سرعت خیره کننده SSD‌ جدید و نسل پنجمی سامسونگ PM1743

پیش از نمایشگاه CES 2022، روزنامه‌نگار سابق فناوری و کارمند کنونی اینتل، Ryan Shrout، تاکنون فرضیه‌های بسیاری را راجع به سرعت SSD‌ جدید اینتل و سامسونگ (سامسونگ PM1743) مطرح کرده است؛ که گویی بسیاری از آنها حقیقت دارند!

هر آن چیزی که از رویداد CES 2022 انتظار داریم

وی در طول تست‌هایی که با استفاده از پردازنده نسل دوازدهمی اینتل (Intel Alder Lake Core i9-12900k)، مادربرد Asus Z690، کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 و البته SSD کلاس سازمانی جدید PM1743 PCIe 5.0 سامسونگ انجام می‌داد، توانست به سرعتی بیش از 13 گیگابایت بر ثانیه برسد.

با اینکه این درایو برای مصرف‌کنندگان خانگی در دسترس نخواهد بود و برای استفاده سازمانی در ایستگاه‌های کاری و مراکز داده در نظر گرفته شده است، Shrout ویدیویی از خود منتشر کرده که در آن به اجرای تست بنچمارک‌ بر روی درایو جدید سامسونگ مشغول بود تا به کاربران تصویر بهتری درباره نوع و چگونگی پیشرفت‌هایی که در PCIe 5.0 به نسبت PCIe 4.0 رخ داده، ارائه دهد.

Samsung PM1743

SSD جدید سامسونگ PM1743

از آنجایی که سامسونگ PM1743 از یک کنترلر اختصاصی برای پشتیبانی از آخرین استاندارد PCIe استفاده می‌کند، درایو جدید به خوبی می‌تواند سرعت مورد نیاز مراکز داده را تامین کند.

SSD PCIe 5.0 سامسونگ پس از عرضه، دارای سرعت خواندن متوالی تا 13 گیگابایت بر ثانیه با سرعت خواندن تصادفی 2500 عملیات ورودی/خروجی در ثانیه (IOPS) خواهد بود. این سرعت 1.8 تا 1.7 برابر بیشتر از محصولات قبلی مبتنی بر PCIe 4.0 است.

در عین حال، سامسونگ PM1743 راندمان انرژی را به 608 مگابایت بر ثانیه در هر وات نیز خواهد رساند که نشان دهنده افزایش 30 درصدی نسبت به نسل قبلی خود است. انتظار می‌رود این پیشرفت‌ها هزینه‌های عملیاتی سرور و مرکز داده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و همچنین به کاهش ردپای کربن آنها کمک کند.

جیم پاپاس، مدیر فناوری اینتل در یک بیانیه مطبوعاتی درباره نحوه کار سامسونگ PM1743 توضیحات بیشتری را ارائه کرد و گفت، اینتل با سامسونگ کار می‌کند تا جدیدترین SSD PCIe NVMe سامسونگ، PM1743 را آزمایش کند. ما مشترکاً مسائل فنی و پیچیده‌ای را که در ارزیابی اول PCIe 5.0 با آنها مواجه شده بودیم، حل کرده‌ایم. پتانسیل عملکرد Gen5 واقعا چشمگیر است. در آینده نزدیک، ما قویاً معتقدیم که سیستم‌های PCIe Gen5 با SSD‌های پرسرعت NVMe، توانایی تغییر برنامه‌هایی مانند AI/ML و پایگاه‌های داده را با کارایی بسیار بالاتر از آنچه انتظار دارید، خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH