افزودن حسگرهای جدید پایش سلامت به اپل واچ چندین سال زمان خواهد برد

چنان‌چه اپل واچ سری 7 به‌دلیل عدم بهره‌مندی از حسگرهای جدید موجب ناامیدی شما شده است؛ در این‌صورت بایستی بدانید که وضعیت کنونی احتمالا در آینده‌ای نزدیک بهبود نخواهد یافت. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت اپل با به‌کارگیری سنسورهای جدید پایش سلامت در اسمارت‌واچ خود کماکان چندین سال فاصله دارد.

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در آخرین شماره از خبرنامه هفتگی Power On پیرامون سنسورهای در دست توسعه توسط کمپانی آمریکایی برای اپل واچ و زمان به‌کارگیری آن‌ها در یک محصول واقعی صحبت کرده است. متاسفانه اظهارات وی برای آن‌دسته از افرادی که منتظر عرضه یک اسمارت‌واچ جدید هستند؛ چندان خوشایند نیست.

به گفته آقای گورمن، اپل روی توسعه 3 ویژگی جدید و بزرگ شامل نمایشگر قند و گلوکز خون، سنجش میزان فشار خون و تعیین دمای بدن کار می‌کند. تمامی این سنسورها برای مدتی به موضوع داغ شایعات تبدیل شدند و بسیاری از رسانه‌ها اخبار مرتبط با آن‌ها را تحت پوشش قرار دادند. با این‌حال خبرنگار بلومبرگ متقاعد شده که این ویژگی‌ها به‌زودی در مدل جدید اپل واچ عرضه نخواهند شد.

مارک گورمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “منتظر عرضه قابلیت‌های فوق در آینده‌ای نزدیک نباشید. مشخصه سنجش دمای بدن در نقشه راه امسال اپل پیش‌بینی شده بود؛ اما اخیرا جریان انتشار اخبار در رابطه با آن کاهش یافته است. تا زمان اضافه شدن قابلیت سنجش فشار خون به اپل واچ حداقل 2 الی 3 سال دیگر فاصله داریم. همچنین به باور من اضافه نشدن قابلیت پایش گلوکز خون به اپل واچ تا اواخر نیمه دوم دهه کنونی ابدا مایه تعجب نخواهد بود.”

با در نظر گرفتن این اظهارات، قابلیت تشخیص پیشرفته الگوهای خواب و آپنه خواب تنها قابلیت جدید اپل واچ سری 8 در زمینه پایش سلامت به‌شمار خواهد رفت. نشریه وال استریت ژورنال نیز در گزارش سال گذشته خود به همین موضوع اشاره کرد.

بدین‌ترتیب اپل واچ نسل بعدی از جذابیت بسیار کمتری برای مشتریان برخوردار خواهد بود. در واقع شرکت اپل احتمالا بایستی استراتژی یک ساله خود برای عرضه اسمارت‌واچ جدید در هر 12 ماه یکبار را مجددا مورد ارزیابی قرار دهد؛ زیرا روند توسعه فناوری با راهبرد بازاریابی این شرکت تناسب ندارد. البته تا موعد رونمایی اپل از اسمارت‌واچ جدید خود حداقل 9 ماه زمان باقی‌مانده است.

شایعات نشان می‌دهند که امسال غول کوپرتینویی از 3 مدل جدید اپل واچ رونمایی خواهد کرد. این مدل‌ها شامل ورژن به‌روزرسانی شده اپل واچ SE، یک مدل مقاوم برای ورزشکاران و اپل واچ سری 8 هستند. به‌نظر شما اپل تا چه زمانی می‌تواند سری اپل واچ خود را بدون استفاده از سنسورهای جدید به‌روزرسانی نماید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH