کوالکام از نسل جدید فناوری حسگر اثرانگشت اولتراسونیک رونمایی کرد

کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به منظور طراحی یک هندست تمام‌صفحه بایستی از فناوری‌های نوآورانه‌ای استفاده کنند. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نمونه‌ای از این فناوری‌ها به‌شمار می‌رود. به‌کارگیری این تکنولوژی امکان ساخت هندست‌هایی با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالاتر را فراهم می‌کند.

این مشخصه نه‌تنها امکان تشخیص سریع، قابل اطمینان و ایمن هویت کاربران و خلق تجربه‌ای آینده‌نگرانه برای بازگشایی قفل دستگاه‌های قابل‌حمل را فراهم می‌کند؛ بلکه به نیاز کاربران برای دسترسی به فضای نمایشی بیش‌تر، کامل‌تر و زیباتر نیز پاسخ خواهد داد. به لطف ویژگی‌های ذکر شده، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین راهکار برای بازگشایی قفل دستگاه در مقطع کنونی به‌شمار می‌رود.

کمپانی کوالکام اخیرا بار دیگر در رابطه با حسگر اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic Max صحبت کرد. مدل نسل جدید از اندازه بزرگ‌تری برخوردار بوده و ضمن پشتیبانی از 2 اثرانگشت، عملکردی سریع‌تر و ایمن‌تر را از خود ارائه خواهد داد.

پیش از این وجود عواملی نظیر رطوبت، عرق، چربی و گردوغبار موجب کاهش شدید کارآیی حسگر اثرانگشت اولتراسونیک می‌شد؛ اما اکنون سنسور 3D Sonic Max شرکت کوالکام از بروز این مشکلات به نحوی مطلوب جلوگیری خواهد کرد. بعلاوه کمپانی، فناوری جدید خود را از نظر قدرت تشخیص، ورود، امنیت و سهولت کاربری ارتقاء داده است.

تشخیص دقیق‌تر

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic Max کوالکام به منظور خواندن مشخصات 3 بعدی مانند برجستگی‌ها، شیارها و منافذ پوست انگشتان کاربر از فناوری در حال تکامل اولتراسونیک استفاده می‌کند. در نتیجه تصاویری بسیار دقیق از اثرانگشت ایجاد خواهد شد. حتی در صورت خیس بودن انگشتان نیز حسگر اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic Max به منظور تهیه اسکن دقیق اثرانگشت می‌تواند به سطح اجسامی مانند شیشه و فلز نیز نفوذ کند.

منطقه پوشش‌دهی بزرگ‌تر

بی‌تردید ناحیه عملیاتی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنسور تشخیص اثرانگشت به‌شمار می‌رود. افزایش مساحت این ناحیه به‌معنای خلق تجربه‌ای کارآمدتر برای کاربران خواهد بود. حتی انحراف 1 الی 2 میلی‌متری از این ناحیه می‌تواند موجب کاهش سرعت فرآیند آنلاک یا حتی عدم اجرای موفقیت‌آمیز آن شود. سنسور اثرانگشت 3D Sonic Max کوالکام دارای ناحیه حسی بزرگی است. بر اساس اعلام کمپانی، این ناحیه در مقایسه با نمونه اولیه 17 برابر بزرگ‌تر است. این موضوع بدان معناست که حسگر قادر به گردآوری میزان بالایی از داده‌های بیومتریکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد بود. بدین‌ترتیب بازگشایی قفل گوشی تنها 0.2 ثانیه زمان خواهد برد.

قابلیت تشخیص 2 اثرانگشت

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic Max کوالکام به لطف بهره‌مندی از ناحیه تشخیصی بزرگ از قابلیت خواندن همزمان 2 اثرانگشت برخوردار است. این موضوع به ارتقاء امنیت تراکنش‌های پرداخت و سایر موارد کاربردی کمک خواهد کرد. اما در این میان بایستی به یکی دیگر از موارد کاربری اشاره کرد. والدین در صورت تمایل می‌توانند اجرای برخی برنامه‌های خاص را به ارائه 2 اثرانگشت مشروط نمایند. بنابراین کودکان صرفا با مشارکت والدین خود قادر به بازگشایی قفل گوشی خواهند بود.

طراحی فوق‌العاده باریک

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic Max کوالکام از طراحی فوق‌العاده باریک با ضخامت 0.2 میلی‌متری برخوردار است. بنابراین به‌کارگیری فناوری جدید بر ضخامت بدنه اسمارت‌فون‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH