ردمی نوت 11 با تراشه اسنپ‌دراگون 680 و نمایشگر آمولد 90 هرتزی عرضه خواهد شد

کمپانی شیائومی در تدارک عرضه سری جهانی ردمی نوت 11 طی روز 26 ژانویه (6 بهمن ماه) است. سری ردمی نوت 11 برای مشتریان چینی، جدید محسوب نمی‌شود؛ چرا که کمپانی چند ماه قبل، از 3 هندست خانواده ردمی نوت 11 در کشور چین رونمایی کرد.

اکنون شیائومی در تدارک عرضه اسمارت‌فون‌های جدید ردمی نوت 11 با قابلیت پشتیبانی از اتصال 4G و 5G برای بازارهای جهانی است. امروز برخی مشخصات ردمی نوت 11 روشن شد. جزئیات لو رفته شامل رندرهاب مربوط به طراحی اسمارت‌فون و مشخصات کلیدی آن است. اگرچه شایعات پیشین از به‌کارگیری تراشه‌ هلیو G96 مدیاتک حکایت داشتند؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که حداقل این مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 680 ساخت کوالکام خواهد بود.

مشخصات ردمی نوت 11

ردمی نوت 11 به‌عنوان جانشینی ایده‌آل برای مدل غیر پرو ردمی نوت 10 عرضه خواهد شد. مدل سال گذشته مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 678 کوالکام بود. این چیپست به‌همراه اسمارت‌فون مذکور در بحبوحه صنعت نیمه‌هادی‌ها به دست فراموشی سپرده شد.

اکنون ردمی نوت 10 و تراشه به‌کارگیری شده در آن با ردمی نوت 11 و تراشه جدید اسنپ‌دراگون 680 جایگزین خواهد شد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که این تراشه با استفاده از فرآیند پیشرفته‌تر 6 نانومتری تولید شده و سال قبل توسط کمپانی کوالکام رونمایی شد. پردازنده گرافیکی این تراشه از نوع آدرنو 610 بوده و پیش‌تر در تراشه‌های اسنپ‌دراگون 730 و اسنپ‌دراگون 732G نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

همچنین ردمی نوت 11 مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خواهد بود. این‌بار شیائومی از یک پنل آمولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره خواهد برد. این مشخصه یکی از ویژگی‌هایی است که فقدان آن در مدل سال گذشته احساس می‌شد. این پنل دارای یک حفره کروی‌شکل در قسمت مرکزی جهت استقرار دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است. پیکره‌بندی دوربین چهارگانه نیز روی پنل پشتی گوشی ظتعبیه شده است. دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 50 مگاپیکسلی خواهد بود؛ موضوعی که توسط رندرهای لو رفته مورد تائید قرار گرفته است. همچنین این دستگاه دارای دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی خواهد بود.

به گفته یک شخص خبرچین با نام Yogesh Brar، انرژی مورد نیاز این هندست توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 33 واتی تامین خواهد شد. از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد استفاده از رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 خواهیم بود. این موضوع احتمالا موجب ناامیدی برخی کاربران خواهد شد. ظاهرا شیائومی برای رونمایی از این اسمارت‌فون با سیستم‌عامل اندروید 12 فرصت کافی را در اختیار نداشته است. با این‌حال انتظار می‌رود که به‌روزرسانی اندروید 12 برای این هندست در فاصله چند ماه پس از عرضه آن منتشر شود.

مدل پایه ردمی نوت 11 مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی خواهد بود. با این‌حال کاربران به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی گوشی خواهند بود. این قابلیت‌ احتمال در برخی کشورها نظیر هندوستان به نفع ردمی تمام خواهد شد؛ چرا که ریلمی به‌عنوان یکی از بزرگترین رقبای این برند در تدارک حذف قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی در سری آینده ریلمی 9 است.

همچنین نسخه‌ای از هندست با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین برخی کارشناسان معتقدند که شیائومی احتمالا قابلیت رم مجازی را به اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت 11 اضافه خواهد کرد. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها، اسپیکرهای استریو تعبیه شده روی این سری همانند مدل‌های چینی توسط شرکت JBL تنظیم خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH