وزیر ارتباطات: علت اصلی کندی اینترنت، عدم توسعه زیرساخت‌هاست

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیستم سورتینگ سازمان پست کشور حضور یافت و به سوال خبرنگاران در رابطه با علت اصلی کندی اینترنت در ماه‌های اخیر پاسخ داد.

زارع‌پور در رابطه با علت کندی اینترنت گفت: معمولا سرعت اینترنت از حدود ساعت نه شب که ساعات پیک مصرف اینترنت در کشور است، کاهش می‌یابد؛ علت این مسئله این است که زیرساخت‌های اینترنت ثابت در کشور به خوبی توسعه نیافته است و مردم مجبور به استفاده از اینترنت همراه هستند و از طرفی هم زیرساخت‌های اینترنت همراه، پاسخگوی حجم بالای کاربران نیست؛ از همین رو سرعت و کیفیت اینترنت کاهش می‌یابد.

زارع‌پور ادامه داد: اگر مشکل کندی اینترنت، ناشی از عدم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور نبود، باید در ساعات دیگر روز نیز با افت سرعت اینترنت مواجه بودیم؛ اما این افت سرعت عموما در ساعات پیک مصرف اینترنت اتفاق می‌افتد و این موضوع نشان می‌دهد که زیرساخت‌های شبکه، به اندازه‌ای توسعه نیافته است که بتواند به طور همزمان، استفاده تعداد زیادی از کاربران از اینترنت را جوابگو باشد.

وی همچنین افزود: بودجه تعلق گرفته به توسعه شبکه ملی اطلاعات، افزایش یافته و بخشی از آن، جهت بهبود و توسعه اینترنت ثابت کشور، استفاده خواهد شد.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: در حال حاضر، برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که اپراتورها با وارد کردن تجهیزاتی، کیفیت شبکه را بهبود بخشند و تا دو ماه دیگر، یکی از اپراتورها تجهیزات لازم را وارد خواهد کرد و این موضوع کیفیت و سرعت اینترنت را بهتر می‌کند.

عیسی زارع‌پور همچنین با اشاره به پروژه فیبرنوری گفت: برنامه بلندمدت ما برای حل مشکل افت کیفیت اینترنت، راه‌اندازی پنج میلیون فیبرنوری تا پایان مدت خدمت دولت سیزدهم است.

وی افزود: در راستای این برنامه، نیم میلیون فیبرنوری تا پایان هفته آینده، راه‌اندازی خواهد شد و این موضوع یک قدم رو به جلو، در راستای حل مشکل افت سرعت و کیفیت اینترنت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH