شیائومی سرگرم تست تولید انبوه فناوری شارژ سریع 150 واتی است

به‌دلیل محدودیت‌های فناوری باتری اسمارت‌فون‌ها طی مدت 2 سال گذشته، دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ‌تر دشوار شده است. این موضوع بدان معناست که پس از معرفی فناوری شارژ سریع 120 واتی به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان در صدد استفاده از آن هستند. اکنون تولیدکنندگان به منظور ارائه تجربه‌ای بهتر از شارژدهی باتری، استفاده از تکنولوژی شارژ سریع را آغاز کرده‌اند.

بنابراین با عرضه فناوری‌های شارژ سریع، تولیدکنندگان موفق به کاهش مدت زمان شارژ باتری گجت‌های خود می‌شوند. فناوری شارژ 100 واتی امکان شارژ کامل یک باتری متوسط ظرف مدت 20 دقیقه یا کمتر را فراهم می‌کند. گزارشات اخیر نشان می‌دهند که شیائومی سرگرم تست فناوری شارژ سریع 150 واتی است. روند توسعه این فناوری بسیار سریع بوده و تکنولوژی مذکور به‌زودی وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

بر اساس برنامه فعلی تولید محصول کمپانی شیائومی، سری میکس روی جدیدترین نسل فناوری‌های مختلف تمرکز خواهد کرد. در این راستا فناوری شارژ 150 واتی احتمالا برای نخستین بار در پرچم‌دار رده بالای سری میکس 5 به‌کار گرفته خواهد شد. این سری پرچم‌دار در نیمه دوم سال به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. بعلاوه این اسمارت‌فون احتمالا رکورد سریع‌ترین تکنولوژی شارژ در چین را به خود اختصاص خواهد داد. با وجود فناوری شارژ سریع 150 واتی، شارژ کامل باتری یک اسمارت‌فون احتمالا 15 دقیقه یا کمتر زمان خواهد برد.

علاوه بر فناوری شارژ سریع پیشرفته، شیائومی احتمالا برای توسعه دوربین اسمارت‌فون جدید خود با برند دیگری همکاری خواهد کرد. کمپانی چینی برای توسعه دوربین اسمارت‌فون شیائومی میکس 5 احتمالا با برند لایکا همکاری خواهد کرد.

طی مدت چند سال گذشته شرکت هواوی از طریق همکاری مشترک با لایکا اقدام به برندسازی کرد و به بهترین برند دوربین اسمارت‌فونی در جهان دست یافت. اکنون همکاری شیائومی با لایکا نه‌تنها به بهبود جلوه‌های موجود در عکس‌ها کمک می‌کند؛ بلکه پیامدهای مضاعفی را به‌دنبال داشته و به ثبات بازار محصولات رده بالا نیز کمک خواهد کرد.

شایعات منتشر شده در رابطه با پارامترهای سخت‌افزاری نشان می‌دهند که شیائومی میکس 5 احتمالا مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین سنسور IMX707 از قابلیت لرزشگیر اپتیکی تصاویر (OIS) پشتیبانی خواهد کرد. لنز 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکی متغیر 5 برابری و ماژول فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های دوربین در شیائومی میکس 5 را تشکیل می‌دهند.

شیائومی میکس 5 احتمالا مجهز به دوربین تلسکوپی با زوم 200 برابری خواهد بود

بر اساس شایعات و گمانه‌زنی‌های پیشین، دوربین شیائومی میکس 5 بسیار قدرتمند خواهد بود. گزارشات نشان می‌دهند که این اسمارت‌فون پرچم‌دار از ایده لنز جمع‌شونده استفاده خواهد کرد. بعلاوه این دوربین جمع‌شونده از قابلیت بزرگنمایی حداکثر 200 برابری برخوردار است. با این‌حال ذکر این نکته مهم است که برای دستیابی به چنین سطحی از زوم، کاربران هنگام عکاسی بایستی از سه‌پایه و تثبیت‌کننده استفاده کنند.

بعلاوه این دستگاه از الگوی طراحی ممتاز بهره خواهد برد. نمایشگر این هندست کاملا بدون حاشیه بوده و از فناوری دوربین زیر نمایشگر فعال استفاده می‌کند. با این‌حال بایستی به این نکته مهم توجه داشت که فناوری دوربین زیر نمایشگر کماکان نیازمند توسعه بوده و در صورت استفاده شیائومی از این ایده، نبایستی از اسمارت‌فون میکس 5 انتظار ثبت بهترین تصاویر سلفی ممکن را داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH