گوشی گیمینگ ردمی K50 با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 رسما معرفی شد

کمپانی شیائومی با برگزاری رویدادی درچین طی اوایل وقت دیروز از گوشی گیمینگ ردمی K50 رونمایی کرد. این هندست نخستین عضو خانواده ردمی K50 به‌شمار رفته و به‌عنوان جانشین مستقیم مدل سال گذشته موسوم به گوشی گیمینگ ردمی K40 روانه بازار می‌شود.

هندست جدید از آخرین تراشه پرچم‌دار کوالکام با نام اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند و با قابلیت شارژ بسیار سریع 120 واتی در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد. همچنین این هندست نخستین محصول همکاری مشترک شیائومی و تیم فرمول یک Mercedes AMG Petronas قلمداد شده و نسخه ویژه‌ای از آن با رنگ‌آمیزی و نماد این تیم مسابقه‌ اتومبیل‌رانی به بازار عرضه می‌شود.

این اسمارت‌فون همانند گوشی گیمینگ ردمی K40 در سال گذشته از یک جفت دکمه فیزیکی متحرک برای اهداف گیمینگ در لبه سمت راست بدنه خود استفاده می‌کند. همچنین این اسمارت‌فون مجهز به موتور لرزشی انحصاری شیائومی در راستای افقی موسوم به CyberEngine بوده و از اسپیکرهای دوگانه تنظیم شده توسط برند JBL بهره می‌گیرد. این هندست مجهز به فریم فلزی است؛ در حالی‌که پنل پشتی دستگاه از جنس شیشه ساخته شده است.

شیائومی به منظور تنظیم پیوسته دمای تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و سایر اجزای داخلی گوشی از یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته مبتنی بر 2 محفظه بخار کاملا جدید بهره گرفته است. این سیستم با یک رادیاتور مسی که دقیقا در قسمت فوقانی تراشه تعبیه شده است؛ آغاز می‌شود. همچنین شیائومی از ورق‌های گرافیتی دوگانه، فولاد ضدزنگ و مواد اولیه مشبک استفاده کرده است.

تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و سیستم خنک‌کننده جدید مبتنی بر محفظه بخار

گوشی گیمینگ ردمی K50 مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی است. این پنل دارای خروجی رنگ 10 بیتی بوده و با پوششی از جنس گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود. دوربین جلویی هندست مجهز به یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع IMX596 ساخت شرکت سونی است؛ در حالی‌که پنل پشتی دستگاه از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور IMX686 سونی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین تله‌ ماکرو 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. 

مشخصات نمایشگر گوشی گیمینگ ردمی K50

این اسمارت‌فون مجهز به یک باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 120 واتی است. بر اساس اعلام شیائومی، شارژ 0 تا 100 درصدی این باتری تنها 17 دقیقه زمان خواهد برد. محتوای تبلیغاتی نمایش داده شده روی استیج نشان داد که در صورت اجرای پیوسته یک بازی رقابتی آنلاین چند کاربره (MOBA) روی گوشی، شارژ کامل باتری آن 37 دقیقه زمان خواهد برد. 

از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 هستیم. بعلاوه این اسمارت‌فون با اتصال وای‌فای 6E و NFC در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. گوشی گیمینگ ردمی K50 در رنگ‌های آبی (Dream Blue)، نقره‌ای (Dream Silver)، مشکی (Dream Black) و نسخه Mercedes AMG F1 عرضه می‌شود.

گوشی گیمینگ ردمی K50 ورژن Mercedes AMG Petronas Formula One Team Edition

مدل پایه گوشی گیمینگ ردمی K50 مجهز به 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 با برچسب قیمتی 3299 یوان (520 دلار) عرضه می‌شود. مدل‌هایی از گوشی با 12 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 3599 یوان (567 دلار) و 3899 یوان (615 دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. مدل سفارشی Mercedes AMG F1 مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز با قیمت‌گذاری خرده فروشی 4199 یوان (662 دلار) عرضه خواهد شد. 

 

گوشی گیمینگ ردمی K50 در مدل‌های رنگی آبی، نقره‌ای و مشکی

بر اساس برنامه‌ریزی زمانی، فروش آزاد این اسمارت‌فون در چین از روز 18 فوریه (29 بهمن ماه) آغاز می‌شود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه این هندست در بازارهای بین‌المللی هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH