اپل به بزرگ‌ترین فروشنده هدفون در بازار آمریکا تبدیل شد

بر اساس گزارش جدید وبسایت AppleInsider ظاهرا هدفون‌های ساخت شرکت اپل لقب پرفروش‌ترین مدل‌های سال 2021 در بازار آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. یک موسسه آلمانی متخصص در زمینه گردآوری آمار مربوط به بازار و مصرف‌کنندگان با نام Statista اقدام به اجرای یک نظرسنجی 4 مرحله‌ای در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا دسامبر 2021 کرد و نظر 4220 نفر از کاربران 18 تا 64 ساله را در رابطه با برند هدفون مورد استفاده آنها جویا شد.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه Statista فهرست 8 شرکت محبوب تولیدکننده هدفون در ایالات‌متحده منتشر شد. نتایج نهایی نظرسنجی نشان می‌دهند که 34.4 درصد افراد شرکت‌کننده از هدفون‌های اپل استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که 15.3 درصد افراد جزو کاربران هدفون‌های برند Beats by Dre هستند. بیتس از سال 2014 تحت مالکیت شرکت اپل قرار گرفته است.

در این نظرسنجی از مردم خواسته نشده که مدل هدفون مورد استفاده خود را اعلام نمایند. بنابراین روشن نیست که کدام مدل‌ها با اقبال بیش‌تری از جانب مشتریان مواجه شده‌اند. اما با توجه به داده‌های نظرسنجی می‌توان دریافت که نزدیک به 50 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی از هدفون‌های ساخت اپل استفاده می‌کنند. بدین‌ترتیب اپل حتی از چندین برند بزرگ تولیدکننده هدفون در جهان نظیر بوز، JBL، سامسونگ و سونی نیز پیشی گرفته است.

بوز با کسب سهم 12.5 درصدی از میان شرکت‌کنندگان در نظرسنجی رتبه سوم را به خود اختصاص داد و سامسونگ با سهم 12.2 درصدی خود در جایگاه چهارم ایستاد. سهم برندهای JBL و سونی در این نظرسنجی نیز مشابه یکدیگر و برابر با 11.4 درصد بود. بدین‌ترتیب این 2 تولیدکننده رتبه‌های پنجم و ششم را کسب کردند.

Skullcandy و ال‌جی الکترونیکس آخرین برندهای محبوب تولیدکننده هدفون در ایالات‌متحده به‌شمار می‌روند. Skullcandy با کسب سهم 8.4 درصدی و ال‌جی الکترونیکس با تصاحب سهم 7 درصدی از بازار به‌ترتیب رتبه‌های هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند.

موفقیت هدفون‌های اپل در بازار آمریکا احتمالا چندان مایه تعجب نخواهد بود. به گفته دن آیوز؛ تحلیل‌گر موسسه Wedbush، اپل در تبدیل نمودن هدفون‌های خود به کسب‌وکاری با درآمد سالیانه 20 میلیارد دلاری موفق بوده است. در سال 2020 این شرکت موفق به فروش بیش از 100 میلیون دستگاه ایرپادز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH