کوالکام از اولین نسخه فناوری iSIM در جهان رونمایی کرد

کمپانی‌های Qualcomm Technologies، Vodafone و Thales با همکاری یکدیگر از نخستین اسمارت‌فون جهان با فناوری iSIM (سیم‌کارت یکپارچه) رونمایی کردند. این فناوری امکان ادغام سیم‌کارت در پردازنده دستگاه را فراهم نموده و در نتیجه نیاز به درگاه اختصاصی سیم‌کارت از بین خواهد رفت. پیشرفت‌های اخیر راه را برای تجاری‌سازی این فناوری هموار می‌کند. این سناریو در صورت تحقق نه‌تنها نیاز به درگاه اختصاصی سیم‌کارت را از بین خواهد برد؛ بلکه برای استفاده از eSIM نیز دیگر ضرورتی وجود نخواهد داشت. سرعت به‌کارگیری فناوری eSIM توسط اپراتورها و کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون نسبتا کند بوده است.

بزرگ‌ترین مزایای یکپارچه‌سازی سیم‌کارت و پردازنده شامل یکپارچگی بهتر سیستم، کارآیی بالاتر و افزایش ظرفیت حافظه است. همچنین فناوری iSIM نیاز به تراشه مجزای مورد استفاده توسط eSIM را برطرف خواهد کرد. iSIM با مشخصات GSMA مطابقت داشته و مزایایی را برای مصرف‌کنندگان و اپراتورهای مخابراتی به ارمغان می‌آورد.

همچنین این فناوری راه را برای ادغام سرویس‌های موبایلی در دستگاه‌هایی به غیر از گوشی‌های تلفن‌همراه را فراهم می‌کند. این پدیده بدان معناست که استفاده از خدمات LTE یا 5G برای لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، پلتفرم‌های واقعیت‌مجازی، دستگاه‌های اینترنت اشیاء، گجت‌های پوشیدنی یا سایر موارد کاربری اتصالات 5G یا LTE تسهیل خواهد شد.

این فناوری در آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه سامسونگ در اروپا به معرض نمایش گذاشته شد. بدین منظور از شبکه Vodafone استفاده شد؛ پدیده‌ای که نشان‌دهنده آمادگی و کارآیی این شرکت مخابراتی در زمینه کار با زیرساخت‌های موجود است. فناوری iSIM روی یک دستگاه اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ 3 5G مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 5G و سیستم‌عامل Thales iSIM به نمایش گذاشته شد.

انریکو سالواتوری؛ معاون ارشد و رئیس واحد اروپایی کوالکام گفت: “ایده‌ iSIM فرصت‌های بسیار خوبی را در اختیار اپراتورهای شبکه موبایلی قرار داده و فضای ارزشمندی را برای دستگاه‌های تولیدی شرکت‌های مختلف فراهم می‌کند. همچنین iSIM با افزایش سطح انعطاف‌پذیری دستگاه‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا از پتانسیل کامل شبکه‌های 5G و تجربیات در طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی دستگاه‌ها بهره‌مند شوند.

اسمارت‌فون‌ها، کامپیوترهای شخصی موبایلی، هدست‌های VR/XR و اینترنت اشیاء صنعتی از جمله حوزه‌هایی هستند که از فناوری iSIM بیش‌ترین میزان بهره را خواهند برد. ما با مهندسی فناوری iSIM در تراشه قادر به ارائه پشتیبانی مضاعف به تولیدکنندگان در پلتفرم اسنپ‌دراگون خود هستیم.”

1 در مورد “کوالکام از اولین نسخه فناوری iSIM در جهان رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH