشته بر پلتفرم‌های تولیدی واحد های‌سیلیکون هواوی متکی بود.

سهم برندهای مختلف از فروش مودم‌های 5G اسمارت‌فونی در جهان طی 3 ماهه سوم 2020 و مقایسه آن با 3 ماهه سوم سال 2021

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH