داستان‌ها و تصاویر خنده‌دار از اشتباهات کامپیوتری و موبایلی مردم + تصویر

در این مطلب فان، منتخب تصاویر و داستان‌هایی از سوتی های کامپیوتری و موبایلی افراد مختلف را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، جمع‌آوری کرده‌ایم.

دنیای کامپیوتر و تلفن‌های همراه برای افرادی که آشنایی با این حوزه‌ها ندارند، بسیار گیج کننده است. حتی این روزها که همه از تلفن همراه استفاده می‌کنند و طرز کار با یک کامپیوتر کوچک را می‌دانند هم، افرادی هستند که گاها نمی‌توانند از پس یک مشکل ساده بر بیایند یا اینکه نمی‌توانند به‌درستی نحوه کار کردن با تلفن همراه یا کامپیوتر را درک کنند.

این شرایط باعث می‌شود افرادی که در پشتیبانی شرکت‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری کار می‌کنند، یا افرادی که مانند تیم آی‌تی‌رسان به سوالات مردم در زمینه رایانه‌های شخصی، اینترنت و تلفن همراه پاسخ می‌دهند یا حتی جوان‌ترهای فامیل که آشنایی بیشتری با دنیای تکنولوژی دارند، گاها با شرایط، اتفاق یا صحنه خنده‌داری مواجه شوند.

البته بیشتر این شرایط طنز در مواقعی پیش می‌آید که افراد با سن بالاتر مانند مادر و پدرها و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها با رایانه یا گوشی موبایل خود مشکلی دارند که راه حل آن بسیار ساده ‌است اما خب این افراد علم لازم برای رفع مشکل خود را ندارند.

قصد ما توهین یا مسخره کردن این افراد نیست، به هر حال ممکن است همه ما در حوزه‌هایی که تخصص نداریم، گیر بیفتیم، اما این اتفاقات خنده‌دار طی سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دست به دست شده و حتی میم‌های خنده‌داری از آن‌ها ساخته شده است.

امروز در یک مطلبی کاملا متفاوت از فضای سایت آی‌تی‌رسان، قصد داریم تا برخی از داستان‌های خنده‌دار، سوتی های کامپیوتری یا تصاویر جالبی که از اشتباهات افراد در هنگام کار با رایانه یا تلفن همراه پیش آمده را با یکدیگر مرور کنیم، این موارد از سطح اینترنت جمع‌آوری شده و منبع واحدی ندارد. با ما همراه باشید:

یکی از جالب‌ترین داستان‌های خنده‌داری که در اینترنت پیدا کردیم، مربوط به تیم پشتیبانی شرکت مایکروسافت است، یکی از اعضای این تیم داستانی را در اینترنت منتشر کرد:

  • روزی یک نفر تماس گرفت و گفت که نمی‌توانم اطلاعاتم را کپی و پیست کنم. از او پرسیدم که چگونه اطلاعات خود را کپی می‌کند؟ جواب او فوق‌العاده بود! او گفت: من از کامپیوتر قدیمی خودم، اطلاعاتی که می‌خواهم را انتخاب و با کلیک راست گزینه کپی را می‌زنم. سپس ماوس را در آورده و به سیستم جدیدم متصل می‌کنم، حالا وقتی می‌خواهم گزینه پیست را بزنم، این گزینه غیرفعاله!!

پشتیبان یک شرکت کامپیوتری در مورد سوتی یکی از مشتری‌های آن شرکت نوشته بود:

  • یک نفر زنگ زد و گفت در مراحل نصب، زمانی که به مرحله فشردن Any Key می‌رسم به مشکل برمی‌خورم، سیستم از من می‌خواهد تا Any Key را بفشارم ولی کیبورد من دکمه Any Key ندارد!!

فردی در فیسبوک نوشته بود:

  • همکار من فکر می‌کرد با ذخیره کردن دو فایل اکسل با اسم مشابه باعث می‌شم این دو فایل ادغام بشن!!!

یک خانم در توییتر نوشته بود:

  • رئیس من بهم گفت: من هرکاری می‌کنم نمی‌توانم وارد جیمیل شوم، مشکل کجاست؟ به سیستم او نگاه انداختم و دیدم برنامه اکسل بازه، فکر می‌کرد برای ورود به جیمیل باید از اکسل استفاده کنه!!

پشتیبان یک شرکت تولید کننده چاپگر نوشته بود:

  • یک مشتری به من زنگ زد و گفت کامپیوترم نمی‌تواند چاپگر را پیدا کند، مدام می‌نویسد که چاپگر پیدا نشد، حتی من چاپگر را بلند کردم و جلوی کامپیوتر گرفتم اما بازم نوشته چاپگر پیدا نشد!!

یکی از افراد تیم پشتیبانی یاهو، چند سال پیش این خاطره را در توییتر منتشر کرده بود:

  • یک نفر به ما زنگ زد و گفت که با یک خانومی در یاهو مسنجر آشنا شده و از ما می‌خواست که شماره اون خانم روا به او بدهیم!!

فردی در توییتر نوشته بود:

  • امروز سر کار دیدم یکی از همکاران مسنم، سشوار را به سمت مانیتورش گرفته، از  پرسیدم که داری چکار می‌کنی؟ گفت: سیستم کار نمی‌کنه و جیمز به من گفت که سیستمت (Frozen شده) یخ زده (کلمه Frozen هم به معنای ثابت ماندن و هم به معنای یخ زدن)، منم دارم یخ اون آب می‌کنم!!

تصویر زیر را یک کاربر در توییتر منتشر کرده و نوشته:

  • مادربزرگ من هنگام سرچ یک موضوع در گوگل، جمله سرچ را با “لطفا” آغاز و در نهایت از گوگل تشکر می‌کند!! جمله سرچ مادر بزرگ در گوگل: لطفا این اعداد رومی را ترجمه کن، ممنون!

سوتی های کامپیوتری

  • مادربزرگم امروز لیست سایت‌های مورد علاقه‌اش را به من نشان داد!!

سوتی های کامپیوتری

  • مادربزرگم امروز به من گفت که نمایشگر بیرونی گوشیم ایراد دارد چون همیشه یک ساعت ثابت را نشان میدهد!!

سوتی های کامپیوتری

  • پدرم یک فیلتر قلبی شکل بر روی دوربین گوشی فعال کرده و نمی‌تواند ببندد، حالا یک عکس از اجاق گاز جدیدش برایم فرستاده و این نتیجه کار شده!!

سوتی های کامپیوتری

  • مادربزرگ 90 ساله‌ام این مدلی از گوشی خودش استفاده می‌کند!!

  • مادربزرگم عکس زیر را به من نشان داد و پرسید، این گوشی کیه؟

سوتی های کامپیوتری

  • نحوه استفاده مادربزرگ من از قابلیت Mirror Selfie گوشی!

سوتی های کامپیوتری

  • پدر من بلد نیست با گوشی تایپ کنه، برای همین هر وقت می‌‎خواهد به من پیام بده، متن پیام را روی کاغد می‌نویسه و عکسش را برای من می‌فرسته!!

  • مادرم به من گفت وقتی می‌خواهم وارد اینترنت شوم سرعت خیلی کند میشه! وقتی مرورگرش رو باز کردم با تولبارهای زیر مواجه شدم:

سوتی های کامپیوتری

  • این سوتی کامپیوتری مادربزرگم خیلی خنده‌دار بود، او به من زنگ زد و گفت وقتی با رایانه کار می‌کنم، ماوس همیشه در جهت مخالف حرکت می‌کنه، حتما یکی از تنظیمات برنامه‌های سیستم خراب شده، وقتی می‌خواستم که مشکل را حل کنم با صحنه زیر مواجه شدم!!

  • اثری از مادربزرگ 82 ساله من… و دیگر هیچ!!

  • پدر من تازه گوشی خریده، حالا رفته به مغازه خوار‌بار فروشی و از همه چیز برام عکس می‌فرسته!!

سوتی های کامپیوتری

  • اومدم خونه و با این صحنه مواجه شدم، مامانم گفت کیس را بردم بالا تا بهتر وای‌فای رو بگیره!!

سوتی های کامپیوتری

  • پیام تبریک پدر بزرگ و مادربزرگم برای کریسمس!!

  • به نظرم بازم جا داره تا زوم کنه!

  • تصویری از محافظ صفحه‌ای که مادرم روی گوشیش انداخته!!

سوتی های کامپیوتری

 

2 در مورد “داستان‌ها و تصاویر خنده‌دار از اشتباهات کامپیوتری و موبایلی مردم + تصویر”

  1. خیلی جالب بود پیشنهاد میکنم یک بخش ثابت به نام طنز تکنولوژی به سایت اضافه کنید وهفته ای یکبار مطالب طنز تو سایت بذارین که خستگی خوندن مطالب فنی وتخصصی رو از بین ببره و فضای سایت هم مفرح تر بشه با تشکر از ای تی رسان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH