اخبار خوب و بد از مایکروسافت سرفیس پرو 3

Surface-Pro-3

این مقاله در حقیقت ترجمه کارکرد دوهفته‌ای یک تخصص فناوری اطلاعات با تبلت جدید شرکت مایکروسافت است که حاوی اخبار خوب و بد از مایکروسافت سرفیس پرو 3 است.

شرکت مایکروسافت قمار بزرگی برای عرضه تبلت سرفیسپرو 3 کرده است و به همین دلیل نیز داشتن این تبلت می‌تواند برای بسیاری از ما با سوالاتی فراوان همراه باشد. این شرکت توانسته است محصول خود را نسبت به نسخه‌های پیش با پیشرفتی بزرگ روبرو سازد ولی این تغییرات در بخش‌های مختلف تا چه حد خواهند بود؟ در ادامه به ترتیب به موارد مورد بررسی اشاره خواهیم نمود.

عملکرد کلی سیستم

عملکرد کلی سیستم سرفیس پرو 3 به‌مراتب از نسخه‌های قبلی بهتر و کامل‌تر است و می‌توان این تبلت را ازنظر سخت‌افزاری یکی از کامل‌ترین تبلت‌های تاریخ دانست. وزن این محصول کمتر از دو پونداست که برابر با وزنی زیر 900 گرم خواهد بود و برای تبلتی با سخت‌افزار و امکاناتی در این سطح بسیار مطلوب محسوب می‌شود. کافی است رد نظر داشته باشید که این تبلت دارای یک صفحه‌کلید کامل است که موجب می‌شود تا وزن کلی محصول تا حد بسیار زیادی بالاتر از یک تبلت عادی برود.

سیستم‌عامل

سیستم‌عامل موجود بر روی این تبلت در حقیقت آخرین نسخه از ویندوز 8.1 است که به آخرین بسته‌ای به‌روزرسانی ویندوز مجهز است و همین امر موجب خواهد شد تا کاربرانی که به ویندوز علاقه‌مند هستند در کار کردن با سرفیس پرو 3 هیچ کمبودی را حس نکنند.  سیستم‌عامل ویندوز 8.1 با امکانات سخت‌افزاری سرفیس پرو 3 به اوج کارایی خود خواهد رسید و نمی‌توان در این بخش انتظار بالاتری را در سیستم‌عامل این محصول داشت.

تکلیف مایکروسافت هنوز مشخص نیست

واقعا فکر اینکه مایکروسافت پس از عرضه دو نسل پیشین این محصول هنوز به ایده کلی یک تبلت منسجم دست نیافته است را می‌توان بسیار ناامیدکننده دید، برای نمونه می‌توان به اپل و سری آیپد اشاره کرد. شرکت اپل از ابتدا می‌دانست چه چیزی می‌خواهد ولی مایکروسافت هنوز با سرفیس پر 3 به نحوی برخورد می‌کند که انگار این محصول به‌عنوان یک پروژه درحال‌توسعه و تحقیق است. اول‌ازهمه اینکه مایکروسافت نتوانسته است رده مخاطبین خود را معین کند و دوم اینکه این شرکت هنوز بر روی سخت‌افزار بسیار نیرومند تبلت خود مانور می‌دهد و همین امر موجب شده است در بخش تبلیغات و جذب اعتماد مخاطبین عمومی با یک شکاف عمیق روبرو باشیم، صادقانه باید گفت که حتی بچه‌های 10 ساله نیز ذهنیتی کلی از آیپد دارند ولی کمتر کسی سرفیس پرو 3 را به‌خوبی می‌شناسد.

نکته پایانی

اگر می‌خواهید اوج توان این محصول را ببینید می‌توانید اقدامی ساختار شکنانه را تجربه کنید و اپل و مایکروسافت را با یکدیگر پیوند بدهید و از یک نمایشگر با کیفیت اپل برای استفاده از حداکثر خروجی سخت‌افزار پردازشی این محصول بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH