اپل کماکان روی توسعه یک کامپیوتر مک مجهز به تراشه اینتل کار می‌کند

از زمانی که شرکت اپل برنامه‌های خود برای جدایی از اینتل را در سال 2020 اعلام کرد؛ غول کوپرتینویی همواره کامپیوترهای مک جدیدی را با تراشه بومی ساخت واحد Apple Silicon به بازار عرضه کرده است. از آن زمان تا به امروز، اپل از هیچ مدل جدیدی با پردازنده اینتلی رونمایی نکرده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که کمپانی حداقل روی توسعه یک مدل دیگر از این دستگاه‌ها کار می‌کند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وبسایت MacRumors به‌نظر می‌رسد که اپل در صدد عرضه یک مدل جدید از خانواده مک پرو مجهز به پردازنده اینتل است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که مک پرو قدرتمندترین کامپیوتر مک اپل به‌شمار رفته و با هدف پاسخگویی به نیازهای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است.

بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم اپل چگونه می‌تواند عملکرد CPU و GPU تراشه بومی خود را تا این سطح ارتقاء دهد. با این‌حال برای روشن شدن این موضوع کماکان بایستی منتظر بمانیم.

از سوی دیگر، گزارش فوق ادعا می‌کند که شرکت اپل احتمالا بار دیگر کامپیوتر مک پرو خود را با پردازنده‌های Intel Xeon Scalable به‌روزرسانی خواهد کرد. این گزارش نشان می‌دهد که سازگاری اپلیکیشن‌ها احتمالا یکی از دلایلی است که اپل همچنان برای استفاده از پردازنده‌های اینتل در محصولات خود برنامه‌ریزی می‌کند. این تصمیم با توجه به نحوه مدیریت ترجمه برنامه‌ها توسط دستیار Rosetta 2 اتخاذ شده است. گزارش اخیر نشان می‌دهد که اپل احتمالا مایل است تا پیش از عرضه دستیار Rosetta 2 برای کاربران حرفه‌ای خود عملکرد و امکانات آن‌را بیش از پیش ارتقاء دهد.

همچنین برخی گزارشات موجود نشان می‌دهند که اپل نهایتا در کامپیوتر مک پرو نیز از نیمه‌هادی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. به‌کارگیری چنین تراشه‌ای احتمالا به کمپانی امکان خواهد داد تا ضمن تولید سیستم‌های دسکتاپ بسیار قدرتمند، اندازه کلی آن‌ها را تا حدی کاهش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH