شیائومی به بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در بازار هندوستان طی سال 2021 تبدیل شد

بازار اسمارت‌فون هندوستان در سال 2021 شاهد رشد 11 درصدی نسبت به سال پیش از آن بود. بدین‌ترتیب میزان نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند در این کشور طی سال 2021 رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرد و به 169 میلیون دستگاه رسید. در این میان کمپانی شیائومی با کسب سهم تقریبا 25 درصدی از بازار کماکان برترین فروشنده اسمارت‌فون در بازار هندوستان محسوب می‌شود.

با این‌حال برگزاری جشنواره فصلی طی دوره 3 ماهه منتهی به دسامبر نیز کمک چندانی به بازار نکرد و وجود مشکلات در زنجیره تامین موجب کاهش 8 درصدی فروش هندست‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل شد.

بخش عمده‌‌ای از رشد بازار اسمارت‌فون در هندوستان مدیون افزایش تقاضا برای تعویض هندست‌ها است. بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research این پدیده از ارائه پیشنهادات، تخفیفات و گزینه‌های مالی بهتر در کنار افزایش عرضه اسمارت‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه در طیف میان‌رده و بالارده ناشی می‌شود.

همچنین در سال 2021 شاهد ثبت رکورد درآمدی جدیدی بودیم و درآمد کسب شده از محل فروش اسمارت‌فون‌ها طی این دوره از مرز 38 میلیارد دلار فراتر رفت. این رقم نشان‌دهنده رشد 27 درصدی درآمد نسبت به سال 2020 است. میانگین قیمت فروش هندست‌ها در سال 2021 نسبت به سال پیش از آن 14 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم تاریخی یعنی 227 دلار (تقریبا 16900 روپیه) رسید.

به گفته یک محقق تحلیل‌گر با نام شیلپی جین “افزایش قیمت در بخش محصولات اقتصادی از رشد بهای قطعات، افزایش تمرکز شرکت‌های تولیدکننده روی محصولات ممتاز و افزایش تقاضا برای اسمارت‌فون‌های میان‌رده و بالارده ناشی می‌شود. افزایش میزان استفاده از این هندست‌ها و دسترسی به گزینه‌های بهتر تامین مالی به تشدید روند رشد میانگین قیمت فروش کمک کرده است.”

 

تولیدات محلی تقریبا 98 درصد از نقل و انتقالات اسمارت‌فون در بازار هندوستان طی سال 2021 را به خود اختصاص داده‌اند. این رقم در مقایسه با سال 2020 رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد. طرح‌های PLI (محرک‌های مرتبط با تولید) به تقویت صنعت تولید اسمارت‌فون در هندوستان کمک شایان‌توجهی کرده و موجب جذب شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل شده است.

از جنبه شاخص توزیع برند، کمپانی شیائومی با ثبت رشد 2 درصدی در سال 2021 کماکان جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. این شرکت به لطف عرضه سری Mi 11X موفق به رشد 258 درصدی میزان درآمد خود در بخش محصولات ممتاز شد؛ اگرچه مشکل کمبود قطعات طی 6 ماهه دوم سال 2021 ضربه سختی را به شیائومی وارد کرد.

شرکت سامسونگ به‌دلیل اختلالات زنجیره تامین، کاهش تمرکز بر محصولات پایین‌رده و کاهش عرضه تولیدات میان‌رده با افت 8 درصدی میزان فروش هندست‌های خود طی سال 2021 مواجه شد. این پدیده تا حدی از این واقعیت ناشی می‌شود که کمپانی کره‌ای عنوان بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون‌های 5G طی 3 ماهه چهارم سال 2021 را به خود اختصاص داد.

برند ریلمی رکورد سریع‌ترین نرخ رشد طی سال 2021 را به نام خود ثبت کرد. میزان فروش هندست‌های این شرکت طی سال میلادی گذشته در مقایسه با سال 2020 رشد 20 درصدی را تجربه کرد. همچنین این برند برای نخستین بار موفق به کسب عنوان دومین فروشنده برتر اسمارت‌فون در بازار هندوستان طی 3 ماهه چهارم سال 2021 شد.

ویوو با کسب سهم 19 درصدی از بازار به برترین فروشنده اسمارت‌فون‌های 5G طی سال 2021 تبدیل شد. سهم این برند چینی از بازار هندوستان در مقایسه با سال 2020 رشد 2 درصدی را تجربه کرد. چنین رشدی عمدتا مدیون هندست‌های سری Y و V این شرکت است.

اوپو با رشد سالیانه 6 درصدی در رتبه پنجم جای گرفت. در واقع این برند رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد در بخش محصولات ممتاز بازار است.

برندهای تحت مالکیت هلدینگ Transsion Group شامل ایتل، اینفینیکس و تکنو شاهد رشد 55 درصدی فروش نسبت به سال قبل بودند و میزان فروش سالیانه آنها در بازار اسمارت‌فون هند برای نخستین بار از مرز 10 میلیون واحد فراتر رفت.

اپل با رشد 108 درصدی میزان نقل و انتقال هندست‌های خود طی سال 2021 به یکی از برندها با سریع‌ترین روند رشد تبدیل شد. سهم این برند از بازار محصولات ممتاز نیز برابر با 44 درصد بود. وان‌پلاس نیز در سال 2021 موفق به ثبت بالاترین رکورد فروش تاریخ خود شد. این برند چینی با نقل و انتقال بیش از 5 میلیون دستگاه هندست شاهد رشد 59 درصدی فروش سالیانه خود بود. این موفقیت مدیون استقبال مناسب از گوشی‌های سری نورد بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH