کلاهبرداری اپلیکیشن‌های استریمینگ جعلی از 2 میلیون کاربر iOS در سراسر جهان

چنان‌چه شما جزو کاربران آ‌ی‌فون و آی‌پد هستید؛ در این‌صورت بایستی مراقب اپلیکیشن‌های استریمینگ جعلی در سیستم‌عامل iOS باشید. بر اساس اعلام یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اپل با نام کوستا الفتریو، این برنامه‌ها با استفاده از تریلرهای فیلم، قربانیان خود را فریب داده و آن‌ها را وادار به خریداری کدها و اشتراک‌های پرمیوم می‌کند. علیرغم امکانات امنیتی موجود در فروشگاه اپ استور، این برنامه‌ها هر سال تا 6 میلیون دلار از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

دانلود یک اپلیکیشن روی آی‌فون برای کاربران بدون مخاطره است. در وهله نخست برخی برنامه‌ها با افتخار تمام بخش عظیمی از داده‌های شخصی کاربران را گردآوری می‌کنند و این اقدام حتی بعضا به شکلی غیرمنتظره انجام می‌شود.

به‌عنوان مثال برنامه‌ای نظیر فیس‌بوک، اطلاعات کاربران را از طریق شتاب‌سنج دستگاه جمع‌آوری می‌کند. البته در این میان اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که کم و بیش دارای نواقص امنیتی بزرگ بوده و کاربران بدون اطلاع از این موضوع، آن‌ها را دانلود کرده و یکپارچگی اسمارت‌فون خود را به مخاطره می‌اندازند.

هر روزه میلیون‌ها مورد از این برنامه‌ها دانلود می‌شوند. نهایتا برخی برنامه‌ها نیز علنا برای نابودی شما تلاش می‌کنند. علیرغم وجود امکانات امنیتی پیشرفته در اپ استور بسیاری از این برنامه‌ها به‌صورت ناخواسته از قلم می‌افتند. کوستا الفتریو؛ یکی از توسعه‌دهندگان فعال در شرکت اپل مشخصا در رابطه با برنامه‌های استریمینگ جعلی که در اپ استور به وفور یافت می‌شوند؛ هشدار داده است. این اپلیکیشن‌ها به منظور جذب قربانیان خود از تریلرهای فیلم استفاده کرده و امکانات زیادی را ارائه می‌دهند.

اپلیکیشن‌های استریمینگ جعلی از 2 میلیون کاربر iOS کلاهبرداری می‌کنند

با دانلود این برنامه‌ها، ترفند مورد استفاده توسط آن‌ها آشکار می‌شود. اپلیکیشن‌های مذکور در واقع کاربران را تشویق می‌کنند تا پول خود را برای خریداری کدهایی جهت بازگشایی ویژگی‌های پیش‌تر وعده داده شده هزینه نمایند. همچنین کاربران می‌توانند مبالغی را صرف خریداری اشتراکات ویژه کنند؛ در حالی‌که هرگز از مزایای آن‌ها بهره‌مند نخواهند شد. این برنامه‌ها حتی برای اپل نیز درآمدزایی خواهند کرد؛ زیرا این شرکت تا 30 درصد از درآمد کسب شده توسط برنامه‌های مذکور را دریافت خواهد کرد.

به گفته کوستا الفتریو “در حالی‌که شرکت اپل از کنترل فروشگاه اپ استور خود ناتوان است؛ این اپلیکیشن‌ها بالغ بر 2 میلیون بار دانلود شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها اکنون هر روزه برای حدودا 16 هزار نوبت دانلود شده و هر ساله درآمد حدودا 6 میلیون دلاری را به جیب می‌زنند.” به گفته وی این برنامه‌ها ماه‌هاست که در فروشگاه اینترنتی اپل قابل دسترس هستند؛ اگرچه بسیاری از نظرات منفی کاربران پیرامون کلاهبرداری اپلیکیشن‌های مورد اشاره هشدار می‌دهند.

اریک فریدمن؛ رئیس بخش الگوریتم‌های مهندسی ریسک و تقلب در شرکت اپل ادعا می‌کند که سیستم امنیتی اپ استور بیش‌تر شبیه به خانم زیبایی است که در عوض یک سگ موادیاب در فرودگاه هاوایی از شما استقبال می‌کند. بایستی توجه داشت که توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها تا آنجا پیش می‌روند که مخاطبان خود با میلیون‌ها فالوور را وادار به انجام تبلیغ برای آن‌ها می‌کنند.

شایان به ذکر است که اخیرا مشکلات نرم‌افزاری شدیدی در آی‌فون 13 رویت شده است. وجود نقص در iOS 15 موجب شده تا جدیدترین پرچم‌داران اپل فاقد قابلیت حذف نویز باشند. این مشخصه حین برقراری تماس تلفنی، نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند. قابلیت مذکور همزمان با معرفی آی‌فون 4 در سال 2010 رونمایی شد و تا پیش از عرضه سری آی‌فون 13 بر روی کلیه اسمارت‌فون‌های اپل از جمله آی‌فون 12 به شکل مطلوبی کار می‌کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH