دانشمندان موفق به کاشت تراشه واکسیناسیون در زیر پوست بدن انسان شدند

استفاده از تکنولوژی کاشت میکروچیپ‌ها زیر پوست با هدف گردآوری برخی اطلاعات به شکل فزآینده‌ای در کشورهای توسعه یافته رو به گسترش است. برخی از این تراشه‌ها دارای اطلاعات خاصی در رابطه با وضعیت سلامت افراد بوده و خدمات اورژانس در مواقع لزوم سریعا می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. این در حالیست که برخی تراشه‌های دیگر دربردارنده اطلاعات مربوط به کلید الکترونیکی درب منازل یا دفاتر کار هستند.

با این‌حال یک استارتاپ سوئدی با نام Epicenter پا را یک گام فراتر گذاشته و ریزتراشه‌ای را تولید نموده است که اطلاعات گذرنامه برای واکسیناسیون کووید 19 را درون خود نگهداری می‌کند. این میکروچیپ می‌تواند در زیر پوست انسان قرار داده شده و کلیه دستگاه‌ها با استفاده از فناوری NFC قادر به خواندن اطلاعات ثبت شده درون آن خواهند بود. این میکروچیپ به اندازه یک دانه برنج بوده و زیر پوست دست یا در حد فاصل میان انگشت‌های سبابه و شست تعدادی از افراد علاقه‌مند کاشته شد.

این شرکت ادعا می‌کند که در صورت لزوم همواره بدون آسیب رساندن به سلامت انسان می‌تواند تراشه را از بدن وی خارج نماید. توسعه‌دهندگان اطمینان دارند که فرآیند کاشت تراشه‌ها به رویه‌ای مرسوم تبدیل شده و این موضوع امکان ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی، مشخصات پاسپورت، کارت‌های بانکی و سایر داده‌ها را فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر عرضه تراشه به‌صورت انبوه و عمومی انجام نمی‌شود. در واقع Epicenter برای فروش میکروچیپ جدید خود یا توزیع آن هیچ برنامه‌ای ندارد. کاشت تراشه در زیر پوست تعداد انگشت‌شماری از افراد صرفا با هدف نمایش قابلیت‌های فناوری جدید انجام شده است.

اکنون امکان کاشت تراشه واکسیناسیون در زیر پوست فراهم شده است

در یک ویدیوی اخیرا منتشر شده توسط استارتاپ سوئدی، Hannes Sjoblad؛ معاون ارشد توزیع در شرکت Epicenter ادعا می‌کند که تراشه درون بازوی وی کاشته شده است. وی به سادگی یک اسمارت‌فون را روی بازوی خود حرکت داده و بدین‌ترتیب وضعیت واکسیناسیون نامبرده مشخص می‌شود. وی ضمن صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: “ایمپلنت‌ها دارای فناوری بسیار متنوعی بوده و می‌توانند برای موارد کاربردی مختلف مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر دسترسی همیشگی به پاسپورت کووید روی تراشه در آسایش هرچه بیش‌تر کاربران نقش بسزایی خواهد داشت. چنان‌چه شارژ باتری گوشی شما تمام شود؛ در این‌صورت اطلاعات تراشه همواره در دسترس شما خواهند بود. البته فناوری جدید، امروزه دارای چنین کاربردی است و ما در سال آینده از آن برای اهداف دیگری استفاده خواهیم کرد.”

این شرکت در سال 2015 اعلام کرد که ریزتراشه بومی را در بدن بیش از 100 کارمند خود کار گذاشته است. این تراشه به کارمندان امکان می‌دهد تا درها را باز کرده، پرینترها را فعال نموده یا با استفاده از حرکات موجی دست، اسموتی مورد نظر خود را خریداری نمایند. همچنین فرآیند کاشت تراشه از طریق یک ترزیق ساده با سرنگ مخصوص قابل انجام بوده و تنها با یک کلیک، میکروچیپ درون دست کاربر قرار داده می‌شود. با فعال‌سازی ریزتراشه توسط یک دستگاه خواننده در فاصله چند اینچی، جریانی از داده‌های کوچک از طریق امواج الکترومغناطیسی میان 2 دستگاه برقرار می‌شود. این فناوری اساسا جایگزین بسیاری از اشیاء همراه شما نظیر ابزارهای ارتباطی، کارت‌های اعتباری یا کلیدها خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH