حذف کامل نسخه‌های کاغذی به دلیل شیوع کرونای اومیکرون متوقف شد

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت و به طور ویژه وزارت بهداشت، موظف شده‌اند که طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را اجرا کنند و این طرح پایانی دائمی برای نسخه‌های کاغذی و مشکلات مربوط به آن، مانند مشکلات نسخه‌خوانی و عدم دسترسی پزشکان به سوابق بیمار باشد.

در حال حاضر، طرح نسخه‌های الکترونیکی در حال اجراست، اما هنوز نسخه‌های کاغذی به طور کامل، حذف نشده‌اند؛ اجرای پراشکال این طرح، به دلیل نواقص موجود در سامانه و ضعف‌ زیرساخت‌های موجود، مشکلاتی را برای پزشکان ایجاد کرده و اعتراض آنان را برانگیخته است.

ابتدا قرار بود که از دی ماه امسال، صدور نسخه‌های کاغذی و پذیرش آن‌ها از سوی داروخانه‌ها ممنوع شود؛ اما شیوع سویه جدید کرونا (اومیکرون) برنامه‌ها را به هم زد.

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد: تصمیم‌ گرفته شده است که حذف کامل نسخه‌های کاغذی تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به تعویق بیفتد.

این مرکز در رابطه با علت این تصمیم گفت: وقوع برخی اتفاقات غیر مترقبه مانند قطع برق و همچنین وجود برخی مشکلات زیرساختی در سامانه‌های طراحی شده برای این موضوع، ممکن است باعث تجمع مردم شود و ما به دلیل شیوع واریانت جدید کرونا، مایلیم از هرگونه تجمعی پیشگیری کنیم؛ از همین رو، موقتا اجرای کامل این طرح را تا تاریخ اردیبهشت ماه سال آینده، متوقف کرده‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH