عنابستانی: حمایت دولت از پلتفرم‌های خرید آنلاین به نفع مردم است

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که چندی پیش با اقدام خشونت‌آمیز خود علیه یک سرباز حاشیه‌ساز شده بود؛ امروز در صحن علنی مجلس، در رابطه با موضوع اهمیت حمایت دولت از پلتفرم‌های خرید آنلاین و پلتفرم‌های مبادله رمزارز، سخنانی را بیان کرد.

عنابستانی در رابطه با اهمیت استارت‌آپ‌ها و پلتفرم‌‌های خرید آنلاین گفت: هرچقدر حمایت بیشتری از پلتفرم‌های خرید آنلاین صورت بگیرد و گردش فروش کالاهای داخلی در این پلتفرم‌ها بالا برود، هم به اقتصاد و تولید کشور کمک می‌شود و هم برای جوانان ما، اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

وی همچنین افزود: پلتفرم‌های خرید آنلاین به رفاه بیشتر مردم و دریافت راحت‌تر کالا و خدمات کمک کرده است و در حقیقت، حمایت دولت از این پلتفرم‌ها به نفع مردم است.

عنابستانی همچنین تاکید کرد: باید ضوابطی در این پلتفرم‌ها در نظر گرفته شود و آن‌ها را ملزم کند که کالای باکیفیت‌تر و با قیمت مقرون به صرفه‌تری را به دست مصرف‌کننده برسانند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام اقداماتی است که در جهت بهبود خدمات پلتفرم‌های خرید آنلاین، مشوق‌هایی از سوی دولت برای این پلتفرم‌ها در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس، در پایان با اشاره به اینکه دولت باید از تکنولوژی‌های روز استقبال کند، گفت: حوزه ارزهای دیجیتال، می‌تواند تا حد زیادی در توسعه اقتصاد کشور موثر باشد، اما ما از این مسئله غافل بوده‌ایم.

وی افزود: مسدود کردن پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، کار درستی نیست؛ باید این فضا به فعالیت خود ادامه دهد اما در عین حال ضوابطی برای آن تعریف شود؛ کما اینکه بانک مرکزی نیز چندی پیش، موظف شده بود که آیین‌نامه‌ای را برای حوزه مبادله رمزارزها تدوین کند، اما متاسفانه این مسئله، پشت گوش انداخته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH