اپل در صدد طراحی تعداد بیش‌تری از تراشه‌های اختصاصی خود است

در حال حاضر شرکت اپل چندین قطعه مورد استفاده در گجت‌های خود را شخصا طراحی کرده است. این قطعات در محصولات مختلف کمپانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌عنوان مثال تراشه‌های سری A در گوشی‌های آی‌فون به‌کار گرفته می‌شوند. همچنین سال گذشته واحد Apple Silicon روند معرفی تراشه‌های جدید سری M خود را آغاز کرد. در صورت صحت شایعات لو رفته، شرکت اپل طی سالیان آینده احتمالا مودم‌های 5G اختصاصی خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که جاه‌طلبی‌های اپل برای تراشه به همین جا ختم نمی‌شود. بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اپل قصد دارد تا قطعات بیش‌تری را به‌صورت بومی طراحی کند. این پدیده به‌صورت بالقوه می‌تواند موجب کاهش وابستگی غول کوپرتینویی به شرکت‌هایی مانند برودکام و Skyworks برای محصولات آینده شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این تراشه‌ها شامل رادیوهای بی‌سیم، مدارات مجتمع فرکانس رادیویی و مواردی از این دست هستند. همچنین اخیرا به‌طور تصادفی اعلام شد که اپل سرگرم ساخت یک دفتر ماهواره‌ای در منطقه ارواین ایالت کالیفرنیا است. این مرکز در نزدیکی دفاتر شرکت‌های برودکام و Skyworks قرار دارد و جذب کارمندانی که مایل به نقل مکان یا رفت‌وآمد به دفتر مرکزی اپل در Silicon Valley نیستند را تسهیل خواهد کرد.

یقینا جالب خواهد بود که ببینیم شرکت اپل نهایتا چه تعداد از سخت‌افزارهای مورد نیاز خود را شخصا تولید خواهد کرد. بی‌تردید این اقدام یک تلاش پرهزینه به‌شمار خواهد رفت؛ اما نهایتا به پیشرفت فناوری‌های اپل و کاهش وابستگی این شرکت به کمپانی‌های ثالث کمک خواهد کرد. بعلاوه این پدیده به اپل کمک می‌کند تا بر اعمال قابل انجام توسط دستگاه‌های خود و نحوه کارکرد آن‌ها کنترل بیش‌تری داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH