گوگل به‌دنبال ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه‌تر و قدرتمندتر نظیر اپل است

یکی از مزایای خرید در اکوسیستم شرکت اپل این است که ظاهرا همه چیز به خوبی در کنار یکدیگر کار می‌کنند. کاربران در صورت تمایل به اشتراک‌گذاری یک سند از گوشی آی‌فون خود به کامپیوتر مک یا بالعکس می‌توانند از مشخصه AirDrop استفاده کنند. همچنین به منظور همگام‌سازی خودکار تصاویر در سراسر دستگاه‌های اپلی می‌توان از سرویس آی‌کلاد استفاده کرد. بعلاوه کاربران به آسانی قادر به کپی‌برداری از فایل‌های درون کامپیوتر مک و انتقال آن به تبلت آی‌پد خود خواهند بود.

با این‌حال پلتفرم اندروید شرکت گوگل تجربه مشابهی را ارائه نمی‌دهد؛ اما غول جستجوگر در صدد تغییرات شرایط کنونی است. گوگل ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2022 با صدور بیانیه‌ای از برنامه‌های خود برای ایجاد یک اکوسیستم مستحکم‌تر و یکپارچه‌تر در کلیه محصولات و سرویس‌های این شرکت خبر داد.

به‌عنوان مثال گوگل در پاسخ به مشخصه ایردراپ اپل از قابلیتی موسوم به Nearby Share برای رایانه‌های شخصی ویندوزی رونمایی خواهد کرد. این مشخصه به کاربران اندرویدی امکان می‌دهد تا فایل‌های مورد نظر خود را به‌صورت بی‌سیم و با سرعت بالا با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

همچنین گوگل اعلام کرده که به منظور تسهیل فرآیند اتصال دستگاه‌ها با روشی مشابه نحوه ارتباط یکپارچه ایرپادها و اپل واچ‌ها به آی‌فون و آی‌پد در صدد افزودن ویژگی Fast Pair خود به سیستم‌عامل ویندوز است.

بی‌تردید عرضه چنین قابلیت‌هایی موجب خرسندی تعداد زیادی از کاربران اندرویدی خواهد شد. مشاهده نحوه کارکرد این ویژگی‌ها در دنیای واقعی امری جالب‌توجه خواهد بود. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا گوگل قادر به خلق تجربه‌ای مشابه با اپل برای مشتریان خود خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH