موج جدید شیوع ویروس کرونا موجب نگرانی کارمندان اپل استورها شده است

در سال 2021 شرکت اپل از نظر کیفیت رابطه با کارمندان خود دوران نسبتا تنش‌آلودی را تجربه کرد؛ چرا که تعدادی از کارمندان علنا تصمیم گرفتند تا شرایط کاری بهتری را از اپل مطالبه نمایند. با این‌حال چنین وضعیتی صرفا بر موقعیت شرکت اپل تاثیرگذار نخواهد بود. بر اساس اعلام وبسایت 9to5mac، وضعیت کارکنان مراکز خرده فروشی اپل نیز تعریف چندانی ندارد؛ چرا که آنها نیز از شرایط کاری خود در بحبوحه شیوع فراگیر بیماری کووید 19 چندان رضایت ندارند.

وبسایت 9to5mac طی مدت چند روز گذشته گزارشاتی را از جانب کارکنان 2 فروشگاه خرده فروشی اپل در شهرهای ریودوژانیرو و سائوپائولو برزیل دریافت نموده است. این گزارشات نشان می‌دهند که اپل نسبت به شرایط همه‌گیری غفلت نموده و فروشگاه‌های خود را برای مشتریان باز نگه داشته است. این در حالیست که طی ماه‌های اخیر، تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید 19 به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

اپل اعلام کرده که فروشگاه‌های این شرکت معمولا زمانی تعطیل می‌شوند که نتیجه تست کووید 19 برای 10 درصد از کارکنان مثبت باشد. یکی از مدیران اپل استور که مایل نیست نام وی فاش شود؛ به میزان ابتلای کارمندان اشاره کرده است. به گفته وی در حال حاضر حداقل 25 درصد از اعضای تیم فروشگاهی اپل به‌دلیل مثبت بودن نتیجه تست کووید 19 و ابتلا به این بیماری در مرخصی هستند.

گزارش دیگری از جانب یک مدیر اپل استور از کاهش اقدامات کنترلی کمپانی برای جلوگیری از شیوع کووید 19 در فروشگاه‌های کمپانی واقع در کشور برزیل گلایه دارد. این در حالیست که کاربران نگران چنین وضعیتی بوده و ظاهرا مشکل عمیق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده توسط وبسایت 9to5mac، اپل در پشت درهای بسته از کارمندان برزیلی خود درخواست کرده است تا به منظور جلوگیری از افت عملکرد فروشگاه‌های این شرکت از حضور در جشن‌های ایام تعطیلات و سایر گردهمایی‌ها اجتناب نمایند. کارمندان هر 2 فروشگاه بابت گزارشات ابتلا به بیماری کووید 19 و احتمال اخراج شدن خود پس از طرح چنین ادعاهایی نگران هستند.

کارمندان از تجاوز به حریم خصوصی خود گلایه دارند؛ زیرا مدیران بالادستی همواره به آنها هشدار می‌دهند که در اوقات خصوصی خود قادر به انجام چه کارهایی بوده و چه فعالیت‌هایی را نبایستی انجام دهند. آنها همچنین از نابرابری در پرداخت‌ها و دستمزد ناکافی خود گلایه دارند؛ چرا که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، برخی کارمندان در چند رده شغلی به‌صورت همزمان فعالیت می‌کنند؛ در حالی‌که حقوق دریافتی آنها هرگز افزایش نیافته است.

در این هفته، فروشگاه Apple Morumbi در شهر سائوپائولو ساعات کاری خود را کاهش داد؛ اما فروشگاه Apple VillageMall در ریودوژانیرو کماکان به‌صورت عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در دسامبر سال 2021 شرکت اپل تمامی فروشگاه‌های خرده فروشی خود در شهر نیویورک و همچنین مراکز موجود در سایر شهرهای ایالات‌متحده و کانادا را تعطیل کرد. سال گذشته غول کوپرتینویی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت به منظور اطمینان از ایمنی مشتریان و کارمندان خود وضعیت شیوع بیماری کووید 19 را همواره به‌طور دقیق تحت نظر دارد. با این‌حال مشخص نیست که چرا پس از مثبت شدن نتیجه تست کووید 19 برای چند نفر از کارمندان و به مرخصی رفتن آنها، برخی فروشگاه‌ها کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH