TSMC به‌دنبال احداث کارخانه ساخت تراشه‌های 2 نانومتری در خاک چین است

وی ژجیا؛ رئیس کمپانی TSMC ادعا می‌کند که این شرکت طی سالیان اخیر، سرمایه‌گذاری خود در شهرهای Hsinchu، Tainan و Kaohsiung را به شکلی فعالانه گسترش داده است. جدیدترین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که اکنون کمپانی تایوانی در حال توسعه تولید خود به شهر تایچونگ است. بر اساس گزارشات، TSMC به منظور ایجاد تعادل در ظرفیت تولید و تنوع‌بخشی به محصولات بایستی شهر تایچونگ را به‌عنوان یکی از گزینه‌های توسعه کارخانجات خود مد نظر قرار داده باشد. چند روز قبل وی ژجیا با هدف تبادل فضای سرمایه‌گذاری از شهر تایچونگ بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید مجددا تاکید کرد که تایچونگ یکی از گزینه‌های توسعه کارخانه محسوب می‌شود. به گفته تحلیل‌گران حوزه صنعت، بازدید وی ژجیا با طرح توسعه کارخانه تایچونگ ارتباط مستقیم دارد. انتظار می‌رود که TSMC کارخانه ساخت تراشه‌های 2 نانومتری خود را در منطقه Zhuke Baoshan احداث نماید.

چنان‌چه فضای این منطقه برای ساخت کارخانه کافی نباشد؛ در این‌صورت TSMC احتمالا ظرفیت تولید تراشه‌های 2 نانومتری خود در شهر تایچونگ را توسعه خواهد داد. وی ژجیا معتقد است که شرایط و مزایای فوق‌العاده تایچونگ موجب می‌شوند تا استعدادهای دارای سطح فنی بالا مایل به ماندن در این شهر باشند.

تجزیه و تحلیل وضعیت صنعت نیمه‌هادی نشان می‌دهد که وی ژجیا عمدتا به‌عنوان مدیر عملیاتی TSMC فعالیت می‌کند. همچنین طی سالیان گذشته مقامات دولتی از محل احداث کارخانه هیچ‌گونه بازدیدی نداشته‌اند. ژوانگ زیشو مسئولیت برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و نگهداری از کارخانه جدید را بر عهده دارد. لی جون شیان نیز به‌عنوان مسئول برنامه‌ریزی منابع عملیاتی و برنامه‌ریزی استراتژیک نقش‌آفرینی می‌کند. با حضور این مقامات ارشد بدیهی است که TSMC به شهر تایچونگ نقل مکان خواهد کرد.

تولید انبوه فرآیند 2 نانومتری TSMC ظرف مدت 4 سال آینده آغاز خواهد شد

TSMC در همایش حقوقی ماه اکتبر خود اعلام کرد که فناوری فرآیند 2 نانومتری در سال 2025 وارد فاز تولید انبوه خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی TSMC، کارخانه ساخت تراشه 2 نانومتری در سایت Baoshan واقع در پارک علمی Hsinchu احداث خواهد شد. در حال حاضر کمپانی در مرحله خریداری زمین جهت احداث کارخانه قرار دارد. با این‌حال TSMC در صورت عدم دسترسی به زمین کافی احتمالا ظرفیت تولید تراشه‌های 2 نانومتری خود در کارخانه تایچونگ را افزایش خواهد داد.

منابع صنعتی بر این باورند که TSMC اخیرا تصمیم به ساخت کارخانه‌ای در شهر کائوهسیونگ جهت تولید تراشه‌های 7 و 28 نانومتری گرفته است. با این‌حال Nanke یکی از مراکز تولیدی برای تراشه‌های پیشرفته 5 و 3 نانومتری به‌شمار می‌رود. به منظور ایجاد تعادل در چیدمان کارخانجات احداث شده در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی، تایچونگ در واقع مسیر توسعه آینده برای فرآیند تولید پیشرفته TSMC قلمداد خواهد شد.

نگرش TSMC به طرح توسعه کارخانجات خود همواره ثابت بوده است. به منظور انتخاب محل احداث یک کارخانه بایستی ملاحظات متعددی مدنظر قرار گیرد. TSMC برای انتخاب زمین‌های مناسب جهت ساخت کارخانجات تولید نیمه‌هادی با مقامات مربوطه به شکلی فعالانه همکاری خواهد کرد. آب تهدید دیگری برای احداث کارخانه در شهر تایچونگ محسوب می‌شود. با این‌حال مقامات رسمی تایچونگ ادعا می‌کنند که موضوع آب یک مشکل قلمداد نمی‌شود؛ زیرا بسیاری از شرکت‌ها از منابع آب بازیافتی استفاده می‌کنند. این کمپانی‌ها با همکاری دولت هر روزه 100 هزار تن آب بازیافتی را دریافت نموده و بدین‌ترتیب از دسترسی ایمن به منابع آبی اطمینان پیدا می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH