معرفی 3 اپلیکیشن‌ مترجم برای گوشی‌های هوشمند

حتما برای شما نیز پیش آمده که معنای کلمه‌ای را ندانید و فرصتی نیز برای مراجعه به منابع نداشته باشید. در این مواقع است که بیشتر از همیشه نیاز به یک اپلیکیشن آماده برای ترجمه حس می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا 3 اپلیکیشن برای ترجمه کلمات به فارسی را معرفی کنیم تا دفعه بعدی که به یک مترجم نیاز پیدا می‌کنید، سریعا به تلفن همراه خود مراجعه کنید.

Google translate

گوگل علاوه بر معدود سرویس‌هایی که ارائه داده، مترجم مخصوص خود را نیز در اختیار ما گذاشته است.

شما در اکثر سیستم عامل‌ها می‌توانید از این مترجم بهره ببرید و یا حتی با جستجو‌ی عبارت گوگل ترنسلیت در خود گوگل، به صورت تحت وب از این سرویس استفاده کنید. گوگل ترنسلیت می‌تواند با استفاده از دوربین و صدای شما متن را دریافت و از بسیاری از زبان‌ها به دیگری ترجمه را انجام دهد.

همچنین با این برنامه شما قادر خواهید بود تا متن‌های خود را نیز ترجمه کنید و صرفا به ترجمه کلمات محدود نیستید.

Microsoft Translate

این مترجم که توسط ماکروسافت توسعه داده شده از دقت خیلی بالایی برخوردار است؛ به طوری که بسیاری این مترجم را به گوگل ترنسلیت ترجیح می‌دهند.

این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت‌های گوگل ترنسلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا با اتصال دو گوشی‌ که این برنامه را دارند، با طرف مقابل‌تان صحبت کنید. به‌طوری که شما با زبان خود چت می‌کنید و طرف مقابل با زبان خود پاسخ می‌دهد و برنامه خودکار ترجمه را در این میان انجام می‌دهد؛ این عالی نیست؟

Fast dictionary

این برنامه به طور خاص برای ترجمه کلمات و متون فارسی به انگلیسی و برعکس طراحی شده است.

فست دیکشنری از دویست هزار کلمه پشتیبانی می‌کند و 4 هزار مثال برای توضیح بیشتر آن کلمات در اختیار مخاطب می‌گذارد. قابل ذکر است که برای ترجمه متون این دیکشنری به گوگل ترنسلیت متصل می‌شود و از آن کمک می‌گیرد، بنابراین برای ترجمه متون باید به اینترنت متصل باشید. در کل اگر فقط قصد ترجمه میان زبان‌های انگلیسی و فارسی را دارید، فست دیکشنری بهترین و دقیق‌ترین گزینه است.

شما چه مترجم‌هایی را می‌شناسید؟ به ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان این مترجم‌ها را معرفی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH