BOE از نخستین نمایشگر جهان با نرخ نوسازی 500 هرتزی رونمایی کرد

بر اساس گزارشات، کمپانی چینی تولیدکننده نمایشگر با نام BOE Technology از نخستین نمایشگر 500 هرتزی در جهان رونمایی کرده است. این شرکت اخیرا نمونه اولیه پنل مذکور را به معرض نمایش گذاشت و به برخی پیشرفت‌های به‌دست آمده در زمینه تولید نمایشگر اشاره کرد.

چند روز قبل حساب‌کاربری رسمی BOE Innovation Exchange در شبکه اجتماعی Weibo با انتشار پستی به پیشرفت مهم این شرکت در زمینه فناوری نمایشگر اکسید نیمه‌هادی اشاره کرد. چنین پیشرفتی موجب شده تا BOE بر برخی مشکلات صنعتی نظیر پخش آسان مس، اکسیده شدن و ایجاد حفره غلبه نماید. بدین‌ترتیب BOE در زمینه تولید انبوه ساختار پشته‌ای متداخل مسی و ادغام آن در فناوری نمایشگر با نرخ نوسازی بالا، رزولوشن بالا و مصرف انرژی پایین به یکی از برندهای پیشتاز در صنعت تبدیل شد و انحصار سامسونگ در این حوزه را از بین برد.

همچنین این شرکت چینی به عرضه پنل‌های اولد با مصرف انرژی کم و حواشی بسیار باریک در صنعت شامل نمایشگر گیمینگ با نرخ نوسازی بیش از 500 هرتز، پنل با نرخ نوسازی متغیر و مجموعه‌ای از محصولات و فناوری‌های پیشرفته ادامه می‌دهد.

نمونه اولیه تولید شده از محصول جدید BOE در واقع یک نمایشگر 27 اینچی اکسیدی با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ نوسازی بالغ بر 500 هرتزی بوده و ظاهرا از بالاترین نرخ نوسازی نمایشگر در جهان برخوردار است. بر اساس گزارشات این مانیتور از صفحه پشتی اکسید با قابلیت حرکت‌پذیری بالا بهره گرفته و از خروجی 8Lane eDP، خروجی 8 بیتی واقعی و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند.

همچنین غول فناوری چینی اعلام کرده که به شکلی خلاقانه موفق به توسعه فناوری منع انتشار مس شده و یک نظریه منحصربه‌فرد از تعادل اکسیژن و نیتروژن و تعمیر رابط را ارائه نموده است. این فناوری برای نخستین بار به مرحله تولید انبوه در چین رسیده است.

تولید انبوه نمایشگر جدید BOE هنوز آغاز نشده است. در واقع کمپانی چینی هنوز اعلام نکرده که آیا برای تولید نمایشگر با نرخ نوسازی بالای 500 هرتزی در آینده نزدیک، برنامه‌ای دارد یا خیر. با این‌حال عرضه چنین محصولی موجب می‌شود تا BOE بر سایر شرکت‌های تولیدکننده نمایشگرها و سخت‌افزاری گیمینگ نظیر ایسوس، Alienware و ایسر غلبه نماید. پیشرفته‌ترین نمایشگرهای تولیدی این برندها از نرخ نوسازی 360 هرتزی برخوردار هستند. با این‌حال صنعت احتمالا هنوز برای پذیرش نمایشگر با چنین نرخ نوسازی بالایی آمادگی ندارد؛ چرا که سخت‌افزارهای کامپیوتری مورد نیاز جهت پشتیبانی از این نمایشگر به‌صورت گسترده قابل دسترس نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH