ایلان ماسک: نخستین انسان‌ها ظرف مدت 5 الی 10 سال آینده روی مریخ فرود خواهند آمد

در بعدازظهر روز چهارشنبه؛ 2 فوریه (13 بهمن ماه) پادکست لکس فریدمن گزارش سومین مصاحبه با ایلان ماسک؛ ثروتمندترین فرد در جهان را منتشر کرد. آقای ماسک در این مصاحبه 2.5 ساعته به پرسش‌های مطرح شده در زمینه فضا، ارز دیجیتالی، تسلا، اینترفیس‌های مغز و رایانه، هوشیاری، هوش مصنوعی، تاریخ، زندگی و فلسفه پاسخ داد.

ایلان ماسک در این مصاحبه اعلام کرد که فرود یک فضاپیمای سرنشین‌دار روی مریخ در بهترین حالت 5 سال و در بدترین حالت 10 سال زمان خواهد برد. با این‌حال وی در توصیه‌ای به سایرین پیشنهاد می‌کند که جوانان میزان مطالعه خود را افزایش داده و از ایده‌های فیزیکی به منظور توسعه زندگی خود استفاده کنند.

شرکت تسلا بایستی در سال آینده به فناوری رانندگی کاملا خودکار سطح 4 دست پیدا کند. به باور ایلان ماسک این موضوع یک مشکل بسیار بزرگ محسوب می‌شود. وی امیدوار است که تمدن فضایی به رفاه بیش‌تر بشر کمک کند و به همین دلیل این مقوله را حائز اهمیت قلمداد می‌کند. همچنین وی مدعی شده که به‌خاطر عشق به طبیعت انسان دست به کارهای بزرگی می‌زند.

همچنین ایلان ماسک برای جوانان نیز توصیه‌های فراوانی داشت. به گفته وی، جوانان بایستی تلاش کنند تا فعالیت‌های انجام شده توسط آنها برای انسان و دنیا مفید باشد. آقای ماسک در این رابطه گفت: “البته انجام کارهای مفید بسیار دشوار است. من از تشویق دیگران به استفاده از ابزارهای فیزیکی تقویت تفکر جهت افزایش طول عمر آنها لذت می‌برم. این بهترین ابزار قلمداد می‌شود. من امیدوارم که مردم کتاب‌های بیش‌تری بخوانند و برای دریافت و درک دانش با تمام توان تلاش کنند تا به یک نگرش عمومی از دانش دست پیدا کنند.”

ایلان ماسک هنگام صحبت پیرامون معنای زندگی خاطرنشان کرد که به باور وی پاسخ این پرسش در جهان هستی نهفته است. آقای ماسک در رابطه با کشف ماهیت جهان بسیار کنجکاو است.

به گفته ایلان ماسک، توئیت‌های 3 سال گذشته در رابطه با خصوصی‌سازی شرکت تسلا کاملا صحیح هستند

ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا اعلام کرد که توئیت وی در سال 2018 پیرامون برنامه‌های خصوصی‌سازی این شرکت کاملا صحیح است. الکس اسپیرو؛ وکیل آقای ماسک روز سه‌شنبه گذشته ضمن رسیدگی به پرونده‌‌ای در دادگاه اعلام کرد که صندوق دارایی دولتی عربستان سعودی از تلاش وی برای خصوصی‌سازی شرکت حمایت نموده و با این اقدام موافقت کرده است. این وکیل در جریان رسیدگی به پرونده اعلام کرد: “این موضوع کاملا واقعیت دارد. ایلان ماسک در روز 7 آگوست سال 2018 با انتشار پستی در توئیتر به مردم اطلاع داد که قصد دارد تا تسلا را به یک شرکت خصوصی تبدیل نماید. قیمت دلار جهت خصوصی‌سازی تسلا، تامین مالی و حمایت از سرمایه‌گذاران را تضمین کرده است.”

همچنین آقای اسپیرو اعلام کرد: “ایلان ماسک نه‌تنها با اطمینان از تضمین وجوه سرمایه‌گذاران اقدام به انتشار توئیت کرد؛ بلکه این وجوه حقیقتا تحت ضمانت قرار گرفته بود و آقای ماسک ضمن گفتگو با موسسه PIF به این موضوع اشاره کرد.” PIF تحت مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی قرار دارد.

بر اساس گزارشات، این توئیت بر قیمت سهام تسلا تاثیرگذار بود و موجب شد تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایلان ماسک را متهم به تقلب کند. نهایتا آقای ماسک و شرکت تسلا به توافقی دوجانبه با آژانس دست یافته و با پرداخت جریمه 40 میلیون دلاری موافقت کردند. بعلاوه ایلان ماسک نیز از ریاست شرکت استعفا داد.

گروهی از سهام‌داران طی یک شکایت دسته‌جمعی که در دادگاه فدرال سان‌فرانسیسکو در حال بررسی است؛ ادعا کردند که توئیت ایلان ماسک موجب نوسانات شدید قیمت سهام شرکت شده و میلیاردها دلار ضرر را به‌دنبال داشته است. سرمایه‌گذاران امیدوارند که قاضی پیش از برگزاری جلسه محاکمه در روز 31 مه (10 خرداد ماه سال آینده) نادرستی این توئیت‌ها را اعلام نماید. در این راستا دادگاه جلسه‌ای را طی ماه مارس برگزار خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH