سامسونگ گلکسی S22 در تست‌های بنچمارک از آی‌فون‌ 11 اپل شکست خورد!

کمپانی سامسونگ طی سالیان اخیر برای غلبه بر اپل و آی‌فون‌های تولیدی این شرکت تلاش زیادی از خود نشان داده است. اگرچه در این مسیر غول کره‌ای به‌جای تلاش برای ارائه محصولاتی متفاوت از بسیاری از ایده‌های رقیب آمریکایی خود تقلید کرده است. به‌عنوان مثال طی سالیان اخیر، قیمت‌گذاری تولیدات سامسونگ افزایش یافته و این محصولات به اقلامی لوکس‌تر تبدیل شده‌اند.

همچنین سامسونگ برخی رویکردهای اپل و حتی جنجالی‌ترین آنها مانند حذف آداپتور شارژر از جعبه خرده فروشی هندست‌های خود را اجرا نموده است. اگرچه برند کره‌ای در جلب نظر طرفداران وفادار آی‌فون به پرچم‌داران سری گلکسی S خود به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. پرچم‌داران سری گلکسی S22 سامسونگ به تازگی روانه بازار شده‌اند. اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا این هندست‌ها برای متقاعد نمودن کاربران سری آی‌فون 13 اپل به مهاجرت به قلمرو رقیب کره‌ای به اندازه کافی قدرتمند هستند؟ ظاهرا تا آنجا که به نتایج تست بنچمارک مربوط می‌شود؛ پاسخ این سوال منفی است.

البته تست‌های بنچمارک بهترین راهکار برای تائید عملکرد واقعی گجت‌ها محسوب نمی‌شوند؛ اما کماکان ابزار مناسبی برای مقایسه عملکرد دستگاه‌های مختلف قلمداد می‌شوند. بدین‌ترتیب نتایج تست بنچمارک بعضا می‌تواند نشان‌دهنده واقعیات متعددی پیرامون یک اسمارت‌فون باشد. با این‌حال اکنون نتایج تست بنچمارک نشان‌دهنده پدیده‌ای غیرقابل باور هستند. بر این اساس گوشی قدیمی آی‌فون 11؛ محصول سال 2019 شرکت اپل در یک تست بنچمارک به سادگی از سامسونگ گلکسی S22 پیشی گرفته است.

گوشی قدیمی آی‌فون 11 اپل از پرچم‌دار گلکسی S22 سامسونگ سریع‌تر است

بر اساس اطلاعات پیش‌تر منتشر شده اکنون می‌دانیم که گوشی‌های گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا از سایر اسمارت‌فون‌های اندرویدی موجود در بازار برتر ظاهر می‌شوند. با این‌حال آی‌فون 13 پرو مکس اپل مجهز به پردازنده اختصاصی A15 Bionic به آسانی بر هر 2 هندست سامسونگی غلبه می‌کند. با این‌حال این موضوع به پذیرش نتایج تست بنچمارک اخیرا منتشر شده هیچ کمکی نمی‌کند.

نتایج عجیب یک تست بنچمارک جدید نشان می‌دهد که تراشه اخیرا عرضه شده اگزینوس 2200 سامسونگ با معماری 4 نانومتری (موجود در سری گلکسی S22) در برابر تراشه A13 Bionic اپل مغلوب شده است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که سری آی‌فون 11 و مدل نسل فعلی آی‌فون SE مجهز به تراشه A13 Bionic هستند. در حال حاضر آی‌فون 11 یک هندست کاملا قدیمی محسوب می‌شود؛ در حالی‌که پیش‌فروش گوشی گلکسی S22 سامسونگ به تازگی آغاز شده است.

نتایج تست بنچمارک به‌تنهایی نمی‌توانند نشان‌دهنده برتری آی‌فون بر پرچم‌دار گلکسی باشند؛ اما ناکامی تراشه پرچم‌دار سال 2022 سامسونگ موسوم به اگزینوس 2200 در برابر تراشه سال 2019 اپل واقعا ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. در واقع تراشه اگزینوس 2200 طی هفته‌های اخیر در کانون بحث‌های جنجالی قرار گرفته است. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ در به‌کارگیری تراشه اگزینوس 2200 برای سری گلکسی S22 شتاب‌زده عمل نموده و این تراشه با مشکلات فراوانی دست‌به‌گریبان است. به‌نظر می‌رسد که چیپست جدید به نحوی مطلوب بهینه‌سازی نشده و یا حداقل در سری گلکسی S22 عملکردی بهینه از خود ارائه نمی‌دهد.

سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اگزینوس 2200 با مشکلاتی جدی مواجه است

بر اساس گزارشات، تراشه اگزینوس 2200 با مشکل داغی بیش از حد دست‌به‌گریبان بوده و این موضوع موجب افت عملکرد دستگاه‌های مجهز به چیپست پرچم‌دار سامسونگ می‌شود. البته غول کره‌ای می‌تواند این مشکل را برطرف نموده و یا حداقل با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن‌را به حداقل برساند. در حال حاضر بهترین کار این است که مشتریان از خریداری مدل‌های مجهز به تراشه اگزینوس 2200 خودداری نمایند. در برخی مواقع، فاصله گرفتن از این تراشه به‌معنای محرومیت از دسترسی به تمامی مدل‌های خانواده گلکسی S22 است؛ زیرا سامسونگ هندست‌های خود را به‌صورت منطقه‌ای عرضه نموده و مدل‌های مجهز به تراشه‌های اگزینوس 2200 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 هر یک در کشورهای خاصی به فروش می‌رسند. اکنون به‌نظر می‌رسد که تراشه پرچم‌دار کوالکام از عملکرد بهینه‌تری برخوردار است.

با تحویل نخستین هندست‌های مجهز به تراشه اگزینوس 2200 به مشتریان مشخص خواهد شد که وجود این نیمه‌هادی می‌تواند تا چه اندازه مشکل‌ساز باشد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا پس از رفع مشکلات این تراشه و بهینه‌سازی آن، آی‌فون‌ 11 اپل کماکان از سری گلکسی S22 برتر ظاهر خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH