لنوو از لپ‌تاپ‌های ThinkPad Z13 و ThinkPad Z16 با پردازنده رایزن 6000 رونمایی کرد

شرکت لنوو از لپ‌تاپ‌های ThinkPad Z13 و ThinkPad Z16 به‌عنوان نخستین مدل‌های جدید از سری ThinkPad Z رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌های ThinkPad جدید با آخرین مدل از پردازنده‌های جدید سری رایزن پرو 6000 شرکت AMD روانه بازار می‌شوند. بعلاوه این لپ‌تاپ‌ها دارای الگوی طراحی کاملا جدیدی بوده و این موضوع بایستی استاندارد جدیدی را برای سری ThinkPad تعریف نماید. این لپ‌تاپ‌های جدید از آلومینیوم بازیافتی و چرم گیاهی ساخته شده‌اند. در ادامه بدون هرگونه مقدمه به بررسی مشخصات این 2 محصول جدید برای علاقه‌مندان به لپ‌تاپ می‌پردازیم:

لنوو ThinkPad Z13

لنوو ThinkPad Z13 مجهز به یک نمایشگر 13.5 اینچی IPS OLED با رزولوشن 2880×1620 پیکسل است. این نمایشگر از نسبت ابعاد 16:10 و حداکثر روشنایی 400 نیتی برخوردار بوده و نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه لپ‌تاپ نیز برابر با 91.6 درصد است. این لپ‌تاپ با سیستم‌عامل ویندوز 11 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین ThinkPad Z13 از فناوری دالبی ویژن و سیستم صوتی دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کند.

توان پردازشی دستگاه از طریق پردازنده AMD Ryzen Pro سری U تامین می‌شود. این پردازنده مجهز به تراشه گرافیکی یکپارچه AMD Radeon در کنار GPU لپ‌تاپی است. در واقع لپ‌تاپ جدید از پردازنده اختصاصی Ryzen Proce بهره گرفته و مجهز به یک باتری 50 وات‌ساعتی با قابلیت شارژ سریع (Rapid Charge) است. وزن کلی دستگاه نیز برابر با 1.25 کیلوگرم است.

این لپ‌تاپ با حداکثر 32 گیگابایت رم DDR5 و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD از نوع PCIe Gen 4 روانه بازار خواهد شد. از جنبه امکانات ارتباطی نیز این لپ‌تاپ دارای اتصال وای‌فای 6E، بلوتوث ورژن 5.2، اتصال 4G LTE، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت‌های USB 4.0 Type-C است. همچنین صفحه‌کلید از یک اسکنر اثرانگشت مبتنی بر تراشه به‌صورت یکپارچه بهره می‌گیرد. این حسگر در کنار یک دوربین مادون‌قرمز با رزولوشن فول اچ‌دی و آرایه‌ای از میکروفون‌های دوگانه قرار گرفته است.

لنوو ThinkPad Z16

لنوو ThinkPad Z16 برای آن‌دسته از کاربرانی که به‌دنبال یک سیستم بسیار قدرتمند با مشخصات سخت‌افزاری عالی هستند؛ گزینه‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ مجهز به یک نمایشگر 16 اینچی بزرگتر از نوع IPS OLED با رزولوشن 4K (معادل 3840×2160 پیکسل) و نسبت ابعاد 16:10 است. همچنین نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه این محصول برابر با 92.3 درصد است.

توان پردازشی این دستگاه توسط پردازنده AMD Ryzen Pro تامین شده و مشتریان از میان مدل‌های مجهز به تراشه گرافیکی یکپارچه AMD Radeon یا کارت گرافیکی گسسته می‌توانند یکی را انتخاب کنند. نمایشگر این لپ‌تاپ از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی نموده و دارای فیلتر کاهش میزان نور آبی است. این مدل مجهز به حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 و 2 ترابایت حافظه‌داخلی از نوع PCIe SSD است.

لپ‌تاپ بزرگتر لنوو ThinkPad Z16 مجهز به یک نمایشگر 16 اینچی 4K از نوع IPS OLED با رزولوشن 3840×2160 پیکسل، نسبت ابعاد 16:10، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 92.3 درصدی و حداکثر روشنایی 400 نیتی است. توان پردازشی این مدل توسط پردازنده AMD Ryzen Pro با تراشه گرافیکی یکپارچه AMD Radeon یا کارت گرافیکی گسسته تامین می‌شود. به گفته لنوو این نمایشگر از استاندارد دالبی ویژن پشتیبانی نموده و مجهز به فیلتر کاهنده نور آبی است. همچنین این محصول با حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 2 ترابایت حافظه PCIe SSD روانه بازار می‌شود.

از جنبه امکانات ارتباطی نیز این لپ‌تاپ مجهز به یک کیبورد با نور پس‌زمینه، وای‌فای 6E، اتصال 4G LTE، بلوتوث 5.2، 3 عدد پورت USB 4.0 Type-C، کارتخوان حافظه اس‌دی و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. این دستگاه با سیستم‌عامل ویندوز 11 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. از جنبه امکانات ورودی و خروجی صوتی نیز بایستی خاطرنشان کرد که ThinkPad Z16 دارای سیستم صوتی دالبی اتموس و سامانه حذف نویز Dolby Voice مبتنی بر هوش مصنوعی است. اسکنر اثرانگشت مبتنی بر تراشه نیز روی صفحه‌کلید لپ‌تاپ تعبیه شده است. لنوو به منظور تامین انرژی مورد نیاز این لپ‌تاپ از یک باتری 70 وات‌ساعتی استفاده کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH