گزارش مالی جدید مایکروسافت از رشد چشمگیر درآمدهای کمپانی حکایت دارد

هفته گذشته کمپانی مایکروسافت با خرید هدفمند یک شرکت تولیدکننده بازی‌های ویدیویی موسوم به اکتیویژن بلیزارد و ثبت بزرگترین معامله در صنعت گیمینگ خبرساز شد. روز گذشته نیز این شرکت گزارش عملکرد خود مربوط به 3 ماهه دوم سال مالی 2022 را منتشر کرد. این گزارش، دوره 3 ماهه منتهی به روز 31 دسامبر 2021 (10 دی ماه) را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بر این اساس درآمد مایکروسافت طی دوره 3 ماهه چهارم سال 2021 برابر با 51.7 میلیارد دلار و درآمد خالص این شرکت معادل با 18.8 میلیارد دلار بوده است. هر 2 رقم از رشد 20 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال 2020 حکایت دارند.

رشد درآمد در تمامی گروه‌های محصولات کلیدی مایکروسافت شامل آفیس، سرویس‌های ابری و ویندوز مشاهده شد. درآمد محصولات تجاری آفیس و خدمات ابری کمپانی 14 درصد افزایش یافت و درآمد ناشی از فروش پکیج آفیس 365 نیز رشد 19 درصدی را تجربه کرد. درآمد ترکیبی ناشی از فرآیند‌های تجاری و بهره‌وری نیز برابر با 15.9 میلیارد دلار بوده است.

گروه ابری هوشمند در شرکت مایکروسافت موفق به کسب درآمد 18.3 میلیارد دلاری شد؛ رقمی که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 26 درصدی را نشان می‌دهد. درآمد کسب‌وکار کامپیوترهای شخصی شامل درآمدهای شرکت تولیدکننده ویندوز، محصولات تجاری ویندوز، سخت‌افزار سرفیس و سرویس‌ها و محتوای ایکس‌باکس به 17.5 میلیارد دلار رسید.

در این مدت مایکروسافت بابت خرید سهام و پرداخت سود سهام، مبلغ 10.9 میلیارد دلار را به سهام‌داران خود پرداخت کرد. این رقم نسبت به دوره مشابه در سال 2020 رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد. مایکروسافت با نگاه به آینده پیش‌بینی می‌کند که عصر رنسانس کامپیوترهای شخصی ادامه یافته و کاربران برای استفاده از سیستم‌های PC خود زمان بیش‌تری را اختصاص دهند. با این‌حال کمپانی آمریکایی نسبت به تشدید فضای رقابتی از سوی رقبای خود هشدار می‌دهد؛ پدیده‌ای که احتمالا موجب کاهش درآمد و سودآوری عملیاتی مایکروسافت در ادوار 3 ماهه پیش رو خواهد شد.

1 در مورد “گزارش مالی جدید مایکروسافت از رشد چشمگیر درآمدهای کمپانی حکایت دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH