توصیه‌هایی مهم برای تازه واردان به دنیای ارزهای دیجیتال!

مهم نیست چقدر در تجارت، مهارت و تجربه داشته باشید، هیچ چیزی نمی‌تواند شما را در برابر نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال محافظت کند. در حال حاضر، نوسانات بیت‌کوین، سالانه ۶۴ درصد است. این امر معیاری استاندارد برای نشان دادن تغییرات روزانه قیمت‌ است. صرفا به خاطر مقایسه، باید بگوییم که این معیار برای شاخص S&P 500 برابر 17 درصد بوده و برای شاخص نفت خام WTI برابر ۵۴ درصد است.

با این حال، با پیروی از ۵ تکنیک اساسی، می‌توان از تاثیر روانی یک نوسان غیرمنتظره ۲۵ درصدی قیمت در روز جلوگیری کرد. خوشبختانه این تکنیک‌ها به ابزارهای پیشرفته یا حجم‌های بالای پول برای دوره‌هایی که نوسان بالاست، نیاز ندارند.

قرارداد هوشمند

 اول: به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که حداقل تا دو سال پول خود را برداشت نکنید

بیایید فرض کنیم که شما برای سرمایه گذاری، ۵۰۰۰ دلار در اختیار دارید، اما به احتمال خیلی زیاد طی ۱۲ ماه آینده، به حداقل ۲۰۰۰ دلار از آن برای مسافرت یا تعمیر خودرو و یا کارهای دیگر نیاز پیدا خواهید کرد.

بدترین کاری که در این موقعیت می‌توانید انجام دهید آن است ‌که تمام پس انداز خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید؛ در این حالت، امکان اینکه مجبور شوید دارایی خود را در بدترین زمان ممکن و پایین‌ترین ارزش آن بفروشید وجود دارد. حتی اگر کسی تصمیم دارد درآمدهای حاصله را در استخرهای سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کند باید بداند که همواره امکان کاهش قیمت و یا هک‌هایی وجود دارد که دسترسی به وجوه را به خطر می‌اندازد.

به طور خلاصه، هر وجهی را که می‌خواهید به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید باید حداقل یک دوره سرمایه گذاری دو ساله داشته باشد.

دوم: همیشه از استراتژی DCA استفاده کنید

حتی معامله‌گران حرفه‌ای نیز گاهی به ترسِ از دست دادن سرمایه (FOMO) دچار می‌شوند و از موقعیتی که آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سود می‌رساند سر باز می‌زنند. اما، اگر همه به طور مداوم بازدهی ۵۰ درصدی و بیشتر دریافت می‌کنند و حتی میم‌کوین‌ها هم سوددهی خوبی دارند، چطور می‌توانید یک جا بایستید و صرفا تماشا کنید؟

استراتژی DCA، خرید مقدار معینی دارایی را به صورت هفتگی و یا ماهانه، و بدون توجه به نوسانات بازار توصیه می‌کند. به عنوان مثال، خرید ۲۰۰ دلار ارز دیجیتال در هر بعد از ظهر دوشنبه، به مدت یک سال، اضطراب و فشار ناشی از نیاز به تصمیم گیریِ اینکه آیا بهتر است حجم دارایی را افزایش دهیم یا نه، کنترل می‌کند.

البته، لازم است از خرید تمام موقعیت‌ها در کمتر از سه یا چهار هفته به هر قیمتی که شده اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که پذیرش کریپتو هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.

سوم: هنگام انجام آنالیزها، از شاخص‌ها یا اندیکاتورهای متعدد استفاده نکنید

شاخص‌های فنی بی‌شماری از جمله: میانگین محرک، سطوح اصلاح فیبوناچی، باندهای بولینگر، شاخص حرکت جهتی، ایچیموکو کلاود، SAR سهموی، شاخص قدرت نسبی و… وجود دارد، اگر فکر کنید که هرکدام از این‌ها تنظیمات متعددی دارند، احتمالات بی‌پایانی برای ردیابی این شاخص‌ها وجود خواهد داشت.

سرمایه گذاران برجسته آن‌قدر باتجربه هستند که بدانند خواندن درست بازار بسیار مهم‌تر از انتخاب بهترین اندیکاتور است. برخی ترجیح می‌دهند همبستگی‌ با بازارهای سنتی را دنبال کنند، این در حالی است که برخی دیگر منحصرا بر نمودارهای قیمت کریپتو تمرکز می‌کنند. در اینجا هیچ درست یا غلطی وجود ندارد، بجز تلاش برای ردیابی همزمانِ پنج شاخص مختلف.

بازارها پویا هستند! این امر به طور خاص و با توجه به اینکه در بازار کریپتو چقدر همه چیز سریع در حال تغییر است، صدق می‌کند.

چهارم: یاد بگیرید چه زمانی باید کنار بکشید

در نهایت، هنگام پیدا کردن فصل‌های آلت‌کوین یا پیدا کردن زمان‌های کاهش قیمت؛ بازار را به اشتباه تفسیر خواهید کرد‌ و این مشکل بزرگی نیست. هر معامله گری گاهی اوقات اشتباه می‌کند، چیزی که مهم است بدانید آن است که نیازی به جبران فوری ضرر با افزایش مبلغ سرمایه گذاری نیست. این دقیقا نقطه عکس کاری است که باید انجام دهید.

هر زمان که به یک ”وقفه بد” برخورد کردید، برای چند روز کنار بکشید. تاثیر روانی ضررها سنگین است و بر توانایی شما در تفکر تاثیر منفی خواهد گذاشت. طی این دوره، حتی اگر یک فرصت خوب هم پیش آمد، بگذارید از دستتان برود. به پیاده روی بروید و سعی کنید بر روی چیزی به غیر از تجارت متمرکز شوید.

معامله‌گران واقعا موفق، با استعدادترین معامله‌گران نیستند، بلکه کسانی هستند که زمان طولانی‌تری دوام می‌آورند.

پنجم: به سرمایه گذاری بر روی برندگان ادامه دهید

این ممکن‌ است سخت‌ترین درس باشد، چرا که سرمایه گذاران به صورت طبیعی تمایل دارند از موقعیت‌های خوبی که به ما دست آورده‌ایم سود ببرند. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد نوسانات بازار کریپتو بسیار بالاست، به همین خاطر هدف گرفتن یک سود ۳۰ درصدی ضررهای گذشته (و یا آینده) شما را پوشش نخواهد داد. نباید از داده‌های بازار و احساسات کلی آن غافل ماند اما اگر رفتار بازار را صعودی پیش بینی می‌کنید تا زمانی که نشانه‌های ضعف را در آن ببینید به دارایی ارز دیجیتال خود بیافزایید.

یک سرمایه گذار در نهایت با شجاع بودن وحفظ سودآورترین موقعیت‌ها به سود ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصدی خواهد رسید. این بازدهی همان چیزی است که هنگام ورود به چنین بازار پرخطری انتظار داشتید، بنابراین وقتی به آن رسیدید، نترسید.

ششم: قرار است همه قانون‌ها شکسته شوند

اگر راهی برای موفقیت در تجارت ارزهای دیجیتال وجود داشت، مردم طی این همه سال آن را پیدا کرده بودند و بازدهش به سرعت از بین می‌رفت. درست به همین خاطر است که باید آماده باشید تا هر چند وقت یک‌بار قوانین خود را زیر پا بگذارید.

از توصیه‌های سرمایه گذاری اینفلوئنسرها یا مدیران مالی باتجربه به صورت کورکورانه پیروی نکنید. ریسک پذیری همه افراد به یک اندازه نیست؛ همین‌طور توانایی افزایش دارایی پس از یک شکست غیر منتظره! مهم‌تر از همه آن است که مطمئن شوید در این مسیر از خود مراقبت می‌کنید و همواره بدانید که هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و پیش از تصمیم گیری باید به خوبی تحقیق کنید.

نکته مهم

در پایان، این را بدانید که بازارهای مالی همیشه با ریسک زیادی روبرو هستند. برای رشد و سود در این بازار، باید در کنار تحلیل‌های منطقی و رفتار درست، اهل ریسک هم باشید. پس همیشه با سرمایه مازاد خود وارد این بازار بزرگ و جذاب شوید و سعی کنید کار خود را با هزینه های کم در این بازار آغاز کنید.

از کجا ارزهای دیجیتال برتر بازار را بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش ارزها و توکن های مختلفی می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال و توکن‌ها تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون توکن‌های نام‌برده به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر یکی از معدود پلتفرم‌های همتا به همتا که در کنار رمز ارزهای برتر بازار، توکن‌های تازه واردی چون ددی دوج، بیبی دوج، بیبی کیک، Kishu ،Feg و شیبا اینو را در ایران عرضه می‌کند، اپلیکیشن ارزیف بوده که به راحتی می‌توانید از طریق گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی این توکن‌ها نیز در آنجا بشوید. پس اگر به معامله و ترید علاقه مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال خاص کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از گوگل پلی

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از مایکت

لینک دانلود مستقیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH