سامسونگ به‌دنبال انتقال خط تولید اسمارت‌فون‌های خود از ویتنام به کره‌جنوبی است

وبسایت ETNews اخیرا گزارش داد که سامسونگ الکترونیکس بخشی از خطوط تولید جهانی اسمارت‌فون‌های خود را به کارخانه Gumi واقع در ایالت Gyeongsangbuk-do کره‌جنوبی منتقل نموده است. این اقدام ویژه پس از آن عملیاتی شد که کارخانجات اصلی سامسونگ در ویتنام و سایر کشورها با افت سطح تولید مواجه شدند. کاهش تولید جهانی از شیوع فراگیر ویروس کرونا ناشی می‌شود.

گزارشات نشان می‌دهند که سامسونگ الکترونیکس روند انتقال خطوط تولید خود را از اواخر سال 2021 آغاز کرده است. بدین‌ترتیب کارخانه Gumi برای نخستین بار ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد. در حال حاضر سامسونگ الکترونیکس هر ساله حدودا 300 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را تولید می‌کند. در این میان 2 کارخانه مستقر در استان‌های Bac Ninh و Tai Ninh ویتنام بزرگ‌ترین پایگاه‌های تولیدی سامسونگ به‌شمار می‌روند. حدودا 60 درصد از کل اسمارت‌فون‌های سامسونگ در این 2 کارخانه تولید می‌شوند. کارخانه Noida در هندوستان نیز از ظرفیت تولید سالیانه 100 میلیون دستگاهی برخوردار است. بعلاوه سامسونگ الکترونیکس صاحب کارخانه‌هایی در کشورهای برزیل و اندونزی بوده و این کارخانجات بسته به میزان تقاضای محلی، ظرفیت تولید خود را تنظیم می‌کنند.

شیوع بیماری کووید 19 بر تولید محصولات سامسونگ تاثیرات چشمگیری داشته است

کارخانه Gumi به‌عنوان تنها پایگاه تولیدی گوشی‌های موبایلی سامسونگ الکترونیکس در کره‌جنوبی در زمینه تولید اسمارت‌فون‌های تاشو تخصص دارد. همچنین این کارخانه بر تولید گوشی‌های پرچم‌دار نظیر سری گلکسی S سامسونگ تمرکز دارد. با این وجود سهم کارخانه Gumi از کل تولید سامسونگ الکترونیکس رو به کاهش بوده است.

با این‌حال به‌دنبال شیوع ویروس کرونا از سال گذشته پایگاه‌های تولید جهانی سامسونگ الکترونیکس در ویتنام و سایر مکان‌ها تعطیل شده‌اند. در واقع در بخش عمده‌ای از سال گذشته میلادی، اختلالات قابل‌توجهی در حوزه تولید وجود داشته است.

غول کره‌ای به‌دنبال بازگرداندن ظرفیت تولید خود به‌عنوان یکی از معیارهای ویژه مدیریت زنجیره تامین است. یکی از روش‌های اجرای چنین فرآیندی این است که خطوط تولید کمپانی در سراسر جهان به کشور زادگاه سامسونگ یعنی کره‌جنوبی بازگردانده شوند. در عین‌حال سامسونگ الکترونیکس با وجود آگاهی از ضرورت افزایش سطح نظارت و تولید اسمارت‌فون‌های رده بالا و به بهای افزایش هزینه‌های تولید ناچارا خطوط تولید خود را به کارخانه Gumi منتقل کرد. بر اساس گزارشات، اکثر گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 که در آینده روانه بازار می‌شوند؛ در کارخانه Gumi تولید خواهند شد.

سامسونگ الکترونیکس علاوه بر انتقال ظرفیت تولید به کارخانه Gumi، خروجی هر یک از کارخانجات خود در سطح جهان را نیز کنترل می‌کند. بعلاوه کمپانی کره‌ای با توزیع تولید اسمارت‌فون‌های خود (که در حال حاضر عمدتا در کشور ویتنام متمرکز است) در سراسر جهان می‌تواند سطح ضرر و زیان را به حداقل برساند؛ حتی اگر در این میان تعدادی از کارخانه‌ها در برخی مناطق خاص تعطیل شوند. سامسونگ الکترونیکس همواره به‌دنبال تنوع بخشیدن به ظرفیت تولید کارخانجات جهانی خود بوده و این موضوع را به برخی تامین‌کنندگان عمده خود نیز توصیه کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH