اپل برای iWatch به سراغ ساعت‌سازان سوییسی خواهد رفت

Apple-TAG

شرکت اپل برای عرضه ساعت هوشمند خود برنامه‌های ویژه‌ای دارد و تصمیم دارد تا با تمام قوا وارد این عرصه شود، به همین دلیل نیز اپل برای iWatch به سراغ ساعت‌سازان سوییسی خواهد رفت تا با کمک تجربه ویژه متخصصین این کشور، بتواند در بازار این فناوری نیز سربلند و پیروز باشد.

البته این به این معنی نیست که اپل به همکاری با شرکت‌های تولید ساعت در سوییس دست خواهد زد بلکه این شرکت در اقدامی جالب به جذب نیروهای باتجربه این شرکت دست خواهد زد و از تجربه مدیران این شرکت‌ها برای بازاریابی و عرضه بهتر محصول خود استفاده خواهد نمود. هنوز مشخصات دقیقی از ساعت هوشمند اپل که با نام iWatch شناخته می‌شود منتشر نشده است ولی شرایط به نحوی است که این عدم وجود اطلاعات دقیق تنها به عطش بیشتر شیفتگان فناوری منجر خواهد شد.

البته قرار است تا آی واچ در پایان سال جاری به عرضه رسمی رسد و شایعات فراوانی درباره این محصول و امکانات و ظاهر آن به گوش می‌رسند که هر یک از آن‌ها در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز هستند ولی همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره کردیم، هیچ‌یک از این طرح‌ها به تائید رسمی نرسیده‌اند.

در این میان، مغز متفکر بازاریابی اپل برای ساعت هوشمند این شرکت، مدیر سابق بازاریابی غول ساعت‌سازی سوییس یعنی شرکت تگ هویر است. این شرکت که در میان ساعت‌های لوکس جهانی دارای رتبه‌ای خیره‌کننده است بخش مهمی از موفقیت سال‌های اخیر خود را مدیون این مدیر بازاریابی بوده است که پاتریک پرونیاکس نام دارد. البته این شرکت باید با نبود این فرد به مسیر خود ادامه بدهد زیرا این مغز برتر به‌عنوان برگ برنده شرکت اپل به بدنه این غول فناوری اطلاعات افزوده ‌شده است.

tag-heuer

یکی از مهم‌ترین نمونه‌های تاثیر ویژه پاتریک پرونیاکس برای بهینه‌سازی فعالیت این شرکت در بخش فروش می‌توان به تبلیغات ویژه این شرکت در سال 2009 اشاره نمود. در آن سال تبلیغات تگ هویر با حضور ستاره بزرگ دنیای گلف یعنی تایگر وودز انجام شد و شعار ویژه‌ای برای بیلبوردهای این شرکت در نظر گرفته شده بود که تاثیر بسیار بالایی بر فروش محصولات شرکت داشت. جالب است که این شعار به‌طور عجیبی با شعارهای شرکت اپل همخوانی دارد و شاید همین روح همخوانی موجب شده است تا اپل به سراغ جذب مدیر بازاریابی و فروش این شرکت برود. شعار تبلیغاتی بیلبوردهای تگ هویر در سال 2009 شامل این جمله ساده ولی موثر بود: «شما از چه چیزی ساخته شده‌اید؟».

به‌این‌ترتیب باید بیش‌ازپیش به توفیق ساعت هوشمند اپل در بازار امیدوار بود و شرکت‌های دیگر باید به‌شدت آماده رقابت ویژه در رده ساعت‌های هوشمند باشند زیرا اپل با دست پر وارد می‌شود و ظاهرا با هیچ‌کس شوخی نخواهد داشت. شواهد حاکی از آن هستند که تا کمتر از یک سال دیگر با یک شاهکار دیگر با طعم سیب روبرو خواهیم شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH