فورد به‌دنبال سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری برای توسعه خودروهای برقی است

شرکت خودروسازی فورد سرگرم برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری جهت تقویت حضور خود در بازار خودروهای برقی است. این مبلغ هنگفت به سازماندهی مجدد فعالیت‌های کمپانی در راستای تولید خودروهای برقی طی زمان‌های آینده کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، غول خودروساز آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بود که تا سال 2025 به منظور توسعه اتومبیل‌های الکتریکی و خودران حدودا 30 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. به‌ عبارت دیگر خبر جدید با برنامه‌های اولیه شرکت فورد مطابقت دارد.

بعلاوه بر اساس گزارشات، شرکت فورد یکی از مدیران اجرایی اپل و تسلا با نام داگ فیلد را به خدمت گرفته است. وی به‌عنوان مسئول سازماندهی مجدد عملیات در کمپانی آمریکایی نقش‌آفرینی خواهد کرد. بدین‌ترتیب آقای داگ فیلد بر روند تغییر کاربری کارخانجات فورد از تولید خودروهای گازسوز به برقی نظارت می‌کند. وی پیش‌تر به‌عنوان معاون ارشد پروژه‌های ویژه در شرکت اپل خدمت‌رسانی کرده است.

آقای فیلد پیش‌تر سرپرست تیم توسعه‌دهنده اتومبیل برقی خودران در شرکت اپل بود. وی حتی به‌عنوان مهندس ارشد خودرو در شرکت تسلا فعالیت می‌کرد.

تغییر حوزه تمرکز فورد موجب می‌شود تا این شرکت تعداد بیش‌تری از مهندسان را به خدمت بگیرد. در حال حاضر تسلا در بازار خودروهای برقی پیشتاز بوده و فورد به منظور رقابت در این حوزه با چالش‌هایی مواجه است. اگرچه فورد یکی از بازیگران اصلی صنعت خودرو به‌شمار رفته و میزان فروش کامیون‌های سری F این شرکت به تنهایی از کل فروش تولیدات تسلا بیش‌تر است؛ اما این برند آمریکایی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی کماکان از رقیب خود یعنی تسلا عقب‌تر است.

شایان به ذکر است که چشم‌انداز ایلان ماسک برای جایگزینی کامل خودروهای برقی در آینده نیز با توجه به رویکرد سرمایه‌گذاران و پتانسیل آتی آنها موفقیت‌آمیز بوده است. بنابراین اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا فورد قادر به توسعه کسب‌وکار تولید خودروهای برقی خود و رقابت با تسلا و برخی شرکت‌های چینی معروف خواهد بود یا خیر. اخیرا خودروهای برقی تولید شده توسط برخی شرکت‌های چینی به محبوبیت چشمگیری در میان مشتریان دست یافته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH