پوکو X4 پرو 5G با تراشه اسنپ‌دراگون 870 در راه است

برند پوکو با عرضه اسمارت‌فون‌های پوکو X2 و پوکو F2 پرو در سال 2020 بار دیگر به بازار بازگشت. با این‌حال دستگاهی که موجب بازگشت بزرگ این برند به بازار شد؛ پوکو X3 نام داشت. این هندست تمامی جنبه‌های جذابیت برند پوکو از جمله قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه و مشخصات قدرتمند را به معرض نمایش گذاشت.

چند ماه بعد اسمارت‌فون پوکو X3 پرو عرضه شد و به‌عنوان جانشین واقعی پوکو F1 بازار را تحت سیطره خود قرار داد. این گجت با برچسب قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه در اختیار مشتریان قرار گرفت و مجهز به تراشه قدرتمند شبه‌ پرچم‌دار موسوم به اسنپ‌دراگون 860 بود. این تراشه اساسا ورژن اورکلاک شده اسنپ‌دراگون 855 پلاس به‌شمار می‌رود.

پیش‌تر و طی ماه گذشته نخستین شایعات پیرامون مدل جانشین هندست با نام پوکو X4 پرو منتشر شد. اکنون با مشاهده اسمارت‌فون پوکو X4 پرو 5G در پایگاه داده IMEI، صحت این شایعات بیش از پیش به اثبات رسیده است. مدتی قبل اسمارت‌فون‌های پوکو با شماره مدل‌های 2201116PG و 2201116PI در پایگاه داده IMEI رویت شدند. همچنین این فهرست نشان داد که هر 2 هندست با نام تجاری پوکو عرضه خواهند شد.

اکنون انتشار یک فهرست جدید در پایگاه داده IMEI تائید می‌کند که دستگاه با شناسه 220116PG در واقع همان پوکو X4 پرو 5G است. این هندست همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ مدل جانشین پوکو X3 پرو به‌شمار رفته و این‌بار با اضافه شدن قابلیت اتصال به شبکه 5G پیشرفت مضاعفی را تجربه نموده است.

وبلاگ Xiaomiui که در زمینه انتشار اخبار مربوط به محصولات شیائومی به‌طور متمرکز فعالیت می‌کند؛ این اطلاعات را از طریق حساب‌کاربری توئیتری خود با مخاطبان به اشتراک گذاشت.

هندست پوکو با شماره مدل 2201116PG طی هفته گذشته در وبسایت FCC نیز رویت شد. فهرست FCC تائید می‌کند که هندست آینده پوکو با رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار خواهد شد. صرفنظر از این موضوع، گمانه‌زنی پیرامون مدل پردازنده به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون مذکور کاری دشوار خواهد بود. شماره مدل 2201116PI متعلق به ورژن هندی هندست است. بر اساس پیش‌بینی‌ کارشناسان، این 2 مدل از مشخصات مشابهی برخوردار هستند؛ مگر آنکه شعبه هندی پوکو در ورژن مخصوص بازار این کشور تغییراتی را اعمال نماید.

پوکو X4 پرو احتمالا با تراشه اسنپ‌دراگون 870 به بازار عرضه خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون پوکو X4 پرو 5G مجهز به پردازنده‌ای قدرتمند از اسنپ‌دراگون 860 خواهد بود. در عین‌حال تراشه مورد استفاده در این هندست بایستی از اتصال 5G نیز پشتیبانی نماید. بنابراین تراشه اسنپ‌دراگون 870 گزینه‌ای فوق‌العاده برای گجت مذکور قلمداد می‌شود. این تصمیم در واقع اقدامی ایده‌آل از جانب پوکو به‌شمار رفته و امکان دسترسی به تراشه فوق در یک پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه‌تر را فراهم می‌کند. اکنون کارشناسان برای اطلاع از سایر پیشرفت‌های احتمالی قابل رویت در هندست نظیر به‌کارگیری نمایشگر آمولد کنجکاو هستند. با این‌حال واقعیت در گذر زمان آشکار شده و احتمالا طی روزهای آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون این اسمارت‌فون منتشر خواهد شد.

پوکو سابقه استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 870 را در کارنامه دارد. اسمارت‌فون پوکو F3 که بر پایه مدل ردمی K40 پرو تولید شده نیز مجهز به همین نیمه‌هادی است. بعلاوه شایعات نشان می‌دهند که مدل معمولی پوکو X4 و پوکو X4 NFC نیز در راه هستند. این مدل‌ها احتمالا مجهز به یک تراشه میان‌رده خواهند بود و به باور کارشناسان، تراشه اسنپ‌دراگون 778G محتمل‌ترین گزینه برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH