ایسوس از تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 با پردازنده Core i9 اینتل رونمایی کرد

در حال حاضر تنوع تبلت‌های پیشرفته موجود در بازار چندان زیاد نیست و تعداد گزینه‌های مخصوص گیمینگ نیز کاملا محدود است. کمپانی ایسوس به منظور پر کردن این شکاف در بازار از تبلت جدیدی رونمایی کرده است. این محصول ASUS ROG Flow Z13 نامگذاری شده و ظاهرا قدرتمندترین تبلت گیمینگ بازار به‌شمار می‌رود.

این تبلت در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی امسال موسوم به CES 2022 معرفی شده و با مشخصاتی قدرتمند همتراز با یک لپ‌تاپ رده بالا روانه بازار می‌شود. این دستگاه اساسا یک لپ‌تاپ گیمینگ پیشرفته با قالب طراحی باریک قلمداد می‌شود.

ایسوس ROG Flow Z13 مجهز به یک نمایشگر 13.4 اینچی 4K با نرخ نوسازی 60 هرتزی بوده و کمپانی مدل دیگری از این تبلت مجهز به نمایشگر 120 هرتزی فول اچ‌دی را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. نمایشگر مورد استفاده در هر 2 مدل دارای نسبت ابعاد 16:10، فناوری دالبی ویژن و قابلیت پشتیبانی از استایلوس‌های سازگار MPP 2.0 هستند. بعلاوه هر 2 نمایشگر دارای پوشش محافظ گوریلا گلس بوده و موفق به دریافت تائیدیه دقت رنگ از موسسه Pantone شده‌اند.

توان پردازشی این دستگاه توسط پردازنده 45 واتی Core i9-12900H شرکت اینتل به‌همراه پردازنده گرافیکی 40 واتی انویدیا RTX 3050 Ti تامین می‌شود. از جنبه پیکره‌بندی حافظه نیز این محصول با حافظه رم DDR5 و حافظه‌داخلی PCIe 4 روانه بازار می‌شود. این تبلت مجهز به یک پورت تاندربولت 4 با اتصال DisplayPort 1.4 برای خروجی ویدیو و قابلیت شارژ Power Delivery با حداکثر توان 100 وات است.

همچنین یک پورت دیگر از نوع USB-C 3.2 Gen 2 بوده و از قابلیت خروجی ویدیو و شارژ PD برخوردار است. سومین پورت نیز از نوع USB-C بوده و از قابلیت خروجی ویدیو و شارژ PD پشتیبانی می‌کند. اما وجود پردازنده گرافیکی یکپارچه یا اختصاصی در این محصول هنوز مورد تائید قرار نگرفته است.

بعلاوه این دستگاه مجهز به یک پورت eGPU، یک پورت USB-A 2.0، کارتخوان حافظه میکرو اس‌دی کلاس UHS-II، یک پورت HDMI 2.0 و یک جک صوتی هدفون است. از جنبه نرم‌افزاری نیز این تبلت مجهز به سیستم‌عامل ویندوز خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تبلت ایسوس ROG Flow Z13 در 6 ماهه نخست سال جاری میلادی برای خرید قابل دسترس خواهد بود. با این‌حال کمپانی تایوانی هنوز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این محصول را اعلام نکرده است.

اسکرول به بالا
TCH