رئیس رگولاتوری: تا پایان سال 1403، فیبرنوری را به خانه هشتاد درصد از مردم خواهیم برد

به گزارش آی‌تی‌رسان، صبح امروز، نشستی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با حضور رئیس و معاونان این سازمان، مدیران شرکت مخابرات و اپراتورهای ثابت و همراه برگزار شد.

صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این نشست اعلام کرد: پیش‌نویس مصوبه اصول حاکم بر تقسیم کار و حمایت از توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری، تدوین شده است.

عباسی شاهکوه در رابطه با مفاد پیش‌نویس مذکور گفت: در این پیش‌نویس، مسائلی همچون سیاست‌های کلی وزارت ارتباطات، نحوه احراز صلاحیت و اعطای پروانه متعهد و سیاست‌های قیمت‌گذاری مشخص شده است.

وی در رابطه با پروژه فیبرنوری افزود: یکی از اولویت‌های مهم وزارت ارتباطات، توسعه دسترسی به شبکه فیبرنوری است و برنامه ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۳، فیبرنوری را به خانه هشتاد درصد از مردم ببریم و دسترسی آن‌ها به اینترنت پهن‌باند ثابت را تضمین کنیم.

رئیس رگولاتوری در ادامه گفت: این عدد چیزی معادل بیست میلیون خانوار خواهد بود و پروژه بزرگی است که نیاز به همت تمامی مجریان امر دارد؛ در این جلسه، تمام افرادی که به لحاظ قانونی می‌توانند در تحقق این هدف مشارکت داشته باشند، حضور دارند و امید است که بتوانیم یک نقشه راه شفاف برای رسیدن به این هدف تدوین کرده و آن را به درستی اجرا کنیم.

وی افزود: ما برای این پروژه، پروانه جدیدی برای افراد دیگر صادر نخواهیم کرد و می‌خواهیم از پتانسیل افراد حاضر در جلسه، که در حال حاضر دارای پروانه و مجوز قانونی هستند، استفاده کنیم و تنها کافی است که مجریان این طرح، ضمانت اجرایی برای انجام وظایفشان بدهند تا بتوانیم در بازه زمانی مشخص شده، کار را به پایان ببریم.

در پایان، سایر افراد حاضر در جلسه از جمله مدیران اپراتورهای ثابت و همراه و هیئت مدیره شرکت مخابرات، نظرات خود را در رابطه با این پروژه اعلام کردند و از موانع پیش‌روی اجرای آن، سخن گفتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH