آنر به بزرگترین برند بومی در بازار اسمارت‌فون چین تبدیل شد

موسسه تحقیقاتی IDC اخیرا گزارش مربوط به ارزیابی فصلی بازار گوشی‌های موبایلی را منتشر کرد. بر این اساس در 3 ماهه چهارم سال 2021 حدودا 83.4 میلیون دستگاه هندست در بازار اسمارت‌فون چین به فروش رفته است. این رقم نسبت به دوره مشابه طی سال گذشته افت 3.5 درصدی را نشان می‌دهد.

میزان نقل و انتقال اسمارت‌فون در بازار چین طی سال 2021 حدودا برابر با 329 میلیون دستگاه بود؛ رقمی که از رشد ناچیز 1.1 درصدی نسبت به سال میلادی گذشته حکایت دارد. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه IDC، برندهای اپل، آنر، ویوو، اوپو و شیائومی به‌ترتیب 5 فروشنده برتر اسمارت‌فون در بازار چین طی 3 ماهه چهارم سال 2021 به‌شمار می‌روند.

با بررسی داده‌های مندرج در فهرست می‌توان دریافت که آنر بعد از اپل عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در بازار چین را به خود اختصاص داده است. بعلاوه آنر با فروش 14.2 میلیون دستگاه اسمارت‌فون و کسب سهم 17 درصدی از بازار، بزرگ‌ترین برند بومی تولیدکننده اسمارت‌فون در چین طی 3 ماهه چهارم سال 2021 محسوب می‌شود. عملکرد آنر نشان‌دهنده رشد 253.4 درصدی میزان فروش این برند نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

به گفته موسسه IDC، روند رشد سریع آنر در 3 ماهه چهارم سال 2021 نیز ادامه یافت. رشد چشمگیر آنر اساسا مدیون محصولات جدیدی نظیر سری آنر 60 و سری X30 طی ماه دسامبر است. آنر پس از یک دوره تعدیل رویکرد طی 6 ماهه نخست سال میلادی گذشته موفق به کسب نتایج چشمگیری در زمینه استراتژی عرضه محصولات خود شد. اکنون این شرکت بر بازار محصولات میان‌رده تا بالارده تمرکز دارد. آنر با عرضه محصولات محبوبی از جمله سری آنر 50 همواره موفق به حفظ جایگاه برتر خود در بازار شده است.

همچنین بررسی داده‌های سالیانه نشان می‌دهند که ویوو، اوپو، شیائومی، اپل و آنر 5 تولیدکننده برتر بازار اسمارت‌فون چین به لحاظ میزان نقل و انتقال طی سال 2021 قلمداد می‌شوند. در این میان میزان فروش هندست‌های اپل در بازار چین طی سال 2021 برای نخستین بار پس از سال 2015 از مرز 50 میلیون دستگاه فراتر رفته است. این رقم از رشد تقریبا 40 درصدی فروش آی‌فون‌های اپل نسبت به سال 2020 حکایت دارد. بدین‌ترتیب اپل رکورد سریع‌ترین نرخ رشد در میان 5 تولیدکننده برتر را به نام خود ثبت کرده است. میزان فروش سالیانه آنر معادل 38.6 میلیون دستگاه بود؛ رقمی که در مقایسه با سال 2020 اندکی افزایش یافته است.

آنر در تدارک عرضه محصولات جدید از سری مجیک خود است

تولیدکنندگان چینی در ایام تعطیلات به استراحت می‌پردازند؛ اما پس از پایان این دوره شاهد معرفی مجموعه‌ای از محصولات جدید توسط آنها خواهیم بود. رویداد MWC 2022 از روز 28 فوریه (9 اسفند ماه) آغاز شده و تا روز 3 مارس (12 اسفند ماه) ادامه خواهد یافت. در این مراسم تعداد زیادی از بازیگران بزرگ بازار از جمله آنر شرکت خواهند کرد. این برند در نخستین روز برگزاری نمایشگاه از رویداد اختصاصی خود تحت‌عنوان “The Power of Magic” میزبانی خواهد کرد.

به آسانی می‌توان حدس زد که آنر به‌دنبال معرفی دستگاه‌های جدید سری مجیک ضمن برگزاری رویداد MWC در شهر بارسلونا است. در این مراسم احتمالا شاهد رونمایی از اسمارت‌فون تاشو مجیک V، لپ‌تاپ مجیک‌بوک یا محصولات جدید دیگری از سری مجیک خواهیم بود. همچنین کمپانی چینی احتمالا از ورژن جهانی سری آنر مجیک 3 نیز رونمایی خواهد کرد.

تا موعد برگزاری رویداد آینده آنر حدودا 1 ماه زمان باقی مانده است و در این مدت، کمپانی احتمالا چندین تیزر مختلف را منتشر نموده و ترکیب غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه را اعلام خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH