سامسونگ از نخستین مانیتور 4K جهان با نرخ نوسازی 240 هرتزی رونمایی کرد

روز گذشته شرکت سامسونگ از 3 مدل جدید مانیتورهای خود برای سال 2022 رونمایی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمامی این محصولات در جریان نمایشگاه CES 2022 که در حد فاصل روزهای 5 تا 7 ژانویه (15 الی 17 دی ماه) در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود؛ به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.

نخستین مدل از مانیتورهای جدید شرکت سامسونگ، Odyssey Neo G8 نام دارد. این مدل یک نمایشگر 32 اینچی است که برای نخستین بار در جهان از یک پنل 240 هرتزی 4K بهره گرفته است. همچنین میزان انحنای این نمایشگر برابر با 1000R بوده و سیستم نور پس‌زمینه آن نیز از نوع کوانتوم مینی LED است.

سیستم نور پس‌زمینه مینی LED از واحدهای نوری با یک‌چهلم اندازه الما‌ن‌های معمولی LED استفاده می‌کند. با وجود فناوری‌های Quantum Matrix سامسونگ و Quantum HDR 2000، حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر هنگام پخش محتوای HDR به 2000 نیت رسیده و از 4096 سطح تنظیم روشنایی پس‌زمینه نیز پشتیبانی خواهد شد.

همچنین این مانیتور از 2 پورت HDMI 2.1 و 1 درگاه DisplayPort 1.4 پشتیبانی می‌کند. مشخصه +Auto Source Switch با روشن شدن یک دستگاه متصل، منابع را به‌طور خودکار تغییر خواهد داد. ویژگی CoreSync نیز نورپردازی RGB در قسمت پشتی مانیتور را تنظیم نموده و آن‌را با محتوای در حال پخش روی نمایشگر تطبیق خواهد داد.

مدل بعدی Smart Monitor M8 نام دارد. این نمایشگر دارای وب‌کم بوده و با اپلیکیشن داخلی Google Duo کار می‌کند. بعلاوه این محصول به‌صورت پیش‌فرض با برخی برنامه‌های مخصوص سرویس‌های استریمینگ روانه بازار می‌شود. این برنامه‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا بدون نیاز به متصل نمودن مانیتور به دستگاه منبع از آن به‌عنوان یک تلویزیون هوشمند استفاده کنند. این مانیتور مجهز به یک پنل 32 اینچی با رزولوشن UHD و همچنین یک کنترل از راه دور بی‌سیم؛ مشابه با نمونه عرضه شده با تلویزیون‌های سامسونگ است.

آخرین مدل نیز Samsung S8 نام دارد. این محصول با هدف تولید محتوا طراحی شده و در 2 اندازه 32 و 27 اینچی با وضوح UHD روانه بازار می‌شود. این مانیتور برای نخستین بار در جهان موفق به دریافت گواهی عدم تابش نور از سوی موسسه Underwriters Laboratories شده است.

نمایشگر Samsung S8 از قابلیت پوشش‌دهی 98 درصدی فضای رنگی DCI-P3 برخوردار بوده و مدل 32 اینچی آن موفق به دریافت گواهی VESA DisplayHDR 600 شده است. بعلاوه از قابلیت اتصال سیمی به شبکه در بستر پورت LAN نیز پشتیبانی می‌شود. این نمایشگر مجهز به پورت USB-C بوده و از قابلیت اتصال به لپ‌تاپ‌های مورد پشتیبانی و ارسال سیگنال‌های صوتی و تصویری به مانیتور، انتقال داده‌های اترنت و انتقال شارژ 90 واتی از مانیتور به لپ‌تاپ پشتیبانی می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این مانیتورها در 6 ماهه نخست سال 2022 عرضه خواهند شد. جزئیات بیش‌تر پیرامون این محصولات در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2022 اعلام خواهد شد.

2 در مورد “سامسونگ از نخستین مانیتور 4K جهان با نرخ نوسازی 240 هرتزی رونمایی کرد”

  1. سلام بر عوامل آیتی رسان
    عزیزان هواوی میت ویو خیلی قبل تر از این عرضه شده و 4k پس با این حساب این اولین نمایشگر 4K نیست

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      منبع مقاله مشخصه و چیزی به اشتباه درج نشده
      صرفا فورکی بودن ملاک نبوده و رفرش‌ریت هم هست
      میت‌ویو هواوی اگه اشتباه نکنم رفرش‌ریت پایین‌تری داره فکر کنم ۱۶۵ باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH