اپلیکیشن شاد مخصوص امتحانات یک بدافزار است؛ تنها از نسخه اصلی شاد استفاده کنید

کلاهبرداران و افراد سودجو، همواره در جستجوی فرصتی برای سوء‌استفاده از کاربران هستند و هرگاه اپلیکیشنی فراگیر می‌شود، این افراد از ناآگاهی برخی از مردم، سوء‌استفاده کرده و از راه‌های مختلف از جمله طراحی بدافزار‌های مشابه اپلیکیشن‌های رسمی، کاربران را فریب می‌دهند.

برای اینکه طعمه چنین افرادی نباشیم، لازم است به این نکته توجه کنیم که همواره از نسخه‌ اصلی هر اپلیکیشن که در فروشگاه‌های رسمی اندروید و iOS یعنی Google play store و App store موجود است و یا لینک دانلودی که در وبسایت رسمی هر اپلیکیشن وجود دارد، نرم‌افزار‌ موردنیاز خود را دانلود کنیم و از دریافت اپلیکیشن‌ها از منابع متفرقه، به‌ طور جدی پرهیز کنیم.

از زمان پاندمی کرونا و مجازی شدن فرایند آموزش، در کشور ما اپلیکیشن شاد برای آموزش مجازی به معلمان و دانش‌آموزان معرفی شده است؛ اما در همین مدت، کلاهبرداران هم بیکار ننشسته‌اند و تاکنون چند بدافزار مشابه اپلیکیشن شاد را ساخته‌اند و متاسفانه توانسته‌اند برخی از کاربران را از این طریق به دام بیندازند.

به تازگی نیز بدافزار دیگری تحت عنوان «شاد مخصوص امتحانات» فراگیر شده که امکان دسترسی به اطلاعات خصوصی موجود بر روی تلفن‌همراه کاربران را فراهم می‌کند.

تیم پشتیبانی اپلیکیشن شاد، اعلام کرده‌اند که اپلیکیشن «شاد مخصوص امتحانات» یک اپلیکیشن جعلی و بدافزار است و از کاربران خواسته‌اند که نسخه اصلی برنامه شاد را تنها از وبسایت رسمی و یا از استورهای رسمی دانلود کنند.

تیم پشتیبانی این اپلیکیشن، همچنین به کاربران هشدار داده‌اند که پیامک حاوی کد ورود به برنامه را در اختیار هیچکس قرار ندهند.

همچنین کاربران اپلیکیشن شاد می‌توانند با ورود به بخش تنظیمات این اپلیکیشن، در قسمت حریم خصوصی و امنیت و گزینه دستگاه‌های فعال، دسترسی دستگاه‌های متفرقه به جز تلفن همراه خود را قطع کنند.

تیم فنی و پشتیبانی شاد، در ادامه به کاربران این اطمینان را دادند که با به‌ کار گرفتن فایروال و تجهیز این اپلیکیشن به انواع سپر‌های امنیتی، امکان هک شدن حساب کاربری افراد در این اپلیکیشن را از بین برده‌اند و نگرانی‌ از بابت افشای اطلاعات خصوصی کاربران وجود ندارد.

در نهایت تیم پشتیبانی اپلیکیشن شاد از کاربران خواسته است که چنان چه مورد سوء‌استفاده کلاهبرداران قرار گرفته‌اند، شکایت خود را اعلام کنند تا جلوی دسترسی کلاهبرداران به حساب این افراد، گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH